Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nukkumiseen menee 12 tuntia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.26 12:32:01

Kärsin univaikeuksista. Syytä ei ole löytynyt eikä liity sinänsä stressiin, mutta pahenee siitä. Lisäksi pahenee jos nukun liian vähän. Olen oppinut tunnistamaan milloin herään levänneenä ja milloin herääminen on kesken levon. Jos nousen silloin kun havahdun hereille liian aikaisin, olen koko päivän ylikierroksilla ja uniongelmat pahenee.

Ongelma on siis että keho ei kestä yhtään univajetta. Nukahtaminen kestää 1-2 tuntia. Herään noin 6-7 tunnin jälkeen jolloin tiedostan että keho ei ole rauhallinen ja levännyt. Valvon noin tunnin, jonka jälkeen nukun 2-3 tuntia lisää. Tämän jälkeen olen levännyt kunnolla ja aivot toimii ilman aivosumua.
Sanomattakin selvää, että omaa aikaa ei jää elämiseen.
Melatoniilla voin nopeutttaa unen saamista mutta pelkään jatkuvan käytön pahentavan ongelmia.

Onko täällä kohtalotovereita, jotka haluavat vaalia näin lepoa ja unta? Tuntuu että lähipiiri ei ymmärrä, kun lepään niin ison osan ajasta

Re: Nukkumiseen menee 12 tuntia

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   7.2.26 12:59:49

Varmaan laajat verikokeet tekis hyvää ja ruokavalion tsekkaus.

Onko väsymys juurisyy vai oire?

Lähettäjä: Puupää 
Päivämäärä:   7.2.26 13:05:03

Mä nukun tosi hyvin mutta ihan heittämällä tarvitsen 10-12h unta joka yö. Tämä tosiaan haukkaa ison isan arjesta, mutta mä oon joutunut hyväksymään tämän omalla kohdalla. Niin kauan kun työelämässä pitää juosta, niin selviän siitä vain niin että nukun puoli vuorokautta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.26 13:07:00

"Melatoniilla voin nopeutttaa unen saamista mutta pelkään jatkuvan käytön pahentavan ongelmia."

Millä tavalla pelkäät ongelman pahenevan ja kuinka nopeasti? Minä pitäisin kyllä varmaan pitkän melatoniinikuurin jotta saisin univajeen vähenemään ja parempaa pätkää rakennettua ja miettisin sitten myöhemmin uudestaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.