Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Soitto vai sähköposti (työtä etsimässä)

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   15.2.26 20:27:34

Havittelen työpaikan vaihtoa. Vaikeus on, että alallamme paikkoja harvoin avataan julkisesti haettavaksi. Niihin yleensä rekrytään joku, joka tiedetään jo hyväksi.

Itsellä on yli 15 vuoden työkokemus, arvostetuistakin paikoista ja positioista. Oon tehnyt kivassa suhteessa pitempiä työsuhteita ja sitten kertaluontoisia projekteja. Oon hyvä työssäni ja näillä kilsoilla työkokemus/osaaminen/erityistaidot ovat jo aika mainiolla tasolla. Olen tällä hetkellä hyvässä työpaikassa, jossa olen viidessä vuodessa luonut itselleni perustyöstä laajennetun version, itseäni kiinnostavan ja suht' hyvin palkatun. Silti polttelee vaihtaa työpaikkaa, koska nykyisessä tuntuu että tämän paikan haasteet on jo nähty ja kaipaan uutta.

Suomessa yksi kiinnostava työpaikka, johon haluaisin. Nyt mietin, että kannattaisiko soittaa vai laittaa sähköpostia? Haluaisin kysellä osaamisalani paikkojen nykytilanteesta ja tulevaisuudesta. Että onko joku esim. eläköitymässä parin vuoden sisään tms. Ja tietty siinä sivussa myydä itseäni ja vinkata, että olisin kiinnostunut.

Re: Soitto vai sähköposti (työtä etsimässä)

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   15.2.26 20:31:24

Soita. Jäät paremmin mieleen ja persoona tulee esille. CV:n ym voi sitten toimittaa spostilla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.2.26 20:34:43

Älä soita. Harvassa paikassa jää mieleen positiivisesti soittamalla, ei ole aikaa lätistä turhia parhaimmillaan useiden ihmisten kanssa.

Laita avoin hakemus.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.2.26 20:35:43

Jos se paikka ei ole auki niin soittaisin. Aina on mahdollista että joku on siirtymässä muihin hommiin tai eläkkeelle jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.2.26 20:36:28

"Älä soita. Harvassa paikassa jää mieleen positiivisesti soittamalla, ei ole aikaa lätistä turhia parhaimmillaan useiden ihmisten kanssa.

Laita avoin hakemus."

Tämä!

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   15.2.26 20:53:19

Tarkennuksena siis se, että ala ja tämä työ alan sisällä on aika harvinaisia. Ammattiliiton palkkatilaston mukaan tätä työtä tekee 46 ihmistä Suomessa, todellinen luku ehkä tuplat tuosta koska kaikki eivät kuulu liittoon yms.

Eli havittelemani työpaikka ei ole mikään supermarketti, johon älyttömän moni pyrkii töihin. On pikemminkin vähän saman tyyppinen kuin vaikka kaupunginorkesterin nuotistonhoitaja, eli harva tietää ja vielä harvempi tajuaa että ko. organisaatiossa on semmoinenkin työ. :D Eli oletettavasti lafkan mun ammattialan isoin pomo ei saa soittoja juurikaan.

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   15.2.26 20:58:35

Tämän takia juuri soittaisin ^

T. Saman tyyppisellä alalla oleva

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.2.26 21:01:53

Soitto, jos on oikeaa asiaa kuten aloittajalla. Puhelimessa voi sitten selvittää, halutaanko sinne avoin hakemus vai CV sähköpostiin vai jotain muuta.

Turhaa tikusta asiaa -puhelua välttelisin viimeiseen asti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.2.26 21:18:15

Meillä ei paljon soittajille ole sanottavaa. Ohjeistetaan laittamaan asia sähköpostilla.

Laita ensin se sähköposti ja soittele perään vaikka parin päivän päästä.

Lähettäjä: Paali 
Päivämäärä:   15.2.26 22:24:54

Mä en nyt oikein tajua mitä tässä haetaan. Siis suoraa kutsua tulla töihin,,jos joku eläköityy? Että joku puhelimessa puhuttuaan muistaa sinut 3 vuoden päästä ja haluaa tuikituntemattoman ihmisen töihin ilman avointa rekryä? Ja tämä pomo on yleensä itse vielä pomohommissa silloin 3v päästä...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.