Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työhaastattelu tulossa, englanniksi

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   11.2.26 20:13:53

Vinkkejä kehiin, en ole käynyt työhaastatteluissa kohta kymmeneen vuoteen. Olen siis ollut viimeiset 9 vuotta samassa firmassa töissä ja nyt tuli kutsu työhaastatteluun. Englanninkieli ei ole ongelma, mutta pelkään jännittäväni niin paljon ettei puhe solju :D haastattelu on teamsin videopuhelun kautta niin pystyisiköhän siinä jotain lunttilappua pitämään koneella auki vai liian läpinäkyvää? Haluavat tietää ainakin nykyisestä työtehtävästäni, mutta mihin muuhun pitäisi varautua? Sanoivat, että "casual conversation".

Re: Työhaastattelu tulossa, englanniksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.26 20:21:31

Well, just be casual.
Älä nyt ryssi jollain lunttilapulla, jota vilkuilet. Siellä on sata muuta, jotka vetää rempseällä rallienkulla ilman lunttilappuun harhailevalla katseella.
Harhaileva katse ja tauot keskustelussa ei kiinnosta ketään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.2.26 20:21:49

Mä sanoisin heti alussa että sulla on lapulle kirjoitettuna tärkeimmät termit jos sattuu paineen alla unohtumaan ja lisäksi vielä varmuuden vuoksi sanakirja auki selaimessa. Silleen rennosti, itsevarmasti ja huumorin kautta. Uskon että ymmärtävät koska työhaastattelut jännittää ihmisiä muutenkin ja erityisesti jos ne ei ole äidinkielellä. Paljon parempi vain sanoa siitä kuin varkain tihrustaa jotain:D

Päivämäärä:   11.2.26 20:22:10

Eiköhän kannata varautua ihan tavalliseen työhaastatteluun, sama se millä kielellä.

Päivämäärä:   11.2.26 20:26:09

Käyt läpi kysymykset jotka uskot heidän kysyvän ja sitten kirjoitat niihin vastaukset. Luet ne läpi parina päivänä etukäteen niin ne on muistissa. Voit laittaa lunttilapun esim läppärin kameran viereen niin näyttää että katsot kameraa mutta vain yksittäisiä sanoja jotka auttaa sinua muistamaan eikä mitään lauseiden suoraa lukua.

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   11.2.26 20:46:34

Joo olen muutamat kysymykset ja lyhyet lauseet kirjoitellut jo ylös ja opetellut niitä. Periaatteessa siis osaan ja etenkin kirjoittaminen luonnistu, mutta en tiedä miten käy kun jännitän :D en tiedä kuin moni on hakenut paikkaa, huomasin sen vasta äskettäin itse ja melkein heti perään tuli soitto, että haluavat haastatteluun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.