Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsen haku myöhässä

Lähettäjä: päikystä 
Päivämäärä:   16.2.26 13:07:49

Jos olen merkannut hoitoajan 8-15 mutta myöhästyn ja pääsenkin paikalle vasta 15:15 niin tuleeko tuosta jotain "seuraamuksia" laskutukseen? Lapsi kunnan päiväkodissa ja sopimuksen tuntimäärä ei siis ylity tuosta vartin myöhästymisestä. Toki ilmottaisin ryhmään iltapäivällä jos tiedän että myöhästyn.

Tuli töissä ylimääräinen palaveri ja pelkään että se venyy enkä pääse lähtemään niin ajoissa kuin normaalisti (olen yleensä etänä mutta huomenna poikkeuksellisesti toimistolla..)

Re: Lapsen haku myöhässä

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.2.26 13:26:46

Lähdet palaverista ajoissa. Sanot, että lapsi on pakko hakea ajoissa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.2.26 13:34:14

Meillä ei ainakaan saa päivittäinen hoitoaika ylittyä, ei siis voi niin sanotusti saldoon ottaa jos jonain päivänä tuleekin sitten hakemaan aiemmin.

Seurauksista en tiedä, mutta meillä ainakin tarkkaa että haetaan sen ajan sisällä mikä on hoitoajaksi ilmoitettu.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   16.2.26 13:38:02

Jos kuukauden tunnit ei ylity siitä ei mitään muuta seuraa kuin että henkilökunta (paikasta riippuen) saattaa katsoa vähän vinoon. Jos rehellisesti ilmoittaa että tulee vähän myöhään ja syyn siihen ei kyllä pitäisi sekään olla mikään ongelma. Toinen asia sitten jos toistuvasti tulee näitä myöhästymisiä, silloin on jo syytä muuttaa hoitoaikoja todellisuuttaa vastaaviin aikoihin.

Yski seikka mitä näissä kannattaa ymmärtää/muistaa on että ylitetty aika ei voi kompensoida tekemällä lyhyempää hoitopäivää jonakin muuna päivänä koska laskutusohjelma aina veloittaa vähintään siitä mitä on etukäteen ilmoittanut + sitten siitä yli menevä hoitaaika.

Lähettäjä: päikystä 
Päivämäärä:   16.2.26 13:41:19

En ole ikinä hakenut myöhässä. Tässä käynyt mulla merkkausvirhe kun en tajunnut laittaa pidempää hoitoaikaa toimistolla käynnin vuoksi.

Lähettäjä: Senja 
Päivämäärä:   16.2.26 13:50:56

"Jos kuukauden tunnit ei ylity siitä ei mitään muuta seuraa kuin että henkilökunta (paikasta riippuen) saattaa katsoa vähän vinoon. Jos rehellisesti ilmoittaa että tulee vähän myöhään ja syyn siihen ei kyllä pitäisi sekään olla mikään ongelma."

Paitsi jos henkilökuntamitoitus on laskettu niin, että lapsia on määrä X kello 15 ja niitä onkin määrä Y... On tullut joskus muutamia kertoja oltua yksin liian monen lapsen kanssa...

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   16.2.26 13:53:09

Meillä riittää kun ilmoittaa että on myöhässä. Jos kuukauden tunnit ei ylity, niin ei ole mitään seurauksia.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   16.2.26 13:58:03

"Paitsi jos henkilökuntamitoitus on laskettu niin, että lapsia on määrä X kello 15 ja niitä onkin määrä Y... On tullut joskus muutamia kertoja oltua yksin liian monen lapsen kanssa..."

Niin on varmaan jokainen joka on päiväkodissa töissä joutunut eri syistä olemaan silloin tällöin....Eihän se toki optimaalista ole, mutta se on realiteetti minkä kanssa on välillä elettävä. (Syynä tähän kyllä useammin henkilökuntavaje kuin vanhempien myöhästyminen.)
Ja kyllä - ehdottomasti olen sitä mieltä että ilmoitettuja hoitoaikoja pitää noudattaa, mutta joskus näitä vahinkoja sattuu eikä se maailmaa kaada kunhan eivät ole toistuvia.
T. yli 30 vuotta pk-töissä ollut.

Lähettäjä: Roksi 
Päivämäärä:   16.2.26 14:23:42

Ilmoita myöhästyminen (tai mahdollinen sellainen) jo nyt, ei vasta samana iltapäivänä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.2.26 14:26:59

Jos on mokannut, ei auta kuin kysyä päiväkodista, että onnistuuko venyttäminen (ennakkoon, ei samana päivänä, eikä varsinkaanniin, että "hei, tulen myöhässä"). Jos ei onnistu päiväkodin puolelta jousto, ei auta, kuin sanoa töissä, että on tullut möhlittyä hakuaikojen merkkauksessa, että on pakko lähträ lasta hakemaan.

Lähettäjä: selkeät rajat 
Päivämäärä:   16.2.26 14:28:49

Sanot heti palaverin alkuun että tämä ei sitten saa venyä yhtään, koska mun pitää hakea lapsi hoidosta. Eli pidetään homma lyhyenä ja to the point, ajatusvirrat sitten toisilla kerroilla.

Näin minä tekisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.