Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten erota

Lähettäjä: Jokunen 
Päivämäärä:   14.2.26 21:52:52

Kysymys kiteytyy otsikkoon. Miten ihmeessä toimia? Mitta on mieheen ja alkoholin käyttöön tullut täyteen. On juonut työpaikkansa ja nyt sanon itse suoraan,että myös suhteensa. En kestä enää hänen juopunutta oloa ja käytöstä.
Kun ratkaisu ei ole kerätä kimpsut ja kamsut ja lähteä. Talo on yksistään minun.Miehellä ei siis kotia,ei toimeentuloa enää nykyisellään. Työtyömyysrahat ei riitä nytkään hänellä kuukauttakaan,vaikkei ole asumisesta ja ruuasta juurikaan suostunut maksamaan. Tupakointi ja alkoholi on kallista joten eihän ne rahat muuhun riitä.
Ennen sentään jonkun verran osallistui,mutta työttömyyden jälkeen ei enää ollenkaan.
Ymmärrys ja jaksaminen on loppu.
En jaksa sitä kännissä käyttäytymistä enää yhtään ja haluaisin tähän pisteen. Mutta kuinka?
Mihin sen miehen ajan? Työttömyys korvauksella elävän ihmisen,jonka rahat ei saa rahojaan riittämään edes ilman oiea asumiskuluja?

Re: Miten erota

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   14.2.26 21:56:02

Eihän se ole sinun ongelma mihin mies menee jos talo on sinun!
Itse on asiansa sössinyt .

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   14.2.26 21:59:12

Pihalle vaan. Saa jostain kunnalta yksiön ja tt tukea

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.26 21:59:56

Mies voi muuttaa vaikka vanhemmilleen.

Sossusta saa apua jos ei muuten kykene.

Parempi potkaista eroprosessi heti käyntiin, sillä jos joudut häätämään miehen käräjäoikeuden päätöksellä, siinä vierähtää kuukausi poikineen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.26 22:02:10

Joko ukko lähtee itse tai joudut hankkimaan sille häädön, joka kestää kuukausia. Tunnet itse ukon ja voiko ruveta esim hajottamaan paikkoja jne että varotoimet ihan sen mukaan. Jos luottotiedot on kunnossa ja omaisuutta ei ole niin kela saattaa maksaa takuuvuokran jne mutta ukon täytyy itse näitä hakea ja selvittää.

Päivämäärä:   14.2.26 22:10:53

Kaikki mitä kirjoitin kuulostaa ja vaikutta niin säälittävältä..ja kuitenkin niin täyttä totta.
En tiedä miksi se tuntuu niin vaikealta ajatukselta pistää toinen ulos tästä kodista.
Sietokyky on ylittynyt hänen käytökselleen. Kuvaan on astunut inho. En siedä häntä
enää yhtään kännissä. Selvinpäin neutraalisti kyllä, mitään intiimimpää en yhtään.
Eli kodissani elää ihminen jota en sietäisi enää yhtään,mutta en siltikään ole saanut häntä potkaista ulos ,koska näillä näytöillä ei tule pärjäämään mitenkään.

Päivämäärä:   14.2.26 22:32:42

No vanhempia hänellä ei enää elossa joiden huomaan voisi mennä.
Pelko eläimiä kohtaan on selkärangassa. Tottakai voin hoitaa hänelle häädön,mutta huolta herättää se ajanjakso jonka se kestää.
Eli hän täällä kotona minulle tärkeiden eläinten kanssa ja minä töissä.
Ei hänessä ole ollut mitään kummallisempaa suhtautumista eläimiin mutta on valitettavaa kokemusta siitä kuinka eron hetkellä sen " vääryyttä" kokevan henkilön psyyke muuttuu hyvinkin radikaalisti ja luotettavasta tuleekin epäluotettava.

Lähettäjä: Nitta 
Päivämäärä:   14.2.26 22:49:19

Jos suhteessasi on väkivaltaa tai väkivallan uhkaa :

https://nollalinja.fi/

He on kyllä myös aivan velhoja neuvomaan tälläisissä hankalissa ero ja asumis kuvioissa. Ei ole mitenkään epätavallista että väkivallan tekijä käyttäytyy juuri noin miten miehesi. Sitä kutsutaan henkiseksi/ taloudelliseksi väkivallaksi. Ja tuolta nollalinjasta tavoittaa ihan ilmaiseksi apua. Tsemppiä ja iso hali sinne <3. Meillä on vaan yksi elämä, elä sitä itsellesi äläkä toista varten.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   14.2.26 22:50:12

No se toinen vaihtoehto on toki sitten vaan jatkaa yhteiseloa!

Parisuhde poikki ja häätö saman tien hakuun, puoli vuotta sitä on vaikka aidanseipäänä jos on pakko.
Jos _oikeasti_ pelkäät, että hän vahingoittaa eläimiä, ne hoitoon kaverille. Irtaimistosta kuvat, että on jotain mitä kertoa, jos hän paikat hajottaa. Ja siitä sitten toki rikosilmoitus.

Mutta ihan ensin pitää päättää se parisuhde. Ei tule olemaan helppoa, mutta helpottaa kyllä, kun aika menee. Katsot sille valmiiksi jotain kunnan vuokrayksiöitä, joihin voi muuttaa.

Päivämäärä:   14.2.26 23:18:59

Tiina,tuo kämpän valmiiksi katsominen vois olla yksi hyvä askel.
Tunteista ei oikeasti enää ole muuta kuin inho. Joten se psrisuhteen päätös omalta osaltani on jo tehty. Siinä ei mitään läpikäymistä ole jäljellä. Ainoastaan tekniset asiat.
Ja huoli eläimistä. Kuten sanoin,kokemusta on kuinka pettynyttä ihmistä ei järki aina puhuttele.
Valitettavasti kahden eri suhteeni päättymiseen on tarvittu poliisia eri tavoin. Siksi siis suhtaudun niihin teknisiin asioihin pelolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.