Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi työpaikka

Lähettäjä: Wtf 
Päivämäärä:   12.2.26 14:12:58

Aloitin viimevuoden lopussa uudessa työpaikassa.
Olen työskennellyt alalla pitkään, eli perusjutut on hyvin hallinnassa.
Uutta on ainoastaan firman oman tietokonejärjestelmän käytön opettelu sekä pari uutta laitetta joita ei aiemmassa paikassa ollut.

Aloitin työssä pahimpaan kiire-aikaan ja työhön perehdyttäjän sekä työnjohdon kanssa on sovittu että hoidan nyt hommat jotka osaan entuudestaan ja uudet laitteet opiskellaan kun kiirepiikki on ohi noin kuukauden kuluttua.
Työkavereita olen saanut aina hyvää palautetta toimimme viikkopalavereissa ja työnjohto on myös ollut tyytyväinen.
Töitä on valmistunut aikataulujen mukaan eikä niissä ole ollut korjattavaa.
Ihan ok alku uudessa työssä, mutta...

Osastollamme työskentelee välillä eräs henkilö joka on ottanut minut silmätikukseen jostakin syystä. Emme siis tunne mistään yhteydestä entuudestaan.
Jo ensimmäisellä työviikolla valitti tavastani työskennellä työkaverilleni joka sanoi minulle että työni jälki on ok ja älä välitä tuosta yhdestä henkilöstä. On kuulemma kaikkia kohtaan samanlainen.
Nyt kuulen sieltä ja täältä että tuo henkilö kyseenalaistaa osaamistani, kertoo että tiimin ei halua työskennellä kanssani, ei olisi halunnut että minut palkataan jne.
Lisäksi on seurannut tuntikirjauksiani ja mitähän vielä.
Miten tilanteessa tulisi toimia?
En haluaisi mitään konfliktia näin uudessa paikassa.
Mutta en myöskään jaksa että paskanpuhumista ja perättömiä väitteitä levitellään.
Olen kysynyt vain esimieheltäni ja työnjohdolta yleisesti että miten työni sujuvat ja vastaus on hyvin, olet hyvä lisä tiimiimme.

Itsellev tuo yksi henkilö vain on alkanut aiheuttamaan stressiä ja syö intoa uudesta työstä josta pidän.

Re: Uusi työpaikka

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   12.2.26 14:24:20

Nuoleskelisin häntä. "Koska vaikutat niin osaavalta ja hyvältä tyypiltä, niin voisitko mahdollisesti auttaa minua asian x kanssa..."

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.2.26 14:26:32

Käy juttelemassa pomolle.

Lähettäjä: Miimu 
Päivämäärä:   12.2.26 14:33:35

Koita kestää tyypillinen huono itsetuntoinen pikkupomo joka haluaa tärkeillä. Älä mielistele älä provosoidu, hoida työsi hyvin ja huolella. Älä vielä puutu asiaan menemällä juttelemaan ellei kyse ole oikeasti korjattava valhe tms. Aika tekee tehtävänsä ja sulaudut muiden joukkoon kun mielenkiinto pikkupomolta häipyy. Sellasta se välillä on vaikka ei pitäisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.26 14:36:09

Ota HR:ään yhteyttä. Jos ko henkilö ei ole pomosi, hänellä ei ole oikeutta katsoa esim. tuntikirjauksiasi. Samoin käytös täyttää työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit.

Päivämäärä:   12.2.26 15:02:01

Tilanne vaan on täysin uusi itselleni, vaikka jo vuosia olen ollut työelämässä ja kaikennäköistä on tullut nähtyä.
On muissakin paikoissa ollut ihmisiä jotka eivät koskaan innostu uusista työntekijöistä, mutta nämä tapaukset vain ovat tyytyneet mököttämään itsekseen ja olleet tylyjä mm. jättäneet tervehtimätyä ja muuta pientä.
Ja tuo käytös on yleensä kuukauden jälkeen laimennut ja jäänyt pois kun ovat tajunneet että uudet tulokkaat eivät ole uhka tms.

Mutta tämä henkilö vaan on mennyt itsellä ihon alle.
En ole tavannut aiemmin tuon mittaluokan mustamaalausta, juoruilua ja kyttäämistä.
Tilannetta vielä jotenkin pahentaa se, että en edes ole jutellut tämän henkilön kanssa mistään. Tervehtinyt vain normaalisti vuoronvaihdon yhteydessä.
Hän siis ei työskentele vakituisesti osastollamme, ja silloin kun työskentelee niin tekee yleensä välillä jotakin juttuja iltavuorossa.
Itse olen jatkuvassa päivävuorossa.

Ei siinä, eivät kaikki ole ylimpiä ystäviä enkä sellaisia ole töihin mennyt etsimäänkään. Haluaisin vain tehdä työni rauhassa. Kivat työkaverit ovat tietenkin aina bonus.
Itse koen tulevani kaikkien kanssa toimeen, tähän asti ainakin onnistunut hyvin.
Lähinnä vain haluaisin että töissä olisi hyvä ilmapiiri, työt saisi hyvin hoidettua, kommunikaatio toimisi ja muutenkin olisi "normaalia".

Nyt vaan töihin meno alkaa stressata ja kotiin lähtiessä mietin onko kaikki hoidettu ja ok ja pelkään mistä ja keneltä kuulen että tekemisistäni on taas valitettu :(

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.2.26 15:11:41

Pystyisitkö sanomaan hänelle suoraan, että toivot että tulisi antamaan "palautteen" kasvotusten eikä puhuisi selän takana? Pomoille menisin kertomaan vasta koeajan jälkeen.

Päivämäärä:   12.2.26 15:26:32

---
Tuo kuulostaisi hyvälle ja sopivan neutraalille.
Itselle tilanne on ollut niin odottamaton ja yllättävä että en ole edes tullut tuota ajatelleeksi.

Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitinkin että en näin alkuun kaipaisi mitään konfliktia tai draamaa.

Järki sanoo kyllä että tilanteesta ei kannattaisi välittää, koska muutamat työkaverit ovat kertoneet mitä tuo yksi juoruilee ja sanoneet että siitä ei kannata välittää koska "se vain on aina tuollainen".

Mutta jotenkin vaan tuollainen juoruilua ja selvä pahansuopainen kyttäys menee tunteisiin.
Työpaikka muuten on kiva ja ok, miksi siis tuollaista henkilöä ei "saada kuriin" tai siis käyttäytymään asiallisesti. Miksi kaikki hiljaisesti hyväksyvät tuollaisen käytöksen.
Kyseinen henkilö siis täysin samalla viivalla kaikkien muiden työtekijöiden kanssa, ei siis mikään super asiantuntija jota ilman firma kaatuisi, vaan työntekijä siinä missä muutkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.