|
Lähettäjä: *
Päivämäärä: 5.2.26 14:17:32
Mun oli pakko tulla tänne purkamaan omaa ahdinkoa ihmisenä ja koiran omistajana, enkä nyt lyttäystä halua mutta jos jollain on neuvoa asian helpottamiseksi jotain niin otan kaikki vastaan.
Minulla on siis 13-vuotias kääpiörotua oleva koira, sen hampaat on hoidettu loppuvuonna -23 edellisen kerran eläinlääkärillä kuvineen, aikomus oli hoidattaa hampaat uudelleen -25 vuoden keväällä. Jäin kuitenkin 24- syksyllä työttömäksi mutta käytiin silti muissa asioissa eläinlääkärissä jolloin eläinlääkäri totesi hammaskiveä olevan mutta ei vielä ihan kamalan paljoa.
Tyttömyyttä kesti yhteensä 9kk, työttömyydestä johtuen menetin luottotietoni, sillä en voinut lyhentää pankkilainaa eikä pankin kanssa neuvottelut onnistuneet. Sain töitä mutta sitä riemua kesti vain kolme kuukautta kunnes minut lomautettiin. Työttömyyden aikana tein keikkatöitä ja palkasta ulosotto vei osansa, samoin myöskin työttömysetuudesta. Tällähetkellä olen töissä mutta uo vie suuren osan palkkaani ja pärjään juuri ja juuri. Koirani suu haisee, siellä on jo runsaasti hammaskiveä ja ikenet ovat selvästi tulehtuneet, se myös maiskuttelee normaalia enemmän ja joskus huitoo tassulla kuonoa, syö kuitenkin hyvin ja päivittäisen herkkutikkunsa mutta ei esimerkiksi luita. On käytössä merilevä, Hexarinse mutta koska ikenet ovat niin ärsyyntyneet yritän puhdistaa suuta hammasharjan sijaan mumpulipuikolla. Tiedän että koira pitäisi saada pikaisesti eläinlääkäriin mutta millä ihmeen rahalla. En saa vapaakuukautta uo:sta, en saa eläinlääkäriä laskulle, ei ole vanhempia/ sisaria eikä tuskin kukaan kaverikaan voi heittää tonnia jonka suun hoito todennäköisesti kustantaisi. Paikallinen eläinsuojelu-yhdistys kirjoitti juuri että eivät auta tällaisessa tilanteessa vaikka olisin valmis satanen kerrallaan maksamaan summan takaisin.
Koira on iästään huolimatta reipas, leikkii välillä leluillaan, lenkkeilee pitkiäkin lenkkejä ja elinvuosia olisi varmasti vielä jäljellä. Hampaat on lyhyellä aikaa mennyt huonoon kuntoon ja mua ahdistaa nähdä koirani tuollaisena koska olen aina huolehtinut koiristani ja nyt näen että se tarvitsisi apua. Tiedän etten voi antaa tilanteen jatkua kauaa näin ja henkisesti olen jo valmistautunut siihen että pakko viedä koira piikille, se vaan tuntuu ihan helvetilliselle ratkaisulle. Paremmalta kuitenkin kun että antaisin koiran eteenpäin vieraalle ihmiselle, koska koira on ollut minulla pennusta saakka eikä ole elämänsä aikana ollut edes hoidossa kun korkeintaan viikon. Elämälle ei voi mitään, en voinut mitään sille että luottotietoni meni, vuoden päästä pääsen ulosotosta eroon mutta se ei enää silloin auta koiraani. Sossusta on turha kysellä koska eihän ne koiran kuluja korvaa ja olenhan nyt töissä. Uo:n jälkeisestä palkasta en saa nipistettyä niin nopeasti rahaa syrjään kun koirani tarvitsisi. Tunnen itseni niin huonoksi ihmiseksi ja koiran omistajaksi että ei mitään järkeä. Tiedän että lemmikin omistajalla pitäisi olla rahaa sukan varressa ja niin minulla olikin, on aina ollut rahaa viedä koira lääkäriin kun tarve on ollut, mutta se puskuri oli pakko käyttää silloin kun olin työtön.
|