Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Treffimies tarjosi kahvin ja haukkui

Lähettäjä: jälkikäteen 
Päivämäärä:   11.2.26 14:35:01

Ollaan reilusti päälle 3-kymppisiä, normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Ollaan tavattu harrastuksen parissa ja alettu siinä jutella ja jossain kohdassa mies ehdotti, että voitaisiinko mennä yhdessä harrastusjuttuihin. Mentiinkin sitten muutama kerta kummankin autolla, ei siis vain hänen ja maksettiin kumpikin omat ruokamme, lippumme jne kulut perillä.

Tällaisen reissun jälkeen oltiin tulossa takaisin ja hän halusi mäkkäriin, koska hiukoi. Minua ei, jolloin hän tilasi minulle kahvin (jota en siis itse pyytänyt tai halunnut, jolloin olisin itse sen myös tilannut). Hän söi, minä join kahvin ja jatkettiin. Seuraavan kerran harrastuksessa hän ei juuri puhunut ja oli äreä, kunnes tiuskaisi, että en sitten maksanut hänelle sitä mäkkärikahvia, jonka hän minulle tilasi ettei tarvitse kuivin suin olla. Häntä ei kiinnosta itseään täynnä olevat naiset, jotka on kiinnostuneita miesten rahoista (mäkkärikahvi!!!!!!) ja odottaa jotain prinsessakohtelua, mutta vähän sillä hän sen kahvin ostikin että selviää naisen luonne. Joka nyt sitten selvisi, että golddigger olen kun kehtasin kuvitella oma-aloitteisesti tarjotun kahvin olevan oikeasti tarjottu kahvi.

Juttu ei tietenkään jatkunut sen pitemmälle ja maksoin toki kahvin kun oli muutama kolikko taskussa, mutta onko tällainen tavallistakin? Itselle ihan uusi ilmiö.

Re: Treffimies tarjosi kahvin ja haukkui

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   11.2.26 14:40:52

Ei ole tavallista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.26 14:40:57

Ei ole yleistä ja väistit luodin.

Päivämäärä:   11.2.26 14:50:40

Ohhoh. Onnea, väistit luodin. Mukava, että mies sentään näytti karmean luontonsa noin nopeasti.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   11.2.26 14:55:02

Hyvä että miehen junttius selvisi näin aikaisessa vaiheessa.
Aikaisemmin ei olisi ollut normaalia, mutta nykyajan tasa-arvomaailmassa alkaa olemaan normaalia, kun miehet pelkäävät näitä "golddiggernaisia".

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.2.26 15:11:54

Huh huh.. ei ole normaalia. Onneksi mies paljasti itsensä nopeasti. Yleensä nämä vetoavat tähän gold diggeröitiin ja tasa-arvoon mutta eivät kuitenkaan itse kohtele naisia tasa-arvoisesti mutta heillä on silti oikeus vedota näihin, koska onhan se nyt niin epäreilua miehelle!!

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.2.26 15:17:20

Juntti ja pihi ukko, hyi olkoon.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   11.2.26 15:17:28

Kyllä, mäkkärikahvi on hyvä keino selvittää, onko tekemisissä miehen varallisuutta havittelevasta gold diggeristä. Harvalla naisella on varaa sellaiseen luksukseen, paitsi jos mies maksaa. Jepjep.

Täällä oli joskus aikoja sitten keskustelu, jossa nainen oli deittaillut miestä ja olivat juoneet kahvit kumman luona olivatkaan. Nainen oli aina vienyt mukanaan jotakin syötävää, tyyliin pullaa, sipsiä ja sen sellaista kun miehellä ei ollut muuta tarjota kuin sitä kahvia. Mies oli ilmoittanut naiselle, että hän ei halua enää deittailla selkeästi hyötymishaluista naista, koska tämä ei tuo tullessaan kahvipakettia vaan juo miehen kahvit.

Olisi kyllä erikoista olla nykyään nuori sinkku nainen. Vai onkohan sellaiset 4-5-kymppisetkin tuollaisia, jos sinkuksi joutuisi?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   11.2.26 15:20:54

Olipa hieno juttu sinulle, että mies paljasti luontonsa! Voisit hänelle vähän vihjata, että kyllä tässä paljastui vähän jotain muuta kuin sinun golddiggeriys...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.2.26 15:21:22

Huh huh, yksi kahvi härreguud! Joo ei, ei pihejä miehiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.26 15:24:49

Paljastui se, että mies ei ymmärrä mitä tarjoaminen tarkoittaa. Kukaan ei pakota tarjoamaan, mutta jos sen tekee niin on kyllä noloa pyytää tarjoamisesta rahaa jälkikäteen.

Lähettäjä: Pate 
Päivämäärä:   11.2.26 15:27:41

Lapikasta.

Lähettäjä: tasamasa 
Päivämäärä:   11.2.26 15:28:17

Aloituksen miehen kanssa vakiintunut parisuhde olisi tasajakosuhde, jossa laskettaisiin kymmenen sentin tarkkuudella, että varmasti kaikki menee tasan ja makseltaisiin toiselle takaisin joka kauppareissun jälkeen yhteisistä ostoksista puolet ja omat ostokset kokonaan. Ja jos asutaan yhdessä, kummallakin on omat hyllyt jääkaapissa. Käsisaippuaa ja vessapaperia seurataan, kumpi kuluttaa enemmän, jolloin hän myös maksaa enemmän. Automatkat pitää tehdä vuorotellen kummankin autolla ja jos välimatkat eivät mene tasan, se maksaa jonka autolla on ajettu vähemmän.

Ei btw sitten asuttu yhdessä.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   11.2.26 15:29:02

Parhaita on kyllä nämä golddiggereistä huutelevat miehet kun ei niillä yleensä ole edes sitä kultaa mitä kaivaa :'D

Päivämäärä:   11.2.26 15:31:21

Mitä mä just luin :D kahvi ei kovin montaa euroa mäkkärissä maksa, herrasmies olisi kahvia ojentaessaan sanonut, että tarjoan tämän.

Miehen käytös on ihan järjettömän huonoa, outoa ja lienee merkki miehen muistakin ongelmista. Haukkuminen ei ole missään asiassa ok. Jos rahat olisi niin tiukalla, niin olisi voinut myös ihan ystävällisesti sanoa, että hei se kahvi oli pari euroa, et maksatko sen.

Lähettäjä: Kiina 
Päivämäärä:   11.2.26 15:32:30

Ihan perus psykopaatin/narsistin ensikokeilu sinuun. Jos olisit helposti hyväksikäytettävissä niin tuon jälkeen olisit pahoitellut miehelle käytöstäsi sekä anellut häntä vielä yrittämään sinun kanssa. Sitten voisitte loppuelämän yhdessä miettiä että miten sairas sinä. Sekä miehen huono kohtelu on tietysti sinun syytäsi.

Päivämäärä:   11.2.26 15:34:05

Näytti huonon itsetuntonsa ja sen ettei kelpaa kellekään heti alussa.

Lähettäjä: Voi mahoton 
Päivämäärä:   11.2.26 15:37:00

"odottaa jotain prinsessakohtelua"

Prinsessakohtelua = pahvimukikahvi mäkkärissä?

Tämä selvä :D

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   11.2.26 15:39:43

Apua. :,D Nyt meni rima niin alas, että pitää kaivinkoneella kaivaa Kiinaan!!!

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   11.2.26 15:40:15

Tässä on vielä huippuna se että nainen ei pyytänyt tuomaan kahvia vaan mies jostain syystä toi sellaisen. Onneksi ei saanut päähänsä tuoda mitään kalliimpaa...

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   11.2.26 15:46:05

"Jos rahat olisi niin tiukalla, niin olisi voinut myös ihan ystävällisesti sanoa, että hei se kahvi oli pari euroa, et maksatko sen."

Siis ap:hän ei halunnut aloituksen perusteella koko kahvia tai mitään muutakaan, joten miksi ap:n olisi missään tapauksessa pitänyt maksaa kahvista, jonka mies tilasi omasta halustaan "ettei tarvitse olla kuivin suin".

Ei kenellekään tuoda pyytämättä kahvia tai kutsuta ravintolaan syömään ja sen jälkeen sanota, että niin se kahvi oli 2 euroa tai se ruoka oli 30e. Tarjoaminen tarkoittaa, että tarjotaan sille toiselle, ei se ole tarjoamista että toiselta kysytään jälkikäteen maksua.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   11.2.26 15:48:00

"ei se ole tarjoamista että toiselta kysytään jälkikäteen maksua."

Tai oletetaan toisen maksavan tarjottu asia (joka voi olla kahvi, ruoka, lomareissu, lippu tmv), piti vielä jatkaa.

Lähettäjä: kippi 
Päivämäärä:   11.2.26 15:52:14

Ennen kuin kommentoin mitään muuta, niin sanon tämän:

Mitä kauemmin olen sinkkuna omasta tahdostani, sitä vähemmän minua kiinnostaa olla tekemisissä yhdenkään miehen kanssa, koska ne ovat aina jotain aloituksen kaltaisia vatipäitä, joista kannattaa vain pysyä kaukana.

Tervejärkiselle ihmisellehän tuo ei ole normaalia käytöstä. Jos pyytämättä tilaa, niin silloin kuuluu maksaa. Eikä sitä sitten vaadita rahana tai palveluksena takaisin.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   11.2.26 15:55:42

Onnea aloittaja kun väistit luodin hyvissä ajoin eikä juttunne edennyt tuon pidemmälle!

Päivämäärä:   11.2.26 15:56:24

Itsellä oli kerran, että mies oli saanut ilmaisliput elokuviin ja pyysi mukaan, sitten yllättäen mäkkärissä sen jälkeen, kun tilattiin, sanoi et sä voit varmaa maksaa näönkun hän tarjosi ilmais liput.
Että ei tarvi ihmetellä miesten jos ei yhteydenpito jatku kun ei osata alkeellisempiakaan käytöstapoja. Excel miehet nou nou.

Päivämäärä:   11.2.26 16:04:30

Tuohan on tosi kätevä tapa saada kotimainen kulutus ja samalla Suomen talous nousuun. Osta "lahjaksi" hyödykkeitä, joita toinen ei edes halua tai pyydä ja vaadi jälkikäteen maksua.

Vie sinä sille joku kallis erikoiskahvi ja vaadi lyömään rahat tiskiin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.2.26 16:06:43

Väistit luodin. Puimme asian isolla porukalla kahvipöydässä.

Päivämäärä:   11.2.26 16:19:24

"Jos rahat olisi niin tiukalla, niin olisi voinut myös ihan ystävällisesti sanoa, että hei se kahvi oli pari euroa, et maksatko sen."

Siis ap:hän ei halunnut aloituksen perusteella koko kahvia tai mitään muutakaan, joten miksi ap:n olisi missään tapauksessa pitänyt maksaa kahvista, jonka mies tilasi omasta halustaan "ettei tarvitse olla kuivin suin".

Joo olen samaa mieltä, ei todellakaan tarvitse maksaa, jos toinen tuolla tavalla pyytämättä "tarjoaa" kahvin. Tarkoitin kommentillani lähinnä sitä, että jos mies kerran on noin pihi, että haluaa tuostakin kahvista maksun, niin olisi voinut ihan asiallisesti pyytää. Se, että alkoi vielä haukkumaan tuon asian takia, kertoo, että mies on pihin lisäksi käytöstavaton urpo.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.2.26 16:21:59

Mitähän se mies ois mun kans tehny kun minä en sitä mäkkärin kahvia ois edes juonu. Oisin sanonu että ei kiitos enkä ois koskenut koko kuppiin. Juon ainoastaan aamulla yhden motin kahvia, päivällä en koskaan juo kahvia.

Päivämäärä:   11.2.26 16:22:09

"Itsellä oli kerran, että mies oli saanut ilmaisliput elokuviin ja pyysi mukaan, sitten yllättäen mäkkärissä sen jälkeen, kun tilattiin, sanoi et sä voit varmaa maksaa näönkun hän tarjosi ilmais liput."

Kai sanoit, että ei onnistu? Voi luoja, mistä tällaisia urpoja löytyy....

Lähettäjä: tosisennu 
Päivämäärä:   11.2.26 16:27:23

Mulla oli aikaa sitten deitti, joka kertoi heti alussa, että hän ei sitten tarjoa ellei hän erikseen etukäteen ilmoita tarjoavansa ja silloin siihen pitää olla jokin erityinen syy, kuten että nainen on pessyt hänen ikkunansa tai lyhentänyt lahkeet. No, mentiin siinä sitten kahville kaupungilla, minä otin tavallista suodatinkahvia ja menin kassalle maksamaan, mies ryntäsi siihen että laitetaan samaan hänen jonkun leipänsä ja kahvinsa kanssa, hän maksaa. Oletin, että "minä maksan" tarkoittaa, että hän myös tarjoaa, mutta ei se niin ollutkaan vaan pöydässä hän sanoi, että laitatko mulle sen 3e siitä kahvista kun ei hän kehtaa antaa sun maksaa noin vähäistä summaa kun yhdessä kuitenkin selvästi ollaan ja pariskunnalta varmaan näytetään.

Hän halusi ilmeisesti tehdä vaikutuksen kahvilan myyjätyttöön tai muihin jonossa oleviin (tarjoamalla 3e kahvin :D) esittämällä herrasmiestä eikä kehdannut olla pihi itsensä, mutta kehtasi kuitenkin pyytää minulta hinnan takaisin. Todellakin otin asian puheeksi ja hänestä se nyt vaan oli niin, että miehen kuuluu maksaa koko lasku koska kohteliasta ja kuuluu hyviin tapoihin, mutta ei se tarkoita että naisen ei tarvitse kuitenkin maksaa myöhemmin osuuttaan ja kai minä sen ymmärrän että sekin kuuluu hyviin tapoihin. Minusta taas jos periaate on, että kumpikin maksaa omansa niin kumpikin myös maksaa omansa, ilman mitään tarjoamisteatteria ja myöhemmin takaisinmaksamista.

Lähettäjä: Pärse 
Päivämäärä:   11.2.26 16:39:39

En usko tätä tarinaa.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.2.26 16:52:58

"Aloituksen miehen kanssa vakiintunut parisuhde olisi tasajakosuhde, jossa laskettaisiin kymmenen sentin tarkkuudella, että varmasti kaikki menee tasan ja makseltaisiin toiselle takaisin joka kauppareissun jälkeen"

Eikö se mene usein niin, että kun nainen pyytää tällaista miestä vastaavasti maksamaan takaisin, niin nainen on käsittämätön nipo, kun viitsi moisia pikkurahoja vaatia?

Lähettäjä: kaverinkaveri 
Päivämäärä:   11.2.26 16:57:03

Tämä koko "kukaan ei huomioi ketään"-treffikäytös on siinä mielessä omituista, että normaalin ihmisen kanssa mielellään tuo sille toiselle kaupasta vaikka karkkia tai mieleisen t-paidan ihan vain ilahduttamisen vuoksi ilman mitään maksua jälkikäteen - jos se toinenkin huomioi. Mutta jos heti deittailun alussa ilmoitetaan, että sinä et sitten ole minulle niin tärkeä tai ilahduttamisen arvoinen että edes kahvikupillista sulle maksaisin niin kyllähän siinä tulee samalla määriteltyä suhteen tuleva laatu, joka on melkoisen itsekäs ja ankea. Määrittelijä myös kertoo olevansa paitsi pihi, myös haluton huomioimaan toista saati ilahduttamaan ja sellainen luonteenlaatuhan näkyy kaikessa muussakin kuin rahankäytössä.

Kaveri aikoinaan osti silloiselle miesystävälleen suhteen alussa hyödyllisen lahjan ilman syytä, arvo oli muistaakseni jotain kympin-pari. Mies oli lahjan saadessaan pitänyt närkästyneen puheen siitä, kuinka hän ei halua lahjojen antamista, koska pitää laskea että menee tasan ja mahdollisesti erotessa pitää palauttaa lahjat tai maksaa niiden hinta takaisin. Mies oli kuitenkin itse jouluna kysellyt, mitä kaveri haluaa joululahjaksi että hänellä on idea mutta ei tiedä pitääkö kaveri sellaisesta, kaveri siihen että lahjassahan on kivaa että se on yllätys. Kaveri osti miehelle lahjakortin ja yllätys mieheltä oli se, että kaveri ei saanut mitään lahjaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.