|
Lähettäjä: ueuw
Päivämäärä: 12.2.26 16:52:13
Mikä on se oikea tapa maksaa/tarjota treffeillä? Ekat treffit, kun seuraavatkin on tulossa? Tai kun ekat treffit jää viimeisiksi?
Jos mies tarjoaa vapaaehtoisesti, se on ok, kunhan ei sitten treffien jälkeen pyydä naista maksamaan omaa osuuttaan, oli ne ekat tai useammat treffit.
Jos nainen sanoo, että maksaa omansa, se on miehelle nounou, koska viittaa siihen, että nämäkin treffit on/oli turhat, eikä naista kiinnosta tavata uudelleen.
Jos nainen olettaa miehen maksavan, se on nounou, kun nainen vain lokkeilee ja käyttää miestä hyväkseen.
Nainen ei voi myöskään tarjota molemmille, edes euron arvoista kahvia. Se nyt ainakin on nounou, ja mies mököttää. Jopa kavereiden välillä.
Miten tämän siis kuuluu mennä? Mikä on oikea tapa?
Nainen ei saa maksattaa treffejä miehellä, nainen ei saa maksaa omaa osuuttaan, eikä nainen saa maksaa molempien puolesta.
Miehelle kaikki on ongelmallista.
Sen ymmärrän, että monille miehille tulee tilin saldo vastaan, jos joka viikko käyttää yhden naisen satasen treffeillä, mutta on kyllä outoa, jos mies itse tarjoutuu tarjoamaan vaikka 1-5 euron kahvin tms ja sitten vaatii naista maksamaan oman osuutensa, vaikka treffit ei olisikaan jääneet ainoiksi. Tuon myötä kyllä helposti jäävät viimeisiksi treffeiksi.
Minulle on käynyt pari kertaa niin, että olen käynyt työpaikkakaverin kanssa kahvilla, ihan vaikka työpaikan kanttiinissa tai työpäivän jälkeen. Minä luulin, että olimme ihan kavereina, mutta ilmeisesti olimmekin treffeillä. Ja kun en sitten lämmennytkään työpaikkaromanssille, niin sain haukut. Molemmilla kerroilla eri mies. Toinen näistä tarjoutui itse maksamaan molempien kahvit ennen kuin edes tiskille pääsimme, toisella kerralla maksoin omani. Molemmat väärin miesten mielestä... Ja kerran tarjosin työkaverille euron arvoisen kahvin työpaikan kahvilassa, ja hän möksähti siitä, ja muisti muistuttaa vielä puolentoista vuoden jälkeenkin, kuinka minä silloin maksoin ne kahvit ja nyt on hänen vuoronsa maksaa. Olimme tuota ennen siis käyneet kahvilla kahdesti, mies maksanut molemmat. Tuon jälkeen olemme käyneet kahvilla kolmesti ja mies vaatinut, että saa maksaa, kun minä silloin maksoin hänenkin kahvin. Siis... ??
Pitääkö naisen siis varmuuden vuoksi kysyä, että haluaako mies, että nainen maksaa mobile paylla hänelle takaisin? Mutta jos tuota kysyy, niin eikö sekin viesti siitä, että naista ei miehen seura kiinnosta?
Minä annoin sille työpaikalla kitisevälle 2 e kolikon, kun oli maksanut minun puolestani 1 e arvoisen kahvin. Sekin oli kai loukkaus, kun osoitin, että minulla on varaa tuohon. Siis..... Meillä palkka n. 4500 e/kk, joten.....
|