Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palautuuko vatsa synnytyksestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.26 12:02:11

Alapää paranee ja rinnat johonkin suuntaan, mutta entäs vatsa erityisesti iho? Vie totta kai paljon aikaa mutta kannattaako näin ensikertalaisena olevan edes olettaa että vatsa palautuisi normaaliin enää tämän jälkeen?

Re: Palautuuko vatsa synnytyksestä

Lähettäjä: Plöeu 
Päivämäärä:   5.2.26 12:11:12

Riippuu kyllä tosi paljon ihmisestä. Mun äidillä kahden ekan raskauden jälkeen ei mistään huomattavissa että on ollu raskaana ja kolmannesta jäi arvet ja venynyttä ihoa. Itellä toinen raskaus lopuillaan joten saa nähdä miten nyt käy, mutta edellisen synnytyksen jäljiltä vatsa palasi ihan samanlaiseksi kuin ennen lukuunottamatta napaa, joka on vähän ”löllömpi”. Ei yhtään arpea tullut esim.

Joillakin voi tulla arpia joka raskaudessa. Ilmeisesti vaikuttaa kudostyyppi ja kuinka monta sikiötä, ja kropasta että kuin isoksi vatsa kasvaa. Öljyt ja voiteet jne eivät ilmeisesti vaikuta asiaan mitenkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.26 12:11:21

Kyllä mulla palautui kolmestakin mutta sitten kun täytin 45v, alkoi vatsan iho jotenkin vanhentua ja näyttää löllöltä. Saattaisi se näyttää ilman lapsiakin.

Lähettäjä: Huiah 
Päivämäärä:   5.2.26 12:12:23

On yksilöllistä. Minulla palautui ihan normaaliksi, mutta tiedän, että joillakuilla jää löysää nahkaa.

Lähettäjä: Beea 
Päivämäärä:   5.2.26 12:32:00

Mulla palautui ihan normaaliin muotoon ja mittaan, samanlaiseksi mitä mahani oli ennen raskautta. Toki siinä hetki meni että iho vetäytyi, mahassani oli kyllä ns ryppyjä ja ihan puhtaasti löysää nahkaa jokusen aikaa. Olen tosi pienikokoinen ja ns rasvaton kropasta, niin se löysä iho korostui erityisen hyvin tällaisessa varressa. Mutta raskausarpia minulle kyllä jäi! Ikään kuin tiikerinraitoja jäi reilusti kylkiin, vaikkei esim raskauskiloja minulle kertynytkään. Enemmän huoli oli raskauden aikana omalla kohdallani liian matalasta painosta, olin alipainoinen raskautuessani ja sitten voin verran pahoin ettei mikään meinannut pysyä sisällä. Iho oli kovilla venyessä, joten en ihmettele että jätti jälkensä. Mutta arpia kannan enemmän vain ilolla kuin häpeällä, elämisen ja uuden elämän luomisen merkkejähän ne on.

Lähettäjä: keppi 
Päivämäärä:   5.2.26 12:58:53

Olen toisesta lapsesta nyt ihan viimeisilläni, ei arpia kummassakaan raskaudessa, edellisestä ainakin maha ja iho palautuivat ihan ennalleen. Normaali 23-24 bmi ennen raskauksia.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.2.26 13:06:33

Jäi löysäksi, sellaiseksi pehmeäksi, mutta ei tullut arpia. Seisten ei näe mitään, mutta jos kumarrun eteenpäin, tulee sellainen roikkuva pussi, vaikka jännittäisi vatsaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.2.26 13:10:02

Palautui eikä tullut edes raskausarpia vaikka oli toisella kerralla aika iso vatsa. Sektiosta jäi tietty arpi mutta ei haittaa kun on niin alhaalla.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   5.2.26 14:12:30

Mulla on kolme lasta, eikä maha mitenkään erityisesti ole plörähtänyt. Sama määrä pehmeetä siinä on, kuin ennenkin. Raskauksien jälkeen meni kyllä aikaa, että se palautui.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   5.2.26 14:29:18

Kolme raskautta. Maha edelleen yhtä timmi, vatsalihakset näkyy, kuin ennen raskauksiakin.

Paljon riippuu kudostyypistä, raskauskiloista ja miten pitää kropastaan huolta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.