|
Lähettäjä: lihonut
Päivämäärä: 7.2.26 15:08:45
Ikää yli 40 v. Mikään ei ole sinänsä elämässä muuttunut, mutta paino alkoi nousta muutama vuosi sitten. Elimistössä kai jokin muuttunut. Vaihdevuosia ei kuulemma vielä ole, eikä kannata vielä lääkitä, kun kuukautiskierto on edelleen käytännössä kellontarkka ja ongelmaton, ja verikokeissakin kaikki ok. Olen siis käynyt lääkärissä.
Tiedän kyllä painoni nousseen ja vaatekokoni kasvaneen. Mutta silti eilen otetut kuvat olivat järkytys. En voi laittaa niitä someen. En vain voi!! Näytän kamalan lihavalta ja vaatteetkin ihan karsealta. Ei ne kotona näyttäneet siltä, että olen muhkurainen läskimakkara, joka on pukeutunut nakinkuoreen. Mutta nuo kuvat. Ai kamala. Enkä edes ollut syönyt mitään kotoa lhätemisen ja noiden kuvien välillä, joten ei ole mikään "syömisen jälkeinen turvotuskaan" kyseessä.
Nyt pitäisi ihan oikeasti tehdä tälle painolle jotain. Mutta mitä? En napostele, mässää ja mussuta koko aikaa. Ruokavalio on aika vhh, kun syön vähäviljaisesti, karkkia todella harvoin, mehuja ja limsoja en ollenkaan. Teehen ja kahviin en laita sokeria/makeutusta ollenkaan. Hedelmiä syön joskus, mutten todellakaan päivittäin, joskus en edes joka viikko. Annoskoot ei ole valtavia. En syö kuutta kertaa päivässä, vaan yleensä muutaman kerran. Autottomana liikun käytännössä aina kävellen tai pyörällä. Bussilla menen vain, jos esim. menen matkalaukun kanssa juna- tai bussiasemalle. Teen kotijumppaa jollain tavoin päivittäin ja käyn ihan huviksenikin lenkillä useamman kerran viikossa.
En ole kuitenkaan elänyt kituuttaen, eli jos nyt alan liikkua paljon ja syödä vähemmän, niin se voisi jonkun mielestä ollakin kituuttamista...
Persetti sentään. Koko kroppaa peittää löllökerros. Isoin määrä tullut keskivartaloon, siksi näytänkin niin paksulta.
Mutta jotain on pakko tehdä. Pakko. Vaikka on kuulemma yleistä, että vähän päälle nelikymppisenä monilla naisilla paino nousee 10 kg. Humpsista vain, 10 kg lisää. Ei enempää. Mutta ei ne lähdekään. Ehkä tuo kävi minullekin. Mutta silti ärsyttää!
Kun olen syönyt normaalia terveellisemmin ja tuntuu kuin olisin vähän hoikistunut, niin silti paino on vain entistä suurempi. Eli nousee vain. Äääh. Mikään atkins/keto/carnivorekaan ei kiinnosta.
|