Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä maustekurkku

Lähettäjä: Utelias 
Päivämäärä:   3.2.26 18:33:56

Mikä maustekurkku on mielestäsi parasta? Saa olla itsekin tehtyä ja siinä tapauksessa resepti ois kiva.

Mä en tykkää makeista ja melkein kaikissa on liikaa sokeria, Herkkumaan kurkut oli jees, mutta ei löydy enää lasipurkeista, enkä tiedö, onko niitä isoissa peltipurkeissakaan tarjolla. Sauvon kurkut siinä ja tässä. Felixit järjettömän makeita.

Ja en tykkää suolakurkuista.

Auttakee!

Re: Mikä maustekurkku

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   3.2.26 18:42:45

Teen itse maustekurkut, perus säilöntäliemi (etikka, suola, sokeri, maustepippurit), lisäksi kruunutilliä ja mustaherukan lehtiä. Perusmausteiden lisäksi esim. chiliä, valkosipulia tai inkivääriä, niin saa eri makuisia kurkkuja tehtyjä. Yksi suosikki myös "kolmen pippurin kurkut", eli musta-, viher- ja punapippuria mausteeksi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.2.26 18:50:44

Myrttisen

Lähettäjä: Omat parhaita 
Päivämäärä:   3.2.26 18:55:17

^Samoin ja lisäksi kaivan maasta omaa piparjuurta purkkeihin vielä lisää sillä siitä tulee niin hyvä maku.

Lähettäjä: puu 
Päivämäärä:   3.2.26 18:58:18

Myrttisen perinteiset suolakurkut, tehty fermentoimalla jolloin ei lisätä sokeria.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   3.2.26 19:08:25

Myrttiselle ääni täältäkin

Lähettäjä: puu 
Päivämäärä:   3.2.26 19:19:16

Ei ku jaa pitikin olla maustekurkku eikä suolakurkku. Maustekurkuissa taitaa aina olla sokeria mukana.
Olen tehnyt joskus marttojen ohjeella itse, tulee siihenkin sokeria mutta ei maistu erityisen makealle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.2.26 19:21:51

Mun itseni tekemät parhaita.

1-2-3-liemi, sinapinsiemen, kruunutilli, mustaherukanlehti.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.2.26 20:41:19

Herkkumaan maustekurkut on mun mielestä ehdottomasti parhaita! Yleensä en S-kaupassa käy, mutta noiden takia välillä pakko käydä! Meidän lähikaupasta niitä saa irtona tai sitten isossa peltipurkissa. Usein ostan sen ison purkin, ni riittää pitkäksi aikaa, ja säilyvät hyvin siellä nesteessä.

Lähettäjä: Haahuli 
Päivämäärä:   3.2.26 20:45:14

Kotimaista "Ei lisättyä sokeria"

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.