Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori hoitaja

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   5.2.26 18:17:19

Olen etsinyt hevoselleni vuokraajaa ja nyt löytyi nuori joka haluaisi käydä puuhailemassa ja harjailemassa ponia. Ei vielä voi yksi ratsastaa.
Mutta kun etsin kulujen jakajaa…
Voiko tällaisesta puuhailusta pyytää korvausta kun ei se hevosen pitäminen ilmaista ole… Ei tallitöitä ym.

Re: Nuori hoitaja

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   5.2.26 18:22:36

€, jos sinulla ei ole varaa elättää ponia, niin nappi otsaan!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.2.26 18:24:34

Hoitamisesta ei yleensä kyllä makseta, toki niitäkin nähny että maksua vastaan saa harjata ja talutella.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.2.26 18:28:25

Onko hoitajasta sinulle/ponille iloa ja hyötyä vai onko hän mielestäsi vain ns. haitta? Voithan sanoa hinnan ja hän päättää, tarttuuko diiliin. Mutta eipä niitä hyviä aikuisia hoitajia ja vuokraajia tule kovin helposti ilman, että he saavat jossain kerätä kokemusta nuoresta asti. Vaikka tallitöitä ei tarvitse tehdä, varmaan joskus tulee tilanteita, kun voisit pyytää häntä auttamaan. Mutta älä ota, jos tuntuu vastenmieliseltä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.2.26 18:33:37

En kyllä kehtaisi harjailusta sun muusta pyytää korvausta. Ennemmin voisi tosiaan ajatella niinpäin, että kun saa sitä hoitokokemusta ja oppia, voi joskus pyytää käymään, jos itse ei pääse, kun on vaikka kipeänä tai jalka kipsissä. Olisi ainakin itse opetettu ja ponin tunteva hoitaja tarjolla. Sellainen win-win-tilanne.

Jossainhan niiden nuorten on sitä kokemusta saatava, kun aika harvassa taitaa olla nykyään ne ratsastuskoulutkaan, joissa olisi edelleen hoitajakultturia. Voithan silti etsiä vuokraajaa, vaikka sillä ponilla joskus hoitaja kävisikin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.26 19:03:42

En kyllä maksaisi tuollaisesta, en myöskään vanhempana maksaisi lapsen puolesta pelkästä harjailusta ja puuhailusta.

Lähettäjä: vanha ponityttö 
Päivämäärä:   5.2.26 19:11:07

Minusta olisi vähän noloa käyttää hyväksi lapsen kovaa intoa päästä hoitamaan ponia pyytämällä siitä maksua. Lapsena olisin saattanut siitä viikkorahani maksaakin, näin aikuisena pitäisin outona jos joku olisi työpanoksestani pyytänyt vielä rahaakin.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   5.2.26 19:17:38

Eli maksaisit toisen lapsen harrastamisen? Kivahan se on vanhemmille että ei tarvitse omaa ponia ostaa tai vuokrata tai huolta kantaa.
Jos nuori itse haluaa harrastaa ja ponin kanssa puuhailla niin minun mielestäni voit hyvin pyytää pienen korvauksen, varsinkin kun ei tarvitse mitään töitä tehdä.

Lähettäjä: Kumma 
Päivämäärä:   5.2.26 19:54:36

Hip: aloittajahan tässä etsii kuljen jakajaa, eli jonkun muun pitäisi maksaa aloittajan harrastuksesta. Heikoissa kantimissa on hevosenpito, jos täytyy harjaamisestakin yrittää saada maksu.

Lähettäjä: niskalaukaus 
Päivämäärä:   5.2.26 20:16:33

"€, jos sinulla ei ole varaa elättää ponia, niin nappi otsaan!"

Aika raaka meininki. Voisi nyt sentään antaa mahdollisuuden laittaa se poni pois ensin...?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.