Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttääkö muita työhaastattelut?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.2.26 13:36:31

Tuntuu välillä hirveän väkinäiseltä vastata sellaisiin ns. typeriin kysymyksiin ja ehkä just se häiritsee kun yleensä niistä haastatteluista puuttuu sellainen luonnollisuus. Sekin vielä kun ei voi tietää minkälaisia kysymyksiä ne sieltä heittää. Tokihan siihen vaikuttaa onko haastattelija hyvä, mutta harvoin sellaista kohdalle sattuu. Ja sit jos mokaat niin se on sitten siinä...

Re: Ärsyttääkö muita työhaastattelut?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   9.2.26 13:44:30

No ärsyttää ainakin nykyaikaiset. Kaikenlaiset ryhmähaastattelut, videohaastattelut.... Argh.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.2.26 13:45:51

No onhan se teennäistä, mutta minkäs teet.

Päivämäärä:   9.2.26 13:47:26

joo, siis tämä kun nykyään tehdään yleensä videohaastatteluina, mä en itse tykkää olla yhtään siinä kamerassa. :D olisin livenä paljon luonnollisempi. Miten niissä kukaan selvästi hyödykseen erottuu? livenä sais ihmisestä paljon enemmän irti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.26 13:48:51

Siis tuo teennäisyys työelämässä ärsyttää itseäni suunnattomasti. Duunaritaustaa ja tykkään siitä ilmapiiristä, kun ei siellä teennäisyys ei korostu. Mutta heti vaatimmilla aloilla se alkaa näkyä, kai se on sitä että ihmiset pelkäävät leimautua epäammattimaisiksi. Itse aion taistella sitä vastaan loppuun asti!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.2.26 13:50:56

Sellaiset ylimitoitetut todellakin, joissa on monta eri vaihetta, soveltuvuustestiä, videojuttuja ym. älytöntä.

Lähettäjä: Chocolatechip 
Päivämäärä:   9.2.26 14:15:55

Ärsyttää! Ja vielä kun niitä pirun haastattelukierroksia on aina niin monen monta. Ensin videohaastattelu, sitten ryhmähaastattelu ja yksilöhaastattelu jne. Ja tähän asti perään aina lopuks ”olit hyvä ehdokas, mutta valintamme ei tällä kertaa valitettavasti kohdistunut sinuun”… Hyvin, hyvin monissa haastatteluissa on tullut käytyä ja huomenna olisi taas yhdet edessä. Rehellisesti tyrmäykset on alkanut jo lannistaa ja mennä ihon alle. Henkisesti olen jo varautunut pettymykseen, vaikka eihän sellaisen asenteen pitäisi antaa valua mieleen, se ei ainakaan auta asiaa.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   9.2.26 14:23:19

Ryhmähaastattelut pahimpia, kun niissä joutuu huomion keskipisteeksi. Olen aivan punainen ja sydän hakkaa, kun tulee oma vuoro puhua. Luonnollisesti olen aivan erilainen tuossa tilanteessa, kuin kahden haastattelijan kanssa.
Miksi rekrytoinnista on pitänyt tehdä ihmeellistä pelleilyä?

Päivämäärä:   9.2.26 14:36:23

Chocolatechip// Kuulostaa niin tutulta! Kyllähän se itsetuntoa syö kun ikinä ei tule valituksi. Useasti kyllä jäänyt kakkoseksi. Olisi torstaina vielä yksi haastattelu. Olen koittanut jotain positiivista näistä hakea että on ainakin saanut kokemusta ja menee jo rutiinilla, niin täysin puihin en mene vastauksien kanssa.

Lähettäjä: Plöeu 
Päivämäärä:   9.2.26 14:36:45

Kannattaa huomioida että syy siihen että kysellään kysymyksiä ja että haastattelut ovat usein jäykkiä johtunee paljon siitä että kaikille hakijoille pitää antaa samat mahdollisuudet hakutilanteessa. Jos ei ole kysymyksiä ei saa vertailukelpoista faktaan perustuvaa näkemystä kandidaateista että voisi valita kuka soveltuu tehtävään parhaiten. Mutulla on vaikeaa vertailla paremmuutta kymmenistä tai sadoista hakijoista.

Itsekin pidän rennommista ja vapaamuotoisesti käydyistä keskusteluista mutta silti roolissani töissä joudun haastattelemaan ihmisiä. Kysymyksiä tehdessä pyritään selvittämään sekä osaaminen ihmisten kanssa että tekniset valmiudet.

Kierroksia on monta, koska ensin halutaan varmistaa että hakija on oikeasti kiinnostunut ja että kielitaitovaatimukset täyttyvät ettei etene turhaan pidemmälle prosessiin. Sitten arvioidaan pätevyys ja sosiaaliset taidot seuraavalla kierroksella, kolmannella tavataan tiimiä ja selvitetään siinä miten kemiat sopii nykyisten tiimiläisten kanssa (tämä tiimiläisten kanssa tehtävä vasta livenä toimipisteellä, aiemmat puhelu/video).

On rekrytoijallekin ärsyttävän pitkä prosessi, mutta tällä päästään siihen että aniharvoin tulee virhepalkkauksia. Työntekijä on sitoutunut ja oikeassa ja motivoivassa paikassa ja sopii tiimiin eikä tuhlata aikaa jatkuvaan perehdytykseen joka lentäisi kankkulan kaivoon jos puolin tai toisin ei homma toimisi.

Ryhmähaastatteluja en ole pitänyt enkä toivo että koskaan täytyisi pitää kenellekään.

Päivämäärä:   9.2.26 14:51:39

^ jaa, minusta noissa monissa kysymyksissä olisi helppo vaan valehdella. Eli yleensä kyllä tuntuu siltä. että etsitään parasta esiintyjää joka osaa sanoa ne just oikeat sanat.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   9.2.26 15:01:16

Jos teen hyvän hakemuksen, pääsen haastatteluun. Noh, puhelahjakkuus on kaukana minusta, enkä kertakaikkiaan edes muista missä olen ollut töissä tai missä muidossa joku olisi hyvä esittää. Saati sitten ryhmähaastattelussa, jossa en saa suutani auki kovaäänisesti. Keskustelen kyllä ilmein ja elein, mutta sitähän ei lasketa.
Eli varmasti vaikuttaa, etten ole itse edes tehnyt hakemusta, jos pitää kertoa omin sanoin itsestäni. Se on kauheaa ja tekee mieli sanoa, että lue siitä hakemusksesta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.26 15:20:40

Kerran olin videohaastattelussa, semmosessa johon piti itse nauhoittaa vastaukset. Oli kiusallinen, toista kertaa en semmosta tee. Mutta teamsin kautta tehty haastattelu oli rento, haastattelija osasi tehdä tilanteesta sellaisen.

Lähettäjä: Chocolatechip 
Päivämäärä:   9.2.26 15:26:44

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 9.2.26 14:36:23

Chocolatechip// Kuulostaa niin tutulta! Kyllähän se itsetuntoa syö kun ikinä ei tule valituksi. Useasti kyllä jäänyt kakkoseksi. Olisi torstaina vielä yksi haastattelu. Olen koittanut jotain positiivista näistä hakea että on ainakin saanut kokemusta ja menee jo rutiinilla, niin täysin puihin en mene vastauksien kanssa.

No niinpä. Tsemppiä sinulle kovasti torstain haastatteluun! :)

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   9.2.26 15:56:24

Jos on kameran kautta haastattelu niin kannattaa jättää alaosa pukematta kokonaan,on jotenkin rennompi olo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.