Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rehellisesti, voisitko seurustella köyhän kanssa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.2.26 11:38:41

Siis ihmisen joka käy töissä, mutta silti rahat ei riitä.

Re: Rehellisesti, voisitko seurustella köyhän kanssa

Lähettäjä: Kummallista 
Päivämäärä:   14.2.26 11:45:58

Voisin tai en... Jos käy töissä mutta rahat ei riitä, kyse on isommasta elämänhallinnan ongelmasta. Köyhyys ei ole ongelma vaan elämäntapa johon ei osata/haluta tehdä muutoksia.

Lähettäjä: -anna- 
Päivämäärä:   14.2.26 11:46:15

Seurustelen tälläkin hetkellä. Mies on työtön ja odottaa työkyvyttömyyseläkepäätöstä, mutta kuten kaikki tietävät, sitä ei saa ennen kuin ihminen on TODELLA rikki.

Mies osallistuu menoihin maksamalla tietysti omat ruokansa 100 % ja maksaa vuokrasta pienen siivun.

Pärjätään ihan hyvin kuitenkin. Kaikesta huolimatta sanon, että hän on todella hyvä mies eikä minun rakkauteni ole miehen tuloista kiinni. Kun tutustuttiin, hän oli vielä kokopäivätyössä ja jaettiin kulut puoliksi.

Eli kysymykseen vastaus: kyllä.

Lähettäjä: -anna- 
Päivämäärä:   14.2.26 11:46:43

Jaa niin, aloituksessa olikin että "käy töissä". No vähän meni ohi mutta kuitenkin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.2.26 11:50:35

Voisin. Olen itsekin sellainen. Osa-aika työstä saatava palkka ei riitä kun välttämättömyyksiin nyt kun suojaosuus poistettiin. Toki olisi kiva, kun ei tarvitsisi rahasta huolehtia, mutta toinen köyhä ainakin ymmärtäisi tilanteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.26 11:52:09

Lähettäjä: Kummallista
Päivämäärä: 14.2.26 11:45:58

Voisin tai en... Jos käy töissä mutta rahat ei riitä, kyse on isommasta elämänhallinnan ongelmasta. **

Kuinka niin?? Onhan noita hyvin matalapalkkaisia aloja olemassa.

Päivämäärä:   14.2.26 11:54:51

En. Olen itsekin pienituloinen ja tiedän, että silloin se elämä rakennetaan niin että ne pienet tulot riittää. Olen kerran kokeillut suhteen jossa yhtä pienillä tuloilla toiselta oli aina rahat loppu ja lopulta liian kilttinä sitten itse omista pienistä rahoistani maksoin vielä hänenkin ruokia yms.

Pienituloinen saa olla, mutta rahankäyttötaidot pitää silloin olla sitä luokkaa että niillä pienilläkin tuloilla osaa elää. Minun lompakolleni en enää ketään päästä (sairastumiset yms. toki asia erikseen) enkä myöskään jaksa kuunnella jatkuvaa valitusta rahanpuutteesta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.26 11:57:47

Jos oikea henkilö sattuisi kohdalle, niin varallisuus tai sen puute ei olisi merkittävä kriteeri. Paitsi jos rahan riittämättömyyden taustalla olisi pahat elämänhallinnan vaikeudet tai täysin epärealistinen suhtautuminen rahaan.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.2.26 11:58:30

En voisi. Elämäntyylit eivät kohtaa, ja en halua elättää toista pysyvästi.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.2.26 11:58:41

Ollaan oltu 30 vuotta jo yhdessä.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   14.2.26 12:02:44

Seurustelen, mies koko aikuisiän roikkunut kelan tuilla. Alle vuoden yhteensä ollut töissä. Nyt opiskelee AMK ja suhtautuminen hyvä työelämään jos löytää oman alan työtä. Miehellä haaveena omakotitalo niin luulis, että vielä muutos tapahtuu.
Aika hyvin oma mieli sietää ja vielä tässä vaiheessa ei haittaa kerrostalo elämä. Mieheltä vaadin kotitöiden tekoa, mutta teen kyllä itsekin.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   14.2.26 12:17:05

Riippuu miksi on köyhä ja mihin ne rahat hassaa. Jos on niin idiootti että elää kuin rikas ja tienaa kuin työmies niin en katselisi hetkeäkään. En myöskään jos pienestä palkasta tuhlataan turhuuksiin. Jos taas elää tulojensa mukaan niin ei olisi ongelma. Elämäntapatyötöntä haihattelijaa en toiste tapaisi mutta sitähän täsä ei kysytty.

Lähettäjä: Nalle vee 
Päivämäärä:   14.2.26 12:23:29

No en tietenkään.

Päivämäärä:   14.2.26 12:24:30

Riippuu, mihin ne rahat pitäisi riittää.

Jos useampaan ulkomaanmatkaan / vuosi, uuteen kalliiseen autoon parin vuoden välein ym. kalliiseen elämään, niin voin todeta, etteivät minunkaan rahat riitä. Eli ollaan sopimattomat toisillemme.

Mutta jos ei riitä ns. tavalliseen elämään, niin silloin on jossain jotain vialla.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   14.2.26 12:26:20

Seurustella ( = molemmilla omat asunnot, tehdään asioita myös erikseen) voisin.

Yhdessä en asuisi. Silloin pitäisi asua pienituloisemman mukaan, joka todennäköisesti tarkoittaisi kaupungin vuokra-asuntoa pahamaineisessa lähiössä. Lomareissut olisivat picnic-retkiä lähialueille.

Haluan asua omistusasunnossa hyvällä alueella. Haluan lomalla lähteä jonnekin (rakastan hotelliaamupaloja), pois kotiympyröistä. Jos en loman alussa lähde kotoa pois, jään vaan miettimään työasioita ja saatan työläppärin avata ja tehdä töitä. Pieni reissu nollaa pään työasioista.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   14.2.26 12:29:57

En näillä vuosikymmenillä ikää 53 aloittaisi suhdetta köyhän miehen kanssa. Tykkään matkustella, syödä ravintoloissa ym kaikkea kivaa joka maksaa ja olisi kiva löytää kumppani jolla samoja harrastuksia ja kykyä tietysti maksaa omat kulunsa. Tässä iässä köyhä mies todennäköisesti myös pysyy köyhänä joten se olisi täysin turn off.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   14.2.26 12:30:08

En. Täysin rehellisesti en. En olisi ikinä esim halunnut lapsia miehen kanssa, joka ei olisi varakas ja joka ei olisi esim osannut ottaa huomioon sitä, että tulisimme toimeen myös, jos hän ei enää voisi tehdä töitä.

Kerran nuorempana olin hetken kiinnostunut yhdestä miehestä, mutta en vain kyennyt aloittamaan hänen kanssaan mitään, koska hän oli matalapalkka-alalla, eikä häntä edes kiinnostanut tehdä mitään muuta.

Kunnianhimottomuus on minulle valtava turnoff.

Tulisin toimeen yksinkin, mutta huomattavasti mielummin tulen toimeen paremmin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.2.26 12:32:58

Olen niin pitkään seurustellut samantuloisen kanssa, että hieman vaikealta tuntuisi ajatus pienempituloisesta. Etenkin kun miehille on paljon helpompaa hankkia hyvätuloinen työ, ja kun olen siihen naisenakin pystynyt, niin kyllä kumppaninkin pitäisi pystyä. Miesten kohdalla pidän vähän laiskuutena tai tyhmyytenä, jos ei kunnollisia tuloja löydy.

Se on sitten eri juttu, jos sairauden tai yt:den vuoksi tulot romahtavat.

Päivämäärä:   14.2.26 12:36:36

Vaikuttaa aika paljon se mihin ne rahat eivät riitä ja miksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.26 12:38:35

Pienituloisen kanssa kyllä, niukalla palkalla elän itsekin. Isosta palkasta jos elää yli varojensa niin en.

Lähettäjä: Niinuska 
Päivämäärä:   14.2.26 12:45:43

Seurustella voisin, mutta lasteni isäksi etsin hyvätuloisen.

Lähettäjä: mkjb 
Päivämäärä:   14.2.26 13:13:03

Kyllä, jos kyseessä olisi vaikka joku yliopistotutkija, heillä hyvin pienet palkat tai joutuvat elämään apurahoilla.
Eli jos joku sivistynyt, koulutettu köyhä niin kyllä.

Persua en ottaisi vaikka olis miljardööri

Päivämäärä:   14.2.26 13:22:52

Riippuu mistä syystä on köyhä. Usein omassa ikäluokassa eli +35v köyhyys johtuu huonoista valinnoista, mt ongelmista tai sairauksista. Mt ongelmaista puolisoa en halua toista kertaa mikäli homma ei ole hallinnassa, huithapeli rahan käyttäjä ei myöskään käy ja jos ihminen on lähtökohtaisesti jo heti kättelyssä niin sairas ettei pysty käymään töissä niin en luultavasti ole kiinnostunut hänestä mikäli hän on minulle täysin tuntematon ihminen.

Jos taas parisuhteen aikana tapahtuu asioita niin se on sitten eri asia kun tunneyhteys on jo olemassa. Minä viihdyn myös hyvin sinkkuna joten minun ei ole lähtökohtaisesti pakko olla parisuhteessa.

Lähettäjä: Köyhäkövai? 
Päivämäärä:   14.2.26 13:41:21

"Köyhyys ei ole ongelma vaan elämäntapa johon ei osata/haluta tehdä muutoksia."

Mua jäi kiinnostamaan nyt hieman. Itse oon pienipalkkainen ja useimmiten talvisin rahat ei riitä, koska olen valinnut asua omassa talossani järven rannalla. Olen valinnut tämän, jonka johdosta rahat välillä riittää vain kaurapuuroon, mutta oma talo maalla luonnon rauhassa antaa niin paljon että menen vaikka myymään itseäni ennen kuin luovun talosta.

Että niin, olenko mä nyt sit köyhä? Olen, rahat ei vaan yksinkertaisesti riitä nykytasolla.

Mutta kelpaisinko mä siis parisuhteeseen sitten paremmin jos asuisin yksiössä halvasti ja rahaa jäisi esim. Kulttuuriin ja ravintoloihin?

Lähettäjä: huoh... 
Päivämäärä:   14.2.26 13:49:48

Ilmeisesti hevosfoorumissa on suurin osa jotain muuta kuin hevosihmisiä nykyään.

"Köyhyys ei ole ongelma vaan elämäntapa johon ei osata/haluta tehdä muutoksia."
"HEVOSHARRASTUS ei ole ongelma vaan elämäntapa johon ei osata/haluta tehdä muutoksia."

Lähettäjä: Joo ja en 
Päivämäärä:   14.2.26 13:56:11

Olen ollut mieheni kanssa 22 vuotta yhdessä. Jos nyt köyhtyisi, esim. sairastuisi ja joutuisi jäämään töistä pois, niin en tosiaankaan lemppaisi häntä. Toki onhan meillä omaisuutta, joten sinällään ei ole köyhä, mutta omaisuuden realisointi ei ikuisesti kannattele.

Tässä yli 40-vuotiaana en kyllä ehkä alkaisi seurustella köyhän kanssa, koska olen jo tottunut tiettyyn elintasoon. Mutta köyhyydelläkin on muotonsa. Jos on matalapalkka-alalla ja elää sen mukaan että rahat riittää, niin sehän kertoo ihan eri tarinaa kuin ihminen joka on vuosia tienannut ok, mutta ei ole saanut sijoitettua mitään, vaan kaikki menee mikä tulee ja loppukuu syödään kynsiä. Ensimmäisen tapauksen kanssa voisin seurustella, toisen kanssa en.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.