Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erja Häkkisen muistisairaus

Lähettäjä: Mo 
Päivämäärä:   6.2.26 07:38:43

Tuo on varmasti toki diagnosoitu ja varmistettu jne mutta nuo oireet mitä olen lukenut niin me sopii kyllä sekä mihin, että mun ikäisiin naisiin joilla ja vaihdevuodet alkamassa tai alkaneet.

Kaikki oireita ei varmasti kerrota lehdessä mutta mulla on paljon paljon pahempaakin eikä yksikään lääkäri ole ollut huolissaan..

Re: Erja Häkkisen muistisairaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.26 07:48:24

Vaihdevuosissa ne oireet on hetkittäin, Erjan sairaudessa koko ajan.

Lähettäjä: UgalaBugala 
Päivämäärä:   6.2.26 08:07:52

Aloittaja on pätevä etälääkäri.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   6.2.26 08:13:30

Kuule kyllä ne muistisairaudet diagnosoidaan muutenkin kuin oireiden perusteella.

Lähettäjä: l5l 
Päivämäärä:   6.2.26 08:14:26

Muistisairaus voi näkyä ihan magneettikuvissa, joten tuskinpa on diagnoosia päästä heitetty, kun kyseisellä ihmisellä on taatusti varaa hoidattaa vv-oireensa...

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   6.2.26 08:20:54

Onpa arka aihe, ämmät heti takajaloillaan.

Päivämäärä:   6.2.26 08:25:02

*Vaihdevuosissa ne oireet on hetkittäin, Erjan sairaudessa koko ajan."
No, mulla on ihan koko ajan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.26 08:26:30

Pätkii minullakin näin vaihdevuosissa muisti mutta muistan kyllä tärkeät asiat enkä eksy missään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.2.26 08:27:51

Mo, kannattaisiko sun mennä paremmalle lekurille, koska selvästi itse olet huolissasi vaikka lääkärisi ei. Muistisairaus tuskin on keulimisen asia tai muotidiagnoosi, tuskin sitä kukaan diagnosoi itselleen vain julkisuuden takia.

Päivämäärä:   6.2.26 08:33:47

"Muistisairaus tuskin on keulimisen asia tai muotidiagnoosi, tuskin sitä kukaan diagnosoi itselleen vain julkisuuden takia."
En sitä epäilekään, missä väitän niin?

Mutta on esim. Vv oireet diagnosoitu virheellisesti esim.vaikeaksi masennukseksikin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.2.26 08:41:24

Omalla isällä todettiin muistisairaus vasta vuosia sen jälkeen kun me läheiset oltiin huolestuttu. Neurologiset testit meni aina hyvin, kunnes lopulta "jäi kiinni" kolmansissa testeissä - siinä vaiheessa kun tilanne oli läheisen silmiin jo hälyttävä eikä isä enää kyennyt asumaan omatoimisesti ja oli jo itse vuosia aiemmin todennut ettei ajaminen enää suju.

Toki tämä on vain anekdootti, mutta pointti on se että ei sitä muistisairausdiagnoosia saa ihan pikku hajamielisyydestä tai höpsähtämisestä.

Lähettäjä: Kalle 
Päivämäärä:   6.2.26 08:53:31

Onpas vanhentunut, näyttää vähintäänkin 70 vuotiaalta.

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   6.2.26 09:02:48

Todelliset muistisairaudet diagnosoidaan jollakin muulla tavalla kuin pelkillä muistitesteillä. Ne ovat aivokuvauksilla todettavissa.
Oireet ovat kovin vaihtelevia ja usein joku muu kuin muistin heikkeneminen on ensimmäinen oire. Esimerkiksi ennen sosiaalinen ja ystävällinen ihminen muuttuu hankalaksi ja ilkeäksi. Minulla ei ole havaintoja sellaisesta vaihdevuosioireissa, mutta seitsemänkymppisen ihmisen käytös muuttui selvästi ennen kuin alkoi olla ilmiselviä muistiongelmia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.