Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhempien vanheneminen pelottaa

Lähettäjä: Nuutti 
Päivämäärä:   4.2.26 10:16:11

Ovat 54 & 56. Tuntuu että menetän heidät aivan pian. Itkettää. Mikä avuksi?

Re: Vanhempien vanheneminen pelottaa

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   4.2.26 10:26:43

Et voi koko ikääsi elää vain vanhempiesi varassa. Pitää luoda oma elämä, omat kaverit ja turvaverkot.

Lähettäjä: huhhu 
Päivämäärä:   4.2.26 10:30:20

Ootko Mies aivan tosissasi, ei kai nyt sentään?! ;)

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.2.26 10:30:38

Hei, minä olen 58 ja mies 68 ja lapset ovat vähän päälle kolmekymppisiä. Omilla vanhemmillasi on suurella todennäköisyydellä elinaikaa vielä vuosikymmeniä ellei jotain yllättävää tapahdu. Mikä voi tapahtua kelle vaan. Kuuluu ihmisenä olemiseen että hoksaa tämän elämän olevan rajallista. Asiaa kuuluukin tarkastella, anna ajatusten ja tunteiden tulla vaan.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   4.2.26 10:33:51

Aloittajalla on ikää 15v? Vanhemmat ovat työelämässäkin vielä 10-15v ja sitten vielä eläkkeelläkin vuosikymmeniä. Paitsi tietysti voivat kuolla heti tänään vaikka aivoverenvuotoon, kuten aloittajakin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.2.26 10:36:40

LähettäjäMies 

Päivämäärä4.2.26 10:26:43

Et voi koko ikääsi elää vain vanhempiesi varassa. Pitää luoda oma elämä, omat kaverit ja turvaverkot.

Juuri näin.

Eivätkä aloittajan vanhemmat ole edes vanhoja vielä.
Mä ja mun mies täytämme tänä vuonna 61, mun isä täyttää 84, ja anoppi 86 vuotta. Ja kaikki olemme erittäin hyvässä kunnossa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.2.26 10:42:57

No järjestys on useimmiten se että lapset hautaa vanhempansa. Siitä on vain selvittävä eikä se etukäteen murehtimalla parane. Voi tulla vielä tilanne että toivot että pääsisivät pois.

Minä saattohoidin omat vanhemmat kolmen vuoden välein. Vähän päälle 60 iässä lähtivät. Isä ei eläkkeelle ehtinyt. Eli diagnoosista 2 kk, äiti ehti olla muutaman vuoden eläkkeellä.

Voivat ajaa vaikka huomenna hirvikolsrin, aivoverenvuoto viedä. Lähtöpäiväå ei ole etukäteen määrätty joten josko lopettaisit turhan märisemisen. Saattaahan se olla niinkin että he joutuvat hautaamaan sinut.

Itse täytän 50 ja olen kovemmassa kunnossa kuin moni kolmikymppinen, elämantavoilla ei lähtö tule mutta voihan se olla se hirvi huomenna tai syöpä iskeä.

Lähettäjä: dona 
Päivämäärä:   4.2.26 10:47:35

^
kuten Ennea kirjoitti: turha murehtia asioita, joita et voi tietää

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.