Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ENE -ruokavalio

Lähettäjä: Annikki 
Päivämäärä:   13.2.26 16:55:30

Tänään sain ohjeet kouraan. Muuten ok, mutta en ymmärrä miksi ei saa hedelmiä syödä?
Ne uppoisi paremmin kuin kasvikset.

Appelsiinit, viinirypäleet, omenat ja päärynät mielessä.

Re: ENE -ruokavalio

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.26 16:59:01

Niin, jos olet aikuinen ihminen, saat syödä ihan mitä haluat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.2.26 17:01:48

Hedelmäsokeri on ylimääräistä energiaa, eli jos on tarkoitus olla mahdollisimman vähäenergisellä dieetillä, sen sotkee yhdellä appelsiinilla jo.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   13.2.26 17:08:16

Koska hedelmissä on runsaasti hiilihydraatteja = runsaasti energiaa. Erittäin niukkaenerginen dietti on proteiinipainotteinen. Sait varmasti ohjeen syödä matalan glykeemisen indeksin ruoka-aineita, kuten kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja sieniä. Niiden tarkoitus on tuoda suoleen kuitua ja massaa, ehkäistä ummetusta ja vähentää mahdollista nälän tunnetta. Toki oikein toteutettuna ENE-valmisteilla nälän tunne katoaa kolmen päivän jälkeen ja dietissä ei sen jälkeen ole lainkaan mahdoton pysyä. Paitsi, jos dietin rikkoo liialla hiilihydraatilla, niin kolmen päivän kärsimys alkaa alusta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.26 17:11:12

Kysytkö sä aloittaja tätä ihan tosissasi?

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   13.2.26 17:31:31

Jos enen määräsi kukaan muu kuin lääkäri erittäin hyvästä syystä niin älä edes aloita. Saat itsellesi aikaan vain ahmimis kohtauksia jolloin laihtuminen on mahdotonta. Itse syön kilon hedelmiä päivässä ja tällä keinolla olen laihtunut 5 kiloa kuukauden aikana kun herkkujen ahmiminen on vaihtunut hedelmiin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   13.2.26 17:38:50

Ei kyllä ENE aiheuta mitään ahmimiskohtauksia. Itse olen sillä onnistuneesti pudottanut (raten seurannassa) 45kg. Ensin kolmen kuukauden jakso, jonka jälkeen puolisen vuotta saavutetun painon pitäminen ja sen jälkeen vielä parin kuukauden jakso. Paino edelleen sama kuin toisen jakson lopussa, vaikka aikaa on nyt kulunut reilu 5 vuotta. Toki syömiseen joutuu kiinnittämään huomiota arjessa.

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   13.2.26 17:45:43

Niukka energinen ruokavalio altistaa aina ahmimiskohtauksille. Siitä on tutkimuksia jos jonkin moista niin turha edes väitellä asiasta. Aina on tietysti joukossa ihmisiä jotka onnistuvat ja on hienoa jos sinä s olet yksi niistä. Niukka energisellä ruualla hormonitasapaino kuitenkin muuttuu ja on siksi erittäin vaikeaa olla lihomatta kuurin loputtua. Tai siis ahmimatta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.