Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkuraskauden oireet

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.2.26 20:35:41

Millaisia oireita teillä on ollut alkuraskaudessa ja missä vaiheessa ovat alkaneet?

Re: Alkuraskauden oireet

Lähettäjä: Frouva 
Päivämäärä:   4.2.26 21:04:19

Ensimmäinen oli että viini maistuu etikalta. Raskaustesti näytti negatiivista joten uskalsin lasillisen ottaa mutta heti kun maistoin sitä tiesin että olen raskaana. Olisi todella todella mielenkiintoista tietää miten tuo on fysiologisesti mahdollista!

Ja ihan ekoilla viikoilla tuli turvotus alavatsaan ja rinnat kasvoi kupilla, farkut ei enää menneet kiinni. Mun keho lähti aina jotenkin täysillä raskausmoodiin jokaisen lapsen kohdalla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.2.26 21:05:41

Ensin tuli useampana päivänä samanlaista kipua/särkyä kun minulla tulee kuukautisten alkamisen jälkeen. Tästä osasin arvata raskauden jo ennen testin tekemistä. Viikolla 9 alkoi väsymys. Oltiin reissussa ja pienen kävelyn jälkeen olin jo ihan loppu (normaalisti kävellään reissun aikana paljon). Lisäksi osa ruuista ällötti ja ruokahalu oli muutenkin huono. Reissun jälkeen kotona oksentelin yhden päivän aamusta iltaan. Tällaisia päiviä ei onneksi ollut kovin montaa. Väsymys ja ruokahaluttomuus jatkui puoleen väliin raskautta. Tai no, olen vieläkin väsynyt ja hemoglobiini alhaalla, mutta olo tuntuu silti paremmalta :D

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.2.26 21:06:27

Mulla pahoinvointi alkoi jo ennen kuin plussasin. Yhtäkkiä keskellä päivää vain alkoi oksettamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.26 21:33:07

Täällä alkuraskautta vielä läpi käyvä, joten oireet tuoreessa muistissa

Mulla oli joulukuun ovulaation (kuin myös aktin jälkeinen seuraava päivä) jälkeen rinnassa ihme nipistelyä. Se oli toispuoleista ja aina nipistelyä joskus on mutta tää oli vähän erilaista. Mulla tuli jo ajatukset silloin mieleen. Tämä jännä nipistely jatkui vähän sen jälkeen kun tein positiivisen testin. Muita oireita ei ollut, paitsi että menkat oli noin 5p myöhässä. Mulla tuli kaikki tavalliset menkkoja edeltävät pms oireet ja tosi, tosi lieviä menkkakipujakin, joten luulin pitkään että ne alkaisi kunnes koskaan ei alkanutkaan ja ne katosi. Mulle tuli oikeastaan seuraavana päivänä kun tein positiivisen testin eli kun menkat oli ne 5päivää myöhässä niin jo lievää pahoinvointia. Oli vielä joulupöytä ja siinä piti vähän kattella mitä oikeesti tekee mieli ja ettei syö liikaa. Pahoinvointi sit hiljalleen lisääntyi mutta koskaan en oksentanut edes tähäänkään päivään asti. Sanoisin että vasta noin 2viikon jälkeen positiivisesta testistä alko myös ihan hirveä nälkä 24/7. Söin vaikka ja mitä ja koskaan ei tullut sitä dopamiini boostia että vatsa on täys. Hormonit sanoi koko ajan etten oo syönnyt viikkoon ja se tuntui siltä. Onneksi sekin mennyt nyt ohi :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.26 21:37:30

Ainiin. Lisäksi tosiaan väsymys oli tosi nopeasti posin tekemisen jälkeen, ehkä 2viikkoa sen jälkeen. Pahimmillaan olin 4h päivässä hereillä. Ja rinnat oli arat, ihan erityisesti nännit. Nekin menneet jo ohi niin ehdin unohtaa. En voinut nukkua muutamiin viikkoihin mahalteen sen takia. Joskus menkoissa rinnat on myös arat mutta ei koskaan niin arat etteikö olisi voinnut vatsallaan nukkua. Tääkin oire tuli tosi nopeesti, ehkä viikon jälkeen testistä. Katosi yhtä nopeaa, onneksi.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.2.26 22:02:01

Hillitön palelu oli eka oire ja etova olo aamuisin tai jos veny syömisen väli mutta ei varsinaisesta pahoinvointia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.