Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylläpitohevonen

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   11.2.26 12:31:29

Mistä löytää nykyään kunnollista heppakaveria vaikka ylläpitoon? Olen tälläinen aikuisiällä hevosen selkään palannut ratsastaja. Käyn säännöllisesti tunneilla, valmennuksissa ja itsenäisesti. Haluan myös vähän kisata. Joo nämä kaikki onnistuu ratsastuskoulussakin, mutta
nyt kuitenkin sellainen tilanne, että kaipuu on "omaan" ostamatta kuitenkaan omaa.
Kaipaisin sellaista vanhanaikaista ja turvallista kunnon opetusmestaria alleni jonka kanssa päästä kehittymään ja kenties juuri vaikka kisakentille ja jolla voisi myös ratsastava lapseni mennä. En kaipaa mitään pöllövirtaa keräävää ja pukittelevaa hevosta, vaan sellaista tasaisen "turvallista", ymmärrättekö mitä tarkoitan?
Olen ilmoituksia kyllä nähnyt, mut monessa ilmoituksessa poissuljetaan kilpailut tai pitää olla hevosen omalla tallilla. Kerrotaan, että kiltti, mut ei aralle ratsastajalle (kyllä mun täytyy myöntää olevani aika arka uusien hevosien kanssa, kunnes luottamus löytyy) Ja mä haluaisin sen tonne tallille missä nyt käydään... Koska rakastan sen tallin myös sosiaalista puolta ja mielestäni hevoset hoidetaan maalaisjärjellä hyvin.
Ennen vanhaan näitä tälläisiä löytyi enemmänkin, kun omistajat kaipasivat vaikka hengähdystaukoa itse, mutta nykyään on todella vaikea näitä löytää... Vai onko ne kaikki jonkun suhteiden takana?

Re: Ylläpitohevonen

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   11.2.26 12:40:08

Enpä muista milloin olisin nähnyt että kisakuntoista kunnon opetusmestaria tarjottaisiin ilmoituksella ylläpitoon. Leasing on asia erikseen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.2.26 12:48:58

Lähettäjä~*~ 

Päivämäärä11.2.26 12:40:08

Enpä muista milloin olisin nähnyt että kisakuntoista kunnon opetusmestaria tarjottaisiin ilmoituksella ylläpitoon. Leasing on asia erikseen.

Tämä.

Ja kyllä ne hyvät menevät puskaradioin kautta tutuille.
Nykyään on niin monenlaista hiihtäjää ja narunpyörittäjää, että tarkasti saa katsoa kenen antaa hevoseensa koskea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.2.26 12:58:22

Ja se kisakuntoinen opetusmestarikaan ei yleensä pysy kisakuntoisena opetusmestarina jos sen antaa ilmaiseksi jollekin äiti-lapsi-kaksikolle leikkikaluksi...

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   11.2.26 13:02:07

Joo näin mäkin aattelin, et suhteiden avulla varmaan löytyy...
Olen myös samaa mieltä, että onhan meitä jokaiseen junaan ja tarkkana saa olla tuosta kenelle antais hevostaan. Mulla on kyllä itellä ns. hyvä tilanne, et oon sopinut opettajan ja valmentajien kanssa, että he ovat valmiita suosittelemaan ja keskustelemaan tarvittaessa... Jos siis sattuis löytämään jollain ilmoituksella meille sopivaa hevosta. He tulisivat myös mukaan "koeratsastukseen".
Mut kaippa mun vaan pitää laajentaa suhteitani ja toivoa, että sopiva sydänystävä jostain joskus löytyy <3

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   11.2.26 14:16:14

Mikset osta omaksi? Ei kukaan maksa ensin tuhansia euroja hevosesta ja anna sitä sitten jollekin muulle käyttöön.

Lähettäjä: 111 
Päivämäärä:   11.2.26 14:18:59

Hyvän hevosen saaminen tuntemattomalta ilmaiseksi vapaaseen käyttöön harrastelijalle lähentelee kyllä lottovoittoa todennäköisyydessään. Osta oma, niin nopeasti ymmärrät miksi näin on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.