|
Lähettäjä: Soon to be ex
Päivämäärä: 8.2.26 20:00:13
Tapahtuma-aikaan oli vielä nyksä, mutta eroa harkitsin (monestakin syystä) ja tämän jälkeen erottiin.
Minulla oli nelivetomaasturi (traikun vetoa varten), miehellä matala ns. urheiluauto, jolla pääsi ajamaan lähinnä asfaltilla. Miehellä harratus, joka vaati huonoilla teillä ajamista ja silloin lainasi minun autoani. Usein kuitenkin unohti tai ”unohti” kertoa, että tarvitsee minun autoani (sain ajaa hänen autoaan, jos hän käytti minun autoani). Pari kertaa meni valmennus toisella tallilla sivu suun, kun valmennuspäivän aamuna autoni olikin lähtenyt miehen matkaan ennen kuin olin herännyt. Olin useasti sanonut, että lainaan kyllä autoani, kunhan tiedän lainaustarpeesta etukäteen etten sovi samalle ajankohtaa mitään, jonne pitäisi mennä traikulla. Mies ei tätä pyyntöä jaksanut muistaa.
Satuin perjantaina kaupassa nähdä miehen kaverin vaimon ja hän alkoi puhua miesten viikonlopun harrastusreissusta. Minulle mies oli unohtanut asiasta mainita ja arvasin, että autoni katoaisi taas aamulla ennen kuin herään.
Sain yhden tallikaverin mukaan källiin: autoni vietiin tallikaverin vanhempien lukittavaan autotalliin ja ajoin kotiin tallikaverin teinin koppimönkijällä. Asuttiin rivarissa, autokatokset eivät näkyneet meidän asuntoon eikä mies enää illalla käynyt ulkona, joten ei huomannut ”uutta” autoani. Aamulla mies herätti minut kiukkuisena. Kyseli autoni perään ja sanoin, että lainasin sitä kaverille, kun kaveri tarvitsi vetoautoa. Mies oli kiukkuinen ja käski hakea auton takaisin. Sanoin, ettei auto ole paikkakunnalla, tulee maanantai-iltana. Mies alkoi haukkua minua ja kysyi, että millä luulen hänen menevän harrastukseensa, kun autoa ei ole. Kysyin, että koska hän on kertonut minulle tarvitsevansa autoa juuri sinä viikonloppuna. Siihen ei vastannut mitään.
En tiedä, kuuliko myöhemmin kaveriltaan, että kaverin vaimo oli kaupassa kertonut minulle reissusta.
|