Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kovin väsynyt kaikkeen

Lähettäjä: Note 
Päivämäärä:   9.2.26 10:50:39

En oikeastaan tiedä onko oikeutta edes valittaa kun ei ole lapsilaumaa, eläimiä ja/tai omakotitaloa yksinhuollettavana mutta valitan silti.

Viime aikoina olen havahtunut siihen että tuntuu kuin elämä kokonaisuudessaan vastustaisi, ja mun olemassaolo on vain selviytymistä yhdestä vaatimuksesta toiseen.

Ihan normaalitkin arjen asiat tuntuu siltä että juuri minulta vaaditaan koko ajan jotain vaikka tiedän että eihän se niin ole.

Asun mieheni omistamassa asunnossa ja olen jo vuosikausia hoitanut kaikki juoksevat kulut ja ruokaa jääkaappiin, mutta nyt kaupassa käyminenkin on suoritus ja takaraivossa vaan naputtaa että siellä se puoliso maksaa perse homeessa kotona kun mä kannan selkä vääränä jotain einestä että pysytään elossa. Mies ei tee ruokaa vaan elää lähinnä työpaikan lounaalla ja kotona voileivillä, on lihonutkin tosi paljon sekin ärsyttää että ei yhtään pidä huolta omasta terveydestään.
Syödessä maiskuttaa vaikka suu on kiinni ja pitää sellaista lihavan ihmisen ähinää ja oon ihan valmis hyppäämään parvekkeelta alas.
Vapaa-aikansa viettää selällään sohvalla tai sängyssä puhelinta selaten.

Aina välillä yrittää houkutella aviollisiin iloihin mutta sekin tuntuu vaan siltä että pillua se on vailla eikä mitään muuta ja sekin ois mulle yks tehtävä lisää.

Avokonttori on @!#$ esikartano ja en yhtään kestä työkavereita ja niiden typeriä keskusteluja ja olenkin vastamelukuulokkeet päässä koko päivän.
Teams huutaa, sähköposti piippaa ja koko ajan joku on jotain vailla.

Oon tosi kiukkuinen ja ärtynyt koko ajan ja mikään ei oikein tunnu enää kivalta ja edellisetkin kivat asiat siltä että ei tekis mieli nähdä vaivaa niiden eteen yhtään.

En tiedä miten tai miksi tilanne on tähän eskaloitunut mutta tekis vaan mieli ottaa pari viikkoa lomaa ja lähteä yksin johonkin metsän keskelle mökkiin ja laittaa puhelin pois päältä. Harmi että ei ole varaa sellaiseen.

Mulla ei oikein oo ketään kelle puhua enkä oikein osaakaan puhua omista asioistani, edes puolisolle tai hyville ystävilleni niin avauduin nyt anonyymisti heppapalstalla.

Re: Kovin väsynyt kaikkeen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.2.26 10:58:57

Mene lääkäriin ja saikulle, olet jo uupunut.

Lähettäjä: Yy 
Päivämäärä:   9.2.26 11:15:23

Kyllä minäkin olisin väsynyt tuommoiseen mieslapseen. Hankkiudu eroon ja hommaa oma elämä, siitä se lähtee. Pääkopassasi ei ole vikaa, elämäntilanteessasi on.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.2.26 11:21:48

Tarvitset uuden harrastuksen, missä pääset ihmisten ilmoille ja tapaat uusia ihmisiä. Katso oman kunnan palveluhakemisto ja yhdistykset netistä ja somesta. Onko teillä kansalaisopistoa tai vastaavaa, missä alkaa uusia kevätkursseja? Yleensä paikallinen kirjaston ilmoitustaulu on näitä täynnä.

Miten ihmeessä sosiaaliset ympyräsi ovat kutistuneet noin olemattomiin... Ei ole enää normaalia.

Onko sinulla kavereita, sukulaisia joihin voisit ottaa uudestaan yhteyttä ja mennä käymään kahvilla? Tee listaa.

Jonkinlainen unelmakartta tai "bucket list" voisi olla hyvä askarrella, vaikka tuntuisikin lapselliselta. Niitä varten on omia sovelluksiakin puhelimeen.

Uupumuksen alkua tuo selvästi on, joten oma ruokavalio, vitamiinit, ja liikunta kannattaa käydä läpi.

Päivämäärä:   9.2.26 11:40:42

On mulla harrastuksia ja hyvänpäiväntuttuja joiden kanssa puhun ja vietän harrastuksissa aikaa. Myös toiseen siskooni olen jossain määrin yhteydessä mutta en vain osaa puhua kenellekään mitään syvällisiä tai tärkeitä asioita.
Ja nyt tuntuu että ne harrastuksetkin vain vaatii enkä saa niistä mitään iloa.

Olen varmaan kaksi vuotta yrittänyt myös tehdä elämäntapamuutosta mutta tuntuu että sekin on vain yksi askare ja vastustava tehtävä lisää jota pitää miettiä koko ajan ja vain vie energiaa ja aivokapasiteettia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.26 11:49:30

Kommentoin vain, että miehen syyttäminen on se ns helppo ratkaisu. Ei välttämättä ollenkaan oikea. Syytökset mihin suuntaan tahansa ovat helppo ja väärä ratkaisu. Kantapään kokemuksella ja rakkaudella. Olet muutoksen tarpeessa, mutta jotain pitää tapahtua sinussa itsessäsi, että voit paremmin.

Päivämäärä:   9.2.26 11:55:00

Ikäsi? Pukkaako vaihdevuosia?

Päivämäärä:   9.2.26 12:02:57

En nyt varsinaisesti syyttäisi miestä kun ei hän ole mitään aktiivisesti tehnyt tämän olon eteen, on samanlainen kuin ennenkin.

Keväällä tulee 40 vuotta täyteen, mut ei kai se vielä vaihdevuosia meinaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.2.26 12:45:39

Hyvinkin voi alkaa esivaihdevuodet 40- vuotiaana. Ne voi oireilla jo 10 vuotta ennen kuin varsinaiset vaihdevuodet alkaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.2.26 12:52:52

Alottaja on mieheen niin väsyny ja ärsyyntynyt että suosittelen kyllä eroa. En ymmärrä miksi pitää olla saman katon alla kun mitään ihastumista tai rakastumista ei enää ole. Elämä helpottaa kummasti kun saa töitten jälkeen olla yksin omassa kodissa missä viihtyy ja rentoutuu eikä mikään ärsytä tai vi*uta. Ei ole mitenkään epänormaalia että tunteet kuolee ja viisainta on erota.

Lähettäjä: elämänmuutos 
Päivämäärä:   9.2.26 13:00:23

Uusi mies, uusi työ ja uusi asunto. Kaikki kerralla uusiksi. Vaihtamalla paranee, usko pois.

Päivämäärä:   9.2.26 13:48:55

Tee irtiotto, ota pidempi vapaa töistä ja lähde seikkailemaan. Keskity omaan hyvinvointiisi! Houkuttele joku hyvä ystävä mukaasi reissuun tai lähde yhdessä miehen kanssa.
Olen samassa tilanteessa oleva 40 vuotias ja kaikki tuntuu oravan ringissä juoksemiselta. Kaikesta tekemisestä tuntuu puuttuvan merkitys eikä mikään oikein nappaa. Työpatteri on loppu ja se heijastuu kaikkeen.
En ottanut lopputiliä, mutta irroitin itseni töistä puoleksi vuodeksi. Nyt vaan keskityn itseeni, seikkailen eri paikoissa , harrastan ja laitan itseni kuntoon.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   9.2.26 14:33:00

Olis kyllä ihana jo ajatuksena tommoinen irtiotto, mutta jos ei ole varaa ottaa edes 2 viikon lomaa niin en tiedä millä rahalla pitäisi olla puoli vuotta pois töistä ja vielä niin että pystyisi matkustamaan tai tekemään jotain asioita.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   9.2.26 14:52:26

Mihin te sitä rahaa tarvitsette? 2viikkoa keskellä ei mitään ei maksa juurikaan mitään, varsinkaan kesällä, Suomessa. Jos taas luksuslomaa palveluineenbkaipaa niinnsitten. Kun ei ole vastuuta kyin työ ja itse, niinnmenoksi vaan. Mies pärjää ja puhelimeen voi määrittää vaikka vain yhden läpipääsevän puhelun.

Työterveyteen kannattaa kokeilla tuon aloitusviestin kanssa. Jos on hyvä tt, saat heti avun. Jos on paha tt, kuten mulla, saat nimesi mustalle listalle. Anyway. Saatat jopa saada helpotuksen esivaihdevuosiin ja pelastettua parisuhteesi.
Niin ja näytä aloitus miehellesi saatesanoilla, en syytä sinua, mutta tältä tuntuu ja toivon että autat ja tuet eteenpäin YHDESSÄ. Miltä elämä sinusta tuntuu?

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   9.2.26 15:53:25

Itse ottaisin muutamia vapaapäiviä -> esim 3-4 pitkää viikonloppua ja otat hallitut resetit eli pikku kännit to+pe ja palauttelet la+su. Noin muuten lisäät urheilua ja yrität rentoutua "aktiivisesti" tekemällä kivoja juttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.