|
Lähettäjä: X
Päivämäärä: 4.2.26 13:28:33
Kokeile uudestaan ja katso sähkömittarista lukemat aluksi ja lopuksi.
Mulla kävi silloin edellisenä kalliina talvena niin, että siirtoyhtiö antoi liian isot lukemat. Olin itse kirjannut päivittäiset lukemat sähkömittarilta, koska halusin seurata kulutusta itse. Kalleimpana päivänä palelin patterit pienellä ja vältin kaikkea kulutusta. Lukemat omassa sähkömittarissa oli ihan kohtuulliset. Yllätys oli, kun sähkön myyjän kulutuslukemat tuli näkyviin jankulutus oli muka ollut jopa vähän suurempi kuin normaalisti. Tarkistin Fingridin tiedoista, että tosiaan mulle näytti kulutus yhdessä kohtaa päivää omituista piikkiä. Sain taistella siitä siirtoyhtiön kanssa ihan tosissaan, että tuollaista kulutuspiikkiä ei ole voinut olla kun olen itse sähkömittarista asiaa seurannut. Lopulta myönsivät, että muutamalla tunnilla on ollut joku häiriö ja niiden tuntien kulutus on arvioitu. Sain siitä sitten pienen hyvityksen esitettyäni omat kirjaukseni. Eihän se paljoa ollut,mutta ihan periaatteellinen kysymys, että mä ihan turhaan olen palellut koko päivän, kun multa yritetään laskuttaa aikaisemman kulutuksen mukaan. Ja heräsi pieni epäilys, kuinka monelta muulta on laskutettu vähän liikaa ja kuinka usein minultakin, kun en koko aikaa ole itse seurannut mittarin lukemia
|