Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko tens laitteesta tai vast. oikeasti hyötyä

Lähettäjä: Virtsan karkailuun 
Päivämäärä:   15.2.26 13:37:44

Taas osui silmiin tens laitteen mainos ja mietin onko täysin turhake vai onko siitä oikeasti hyötyä? Muistan jonkun muunkin vastaavan laitteen jonka pitäisi tepsiä virtsankarkailuun.

Minulla on aina ollut ongelmia pidättelyn kanssa. Muistan, että lapsena tuli todella usein pissat housuun ja ainakin vielä yläasteella, kun en osannut riittävän topakasti sanoa, että minun pitää päästä vessaan. Etenkin automatkoilla ymv tilanteissa äitini kommentti oli aina ”ei voi olla taas vessahätä ja kyllä sinä nyt loppumatkan kestät”, lopputolos oli sitten aina se, että pissat valuivat housuihin. Muutenkin asiasta tuli nolo ja olen vasta nyt reilu nelikymppisenä päässyt eroon siitä häpeän tunteesta, kun pitää taas mennä vessaan.

Jotenkin tuntuu, että ongelma on hiljalleen lisääntynyt esim viime yönä heräsin pissahätään ja mietin kestänkö aamuun vai en. Lähdin vessaan, kun en kuitenkaan saisi unta hädässä vaikka makuuasennossa pystyn oidättämään paremmin. En ehtinyt vessaan asti vaikka vessa ja makuuhuone ovat vierekkäin eli jouduin siivoamaan pissat vessan lattialta ja jaloilta.
Eilen olin ulkoilemassa ja olin käynyt puskapissalla noin 40 min aikaisemmin ja hätä iski seuraavan kerran kaupunki alueella, mutta lähimpään kauppaan missä on vessa oli vielä noin 15 min kävelymatka. En voinut pissata kadunvarteen tai kerrostalon pihaan valoisaan aikaan. Lopputulos oli se, että pissat valuivat housuihin. Tuntuu, että välttelen talvella ulos lähtemistä juuri tästä syystä, kun on niin työlästä rämpiä puskapissalle kinoksiin ja kun ei puissa ja pensaissa ole lehtiä on paikkaakin hankala löytää ja sitten käy näin.

Pelottaa, että haisen kohta jatkuvasti pissalle, kun esim alamäkeä kävellessä lirahtaa aina vähän housuihin, usein siinä kohtaa kun olen jo vessassa ja riisun housuja pissa vain alkaa jo tulla eli vähän menee housuille vaikka koittaisin olla kuinka nopea. Jatkuvasti saan seistä matkan varrella jalat ristissä, kun jos kävelen niin pissat tulevat. Yleensä tuo auttaa kun hetken seison paikoillaan niin sen jälkeen pääsen taas lyhyen matkan eteenpäin ennen kuin se pissahätä kipu iskee.

Gynekologilla puhuin muutama vuosi sitten asiasta. Hän totesi ettei ihme kun alapään lihakseni ovat niin pehmeät ja hän käski googletella jumppaohjeita. Olen monesti tehnyt pitkiä kausia noita jumppia, mutta en ole ikinä huomannut niistä olevan hyötyä. Joten mietin olisiko jokin laite tehokas? Vai täyttä humpuukia?

Re: Onko tens laitteesta tai vast. oikeasti hyötyä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.2.26 14:56:08

Jospa menet ihan oikeisiin tutkimuksiin, jotta selviää miksi se pissa on aina karannut? Estrogeenin väheneminen tuskin ainakaan auttaa ongelmaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.