Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lounaan annoskoko ei pysy hanskassa

Lähettäjä: Minea 
Päivämäärä:   8.2.26 17:02:00

Sori vähän huonosta otsikosta, en jaksanut sitä oikein ajatuksessa miettiä :)

No mutta asia niin, että olen vuosia syönyt joka työpäivä lounaan työpaikkani läheisyydessä olevassa ravintolassa. Moni muukin syö töistäni tuolla, oikeastaan muita vaihtoehtoja ei lähellä olekaan, ellei sitten ole eväslinjalla. Nyt olen muutaman kuukauden ollut pääosin eväillä, ja painonhallintani on ollut tosi paljon helpompaa, jopa kolmisen kiloa on lähtenyt kuin itsestään. Muuta muutoksia ei ole nyt ollut ruokavaliossa, liikunnassa tai muussakaan.

Tuolla ravintolassa on pääosin hyvänmakuiset ruuat, on monta vaihtoehtoa, yleensä 4-5. Terveellisyys vaihtelee, tyyliltään kuitenki enemmän perus kotiruokapaikka. Mulla ongelmana ollut, että syön siellä monesti ihan liikaa. Jotenkin melkein hävettääkin, että tulee ämpättyä siellä. Onneksi tästä oli muutama kuukausi sitten Hesarissakin juttu, että en sentäs ole ainoa.

Onko kohtalontovereita? Miten olette ratkaisseet asian? Itse nyt toistaiseksi pääosin eväillä, mikä ihan ok mulle muutenkin. Kerran-pari viikossa käyn edelleen tuolla ravintolassa ja silloin oikeasti yritän pitää annoskoon hanskassa. Ja joo, tiedän että se olen täsmälleen minä, joka sen lautasen kasaa :)

Re: Lounaan annoskoko ei pysy hanskassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.2.26 17:03:45

Onko siellä mahdollisuutta hakea lisää ruokaa jos haluaa?

Jos kyllä, laittaisin ruokaa lautaselle reilusti alakanttiin. Sen verran että arvioin että jää nälkä.

Tai sitten päätät 2-3 asiaa joita haluat sinä päivänä syödä etkä edes ota muita. Ja niitäkin sen verran kuin ottaisit jos latoisit lautaselle kaikkia.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   8.2.26 17:04:31

Ongelma oli?

Päivämäärä:   8.2.26 17:05:31

Joo, saa käydä santsaamassa, ja just tuo oliskin hyvä pitää mielessä, että saa kyllä lisää, jos haluaa, että ei tarvi niikuin varmuuden vuoksi ottaa liikaa.

Lähettäjä: euie 
Päivämäärä:   8.2.26 17:06:14

Kyllä minäkin syön töissä kottikärryllisen ruokaa. En maksaisi moista summaa jostain pikku ateriasta. Mutta se onkin sitten päiväni ainoa iso ateria. En syö samalla tavoin monta kertaa päivässä vaan päivän muut ateriat on pieniä. BMI 21.

Ei se ole yhdestä ateriasta kiinni vaan siitä, mitä syöt sen ison aterian lisäksi.

Päivämäärä:   8.2.26 17:07:01

2r4, ei ehkä varsinaisesti mikään, kunhan haluan keskustella aiheesta, erityisesti heidän kanssaan, keillä mahdollisesti samaa haastetta ollut kuin minulla. Kiinnostaa kuulla, miten ovat tämän ratkaisseet.

Päivämäärä:   8.2.26 17:13:51

Laitat kukkuralleen puolen lautasen verran vihreätä salaattia ja tuoreita vihanneksia, niin muuta ruokaa on mahdotonta ottaa älytöntä määrää, vaikka olisi isompikin lautanen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.2.26 17:55:22

Kyllä minäkin söisin koko rahan edestä, sori vaan :D Voitko vähentää muuta syömistä? Itse kyllä pärjään hyvin yhdellä kunnon aterialla, sit pari välipalaa. Jos koitan syödä pieniä annoksia 5 kertaa päivässä, on aina nälkä... Pitää saada maha täyteen!

Päivämäärä:   8.2.26 18:02:23

Siis joo tuo siinä myös on "ongelmana", että lounas on suht kallis, vaikka veroetuinen onkin, että tulee sitten syötyä ns. koko rahan edestä. Toki pärjään lounaalla suht pitkään, mutta en kuitenkaan saa sillä tavalla kompensoitua hommaa, että saisin muiden aterioiden pienuuden avulla pidettyä päivän kokonaiskalorit tarpeeksi alhaalla. Ainakaan kauheaa nälkää illalla :) Eli olen todennut, että ei ole oikein toimiva malli mulle.

Päivämäärä:   8.2.26 18:03:08

Ainakaan ILMAN kauheaa nälkää illalla, piti kirjoittaa

Päivämäärä:   8.2.26 18:05:30

Käytät salaattilautasta kaikkeen ruokaan.

Lähettäjä: UT 
Päivämäärä:   8.2.26 18:23:33

Syöt salaattia ensin paljon, et ota lautaselle muuta kuin salaattia. Siis paljon. Sitten katsot sieltä ettet vetele isosti jotain pottumuussia tai leipää. Jos on vaikka lohta, niin salaatti menee senkin kanssa hyvin samalla. Mutta pottu, riisi ja lihasoossit tms niin niiden määrää pitäisi vähän suitsia.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.2.26 18:37:10

Minulla lähtee myös aina ihan käsistä, jos syön lounasravintolassa :D toki yritän syödä enemmän salaattia/kasviksia, mutta silti tulee aina liioiteltua määrässä. Tiedän, että tämä johtuu siitä, etten halua maksaa "vajaasta" ruuasta.
Otan yleensä eväät mukaan ja syön lounasravintolassa maksimissaan kerran viikossa. En halua käyttää niin paljon rahaa lounaisiin, joten teen mielummin eväät :D käytän säästyvän rahan mielummin harrastuksiin.

Päivämäärä:   8.2.26 18:44:42

Kiitos kaikille vastauksista :)

M, tuntuu tosi kivalta kuulla, että en ole ainut tämän ongelman kanssa. Siis just tuo, itekin saan nyt varmaan ainakin satkun kuussa säästöön omia eväitä syömällä. Ei mulla varsinaisesti kumminkaan taloudellista painetta ole säästää eväistä, mutta ei toki rahaa koskaan liikaa ole. Ja just saan tavallaan kaks kärpästä yhdellä iskulla, kun rahaa säästyy ja paininhallinta helpottuu tosi paljon. Osaan myös mielestäni tehdä ihan ok makuista ruokaa ja ihan laadukastakin, eli ei tosiaan ole mitään makaronimössö/nuudeli/tms. virityksiä nuo mun eväät :)

Päivämäärä:   8.2.26 19:04:33

Aina jos syön lounasravintolassa, niin päivällinen on vain smoothie. Normaalistikin syön kyllä vain kerran päivässä "kunnolla", mutta etätöissä ruokailut on helppo aikatauluttaa nälän mukaan. Eli neljä "ateriaa": aamupala, kunnon ateria ja iltapala sekä jogurtti-smoothie sopivaan kohtaan riippuen syönkö lounaan vai päivällisen. Ei ole paino noussut.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.2.26 19:15:08

Syöt vain kerran viikossa siellä raflassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.