Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kerätäänkö työpaikallanne lahjarahaa?

Lähettäjä: Nilla 
Päivämäärä:   15.2.26 15:50:19

Kerätäänkö sinun työpaikallasi rahaa Matille muistokukkaan kun hänen äitinsä kuoli sekä Maijan eläkelahjaan? Onko nämä pakollisia mielestänne. Olen aina osallistunut mutta nyt jätin viimeksi välistä. Mielestäni nämä ovat vapaaehtoisia.

Mikäli omat vanhempani kuolevat, en tarvitse muistokimppua työpaikaltani.

Re: Kerätäänkö työpaikallanne lahjarahaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.2.26 15:53:20

Nykyisestä paikasta en tiedä, edellisessä paikassa kyllä aina juhlakalun tutut työkaverit piti keräyksiä ja vauvoille neulottiin tossuja ja niin edelleen. Vapaaehtoisia ne tietysti kaikki oli, eikä niistä mitenkään isommin tiedotettu. Joku pomo jos eläköityi niin saattoi tulla sähköpostilla että voi mennä osaston X taukotilaan allekirjoittamaan kortin jne.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   15.2.26 15:59:48

On joo eikä kukaan katso pahalla jos ei osallistu. Täällä halutaan korttiin nimi kaikilta, edellisissä vain rahaa antaneet kirjoitti.

Minusta ihan kivoja, mutta toki se on vähän kaihertanut ettei minulle ole vastaavaa kerätty, vaikka vähemmän aikaa oleville on lähtiessä usein kerätty.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.2.26 16:02:45

Ei enää, pari vuotta sitten luovuttiin tästä touhusta. Lähes kaikkiin keräyksiin tuli osallistuttua, mulle ei oo koskaan kerätty mitään.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   15.2.26 16:08:20

Kerätään ja on toki vapaaehtoista. Mutta tuntuu ärsyttävältä, meillä on pieni osasto eli tiedetään kyllä kuka rahaa antaa ja minkä verran ja kun minullekin on keräyksiä tehty (oppivat sentään jättämään synttärilahjan vaan pöydälle, inhoan olla huomion keskellä kun jotain lahjaa annetaan), tuntuu väärältä olla osallistumatta. Minulla sinänsä ei ole mitään ongelmaa rahallisesti osallistua mutta kun en kanna käteistä normaalisti mukana ollenkaan, on se aina vaivalloista etsiä sitä käteistä jostain ja muistaa tuoda se työpaikalle. Aina silloin tällöin olen ajatellut vaan tuoda reilusti kolikoita ja jättää ne työpöydän laatikkoon mutta enhän minä sitäkään ikinä muista.

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   15.2.26 16:08:29

Kerätään, mutta tämä on mielestäni aika epätasa-arvoista. Typaikkamme on aika iso (noin 150 työntekijää) ja keräys on kiinni siitä viitsiikö joku lähempi työkaveri pistää keräyksen pysyyyn ja käydä ostamassa lahjan kerätyillä rahoilla.

Esim nyt alkuvuodesta koko työuransa tuolla tehnyt ja työkavereiden keskuudessa pidetty työkaveri jäi eläkkeelle. Ilmeisesti hänellä ei kuitenkaan ollut ketään niin läheistä työkaveria joka olisi älynnyt pistää keräyksen pystyyn. Joten hänen viimeisenä päivänä ei ollut mitään spesiaalia, ei saanut kukkia tai lahjoja. Kun taas loppuvuodesta eläkkeelle jäi tuolla noin 15 vuotta työskennellyt. Hänelle järjöstettiin nyyttäri periaatteella tarjoilut viimeiseen päivään, aamulla oli hetki jossa sai kukkakimpun, lahjakortin hierojalle sekä kauniin vaasin täynnä suklaakarkkeja.

Minulle tuli niin pahamieli, kun tämä pidempään ko paikassa työsennellyt ja muutamia kuukausia myöhemmin eläkkeelle jäänyttä ei huomioitu mitenkään. Hänen viimeinen työpäivä oli aivan tavallinen työpäivä ilman tarjoiluja, lahjoja tai kukkia. Hän oli kuitenkin leiponut tämän edellisen eläkkeelle jääjän juhliin niin kuin aina muulloinin ja tiedän hänen usein osallistuneen muiden keräyksiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.2.26 16:18:26

Meillä ei yleensä kerätä. Firma hankkii kukkakimpun ja esihenkilö järkkää kahvituksen tai lounaan. Niillä muistetaan. Olin todella otettu, kun jäin äitiyslomalle (einesikoinen) ja oma tiimini, jonka esihrnkilö olen, oli kerännyt kolehdin ja ostanut minulle ja vauvalle muistamiset. Tuntui todella ihanalta, kun semmoista tapaa ei ole ja heillä ei siis sitä kautta ollut painetta muistaa. Olivat vain nyt poikkeuksellisesti halunneet. Ihania ihmisiä. Ihana palata takaisin parin kuukauden päästä (olisi ollut muutenkin, kun tiedän miten huikeita tyypprjä ovat).

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   15.2.26 16:24:07

Meillä on kerätty vain pyöreitä täyttäville jos joku viitsii järjestää keräyksen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.2.26 16:26:07

Kerätään mutta harmittaa ettei ikinä ole käteistä mukana. Mobilepay toki myös mahdollinen mutta siinähän näkee kuka on lahjoittanut ja minkä verran niin siitä en oikein pidä.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   15.2.26 16:37:46

Työnantaja huolehtii muistamiset, mitään erillistä keräystä ei tarvita.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   15.2.26 16:50:20

Kerättiin ennen, mutta koska aina tuli jollekin paha mieli, käytännöstä luovuttiin. Ta kukittaa ja kahvittaa eläköityvän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.2.26 17:02:31

Joillekin kerätään ja toisille ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.