Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen huono kaikessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.26 17:58:21

En osaa oikein mitään hyvin.

Olen tosi kömpelö. Kaikki liikunta on ollut lapsesta saakka vaikeaa. Ratsastus on ainoa laji, josta olen koskaan pitänyt, mutta koska tasapaino ja koordinaatio ovat huonot, en ole kummoinen ratsastajakaan. Jo juniorina jäin muista jälkeen. Muut samaan aikaan aloittaneet lapset kisasivat jo, kun minä en saanut edes laukkaa nousemaan. Esim. esteiden hyppääminen ja vauhdikkaampi maastoilu ovat nyt aikuisena täysin poissuljettuja, junnuna räpistelin vielä näissäkin mukana.

Olin koulussa ihan hyvä, mutta en niin hyvä, että olisin päässyt haaveammatteihini. Arvosanat putosivat lukiossa niin, etten lopulta edes uskaltanut hakea yliopistoon. Nyt olen alalla, jota inhoan, mutta ei minulla ole mitään muutakaan.

Monissa arkipäiväisissä asioissa olen tosi tyhmä. En aina ymmärrä, miten laitteet toimivat tai miten jokin asia kannattaisi tehdä, jotta se menisi kerralla oikein.

Aina välillä olen yrittänyt muuttaa elämääni parempaan suuntaan, mutta aina menee pieleen. Jos teen jonkun isomman hankinnan, se osoittautuu huonoksi (esim. asunnon kanssa on käynyt näin). Jos yritän vaihtaa työpaikkaa ja pyrkiä kunnianhimoisempaan rooliin, en pärjääkään uudessa paikassa ja joudun palaamaan takaisin aiempaan, helpompaan työhön.

Olen alle nelikymppinen, mutta silti jo ikään kuin luovuttanut. En halua enää tehdä mitään.

Re: Olen huono kaikessa

Päivämäärä:   14.2.26 18:22:19

No mutta sinähän olet erittäin hyvä olemaan huono.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.26 18:22:56

Mikä se unelma-ammattisi oli?

Lähettäjä: ninna 
Päivämäärä:   14.2.26 18:28:35

Mene terapiaan. Sinulla on psyykkinen ongelma ja itsesi kannalta todella haitallinen mielenmaisema. Tuo sinun oma mielesi estää sinua kehittymästä hyväksi missään, ja jopa edes yrittämästä. Sinähän tavallaan viet itseltäsi onnen ja onnistumisen mahdollisuudet pois jo etukäteen, koska olet päättänyt olevasi aina vaan huono. Eli pää kuntoon ja uutta yritystä.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   14.2.26 18:34:42

Voi aloittaja; et ole ainoa, on meitä muitakin jotka ovat hyviä vain siinä että ovat joka asiassa huonoja. Täällä ilmoittautuu toinen, joka epäonnistuu kaikessa, missään ei ole hyvä. Mainitsemasi asiat ovat tuttuja, myös kaverisuhteissa huono, eipä niitäkän juuri ole sen takia. Haaveammatteihin ei ollut potentiaalia, nyt yli 50 vuotias, jonka tunnelin päässä ei ole valoa. On työpaikka (ala, jolla en haluaisi olla), kämppä joka vaan iha ookoo. Koira joka tärkeä mutta en vaan saa sitä tottelemaan kokeissa ja kisoissa niin että pärjättäisiin. Jne. vain kuolema vapauttaa mut tästä. En edes muista milloin oikeesti oisin ollut onnellinen

Päivämäärä:   14.2.26 18:38:51

Tuo voisi olla melkein minun kirjoittamani. Tosi paljon samaa. Varsinkin tuo ratsastusjuttu. Minä olen lopettanut ratsastuksen kokonaan kun ei siitä vain tullut mitään ja koin, että se ei ole oikein hevosta kohtaan, että ratsastan, minullahan oli esimerkiksi todella kova käsi ja muutenkin kaikki herkkyys puuttui. Esteitä en ole ikinä oppinut menemään, en edes pysynyt hypyssä mukana vaan lensin alas selästä. Olen siis vielä huonompi kuin aloittaja.

Minulla on kyllä hahmotusvaikeuksia ja ne ovat minulla diagnosoitu eli tässä ei ole omasta kuvittelusta kyse. Eivät nämä ole aina huonosta itsetunnosta tai muusta sellaisesta johtuvia eikä näitä korjaa mikään terapeutti.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.2.26 18:38:53

Tarvitseeko sinun olla erityisen hyvä jossain? Miksi esimerkiksi harrastuksessa tarvitsisi olla taitava? Ratsastuksessa ymmärrän, koska toisena osapuolena on eläin.

Päivämäärä:   14.2.26 19:03:07

Varmaan jotain toiminnanohjauksen ongelmia tai hahmotuksen. Nykyäänhän meidät joilla on jokin haaste, huomataan ja hoidetaan jo päiväkodissa mutta ei meidän nykyaikuisten lapsuudessa. Piti vain pärjätä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   14.2.26 19:36:41

Ratsastuksessa just on ihan sama oletko hyvä vai keskinkertainen selässä pysyjä. Sillä pokaalilla ei tulla maksamaan yhtään mitään. Ja vaikka olisit kuin hyvä tahansa mutta olet köyhä ni ei mitään mahdollisuutta päästä mihinkään edustuskilpailuihin tai olumpiaisiin koska raha on se joka ratkaisee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.