Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ihmiset tyhmistyneet - toisten mielipiteen

Lähettäjä: arvostelusta :DDD 
Päivämäärä:   9.2.26 13:48:30

Kuulin töissä sivusta kun kaksi työkaveria väitteli renkaista. Aihe oli kitkat vs nastat, josta olivat eri mieltä. Kitkojen puolesta intoileva A sanoi jossakin vaiheessa nastojen kannalla olijalle B, että eihän sille mitään voi jos olet noin juttunut omaan kantaasi ja et voi ymmärtää mitään muuta. Oli pakko sanoa, että asiahan ei minuun liity, mutta kun siinä samassa tilassa meuhkaatte niin milläköhän tavalla juuri B on juuttunut omaan kantaansa eikä ymmärrä muuta, koska niinhän sinä A:kin teet, olet juuttunut kitkojesi kehumiseen etkä ymmärrä muita mielipiteitä.

Sama on huomattavissa kaikessa muussakin ja myös nettikeskusteluissa. Tottakai ihmisillä on eri mielipiteitä, mutta se mikä hämmästyttää ja huvittaa (ja saa aikaan ajatuksen tyhmistymisestä) on se, ettei huomata että itse ollaan ihan samalla tavalla "ymmärtämättömiä".

Re: Onko ihmiset tyhmistyneet - toisten mielipiteen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.26 13:53:46

Tyhmästi kommentoitu tuo että "olet juuttunut kantaasi". Mutta mielestäni sitä pitääkin väittelyssä puolustaa vain omaa kantaansa eikä tehdä myönnytyksiä. Se oivallus tapahtuu sitten vasta myöhemmin seuraaavassa keskustelussa. Väitellessä ei ole tarkoituskaan välttämättä muuttaa mieltä kesken kaiken vaan ajatukset prosessoidaan uusiksi väittelyn jälkeen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.26 13:55:33

Itse ainakin tiedän olevani väittelyssä kärkäs ja mustavalkoinen, mutta todellisuudessa en oikeastinole sellainen. Vänkäämisellä haluan yllyttää toista perustelemaan kantansa hyvin, jotta voisin itse muuttaa mielipidettä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.26 14:06:21

Jos väitellään renkaista, ei sanota "sinä olet..." vaan "ne renkaat ovat...".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.26 15:22:23

sitä se on kun eiosata kestustella ja väittely vielä tuntemattomampi käsite.
kun ei osata niin itketään äitiä apuun. hyökätään sanallisesti tai kiukutellaan kuin hiekkalaatikolla..

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   9.2.26 15:33:27

"Vänkäämisellä haluan yllyttää toista perustelemaan kantansa hyvin, jotta voisin itse muuttaa mielipidettä"

Jaa, ei ainakaan minun mielipiteen kertomisella ole tarkoitus saada vastapuolta olemaan samaa mieltä. Tai että vastapuoli perustelisi minulle, miksi minun pitää muuttaa mielipiteeni. Jos minä pidän nastarenkaita itselleni parempana vaihtoehtona, minulle on sama mitä mieltä joku toinen on ja vaikka tämä ajaisi kesärenkailla talvella. En edes lähde vänkäämään, koska MINUN autoni on minun ja ostan siihen just sellaiset renkaat kuin haluan. Ei kiinnosta sellaisen mielipiteet siitä mitä minun pitäisi ostaa, joka ei hommaan euroakaan käytä. Edes miehen mielipide ei kiinnosta, kun olen omilla rahoillani itselleni autoa vaihtamassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.