Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä iloa teillä köyhillä on elämässä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 13:56:00

Puhun nyt oikeasti köyhistä; työkyvyttömät, pätkätyöläiset tms.

Re: Mitä iloa teillä köyhillä on elämässä?

Lähettäjä: Suklaahiiri 
Päivämäärä:   3.2.26 13:57:34

Suklaa. Siitä en luovu, joustan muualta :DD

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.2.26 14:00:03

^Hyvin sanottu

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   3.2.26 14:01:56

Lemmikki

Päivämäärä:   3.2.26 14:02:34

Lemmikki, perhe ja herkut.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   3.2.26 14:05:37

Ei mitään, mutta rahan puutteesta se ei ole kiinni. En keksi mitään, miksi raha tekisi onnelliseksi. Olen työkyvytön, eläkkkeellä.

Päivämäärä:   3.2.26 14:11:09

Riippuu varmasti miksi on köyhä. Työkyvyttömyys kun on aina sellainen mikä haittaa arkeakin merkittävästi.

Asioita joista nautin silloin kun oli vielä toimintakykyä enemmän oli ratsastus halvalla vuokrahevosella, lukeminen, kirjastossa lehtien lukeminen ja ylipäätään se rutiini kun käveli tai pyöräili sen 4km kirjastoon lähes säällä kuin säällä. Ystävien kanssa ajan viettäminen, me pelattiin useimmiten porukalla lautapelejä. Useimmissa kaupungeissa taitaa päästä avoimiin lautapeliporukoihin jotain kautta mukaan eikä toiminta maksa mitään eikä itsellä tarvitse olla pelejä.
Videopelit, tv-sarjat.
Harrastukset, vaikka neulominen jos hermot kestää. Palapelit.
Kävin halvalla kuntosalilla missä siihen 40e/kk sisältyi ryhmäliikunnat eli kävin 3krt/viikko tanssitunneilla ilman paineita kehittymisestä, kunhan bailasi menemään.

Kunhan tästä pääsee eläkkeelle ja jos on hitustakaan työykyä etsin vapaaehtoistöitä. Mieluiten eläinten kanssa, mutta sitten varmaan jotain ryhmien vetämistä jos ei muuta

Kannattaa katsoa olisiko omalla paikkakunnalla kulttuuripajaa tai avointa pajaa, nämä ovat yleensä mielenterveysyhdistysten ylläpitämiä. Isoissa kaupungeissa niitä on useampia.

Päivämäärä:   3.2.26 14:12:02

Ellan kanssa sama tilanne, raha ei ole ratkaisu.

Päivämäärä:   3.2.26 14:12:51

Kirpputorit!

Lähettäjä: Amk 
Päivämäärä:   3.2.26 14:17:58

"Puhun nyt oikeasti köyhistä; työkyvyttömät, pätkätyöläiset tms."

Hmm. Toisaalta jos on lemmikki, voiko olla oikeasti köyhä? No, ehkä jos lemmikki on vaikka akaattikotilo, mutta esim. Koira? Itse olen pienipalkkainen, töissä siis mutta ei missään tapauksessa olisi mahdollista ottaa lemmikkiä.

Lähettäjä: Bellay 
Päivämäärä:   3.2.26 14:18:31

Ystävät ehdottomasti! Ympärilläni on paljon ihania ihmisiä. En koe olevani onneton, vaikkei minulla ole rahaa kuin hädintuskin selviytymiseen. Ilo elämään ei minulle tule rahasta.

Päivämäärä:   3.2.26 14:19:55

Läheiset ja ulkoilu luonnossa.

Päivämäärä:   3.2.26 14:33:48

Kirjasto, luonto, liikkuminen, läheiset, youtube, yle areena, erilaiset haastetempaukset (ilmaiset) kaverien kanssa jne.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.2.26 15:04:03

Mulla on sukulaisen kissat kavereina, sukulainen ei niitä enää voi pitää mutta maksaa niiden kulut kun tietää että on mulla hyvässä hoidossa. Kun yksi on sylissä ja toinen niskassa, ei huolet paina.

Sen lisäksi herkut. Osaan leipoa tosi halvalla kaupan halpamerkkejä käyttäen ja 60% punalappuja hyödyntäen. Herkuttelu tuo paljon iloa.

Sitten mulla on puhelin ja läppäri. Kirjat saa ilmaiseksi anna's archivesta ja lukeminen ei lopu milloinkaan. Ilmaisista striimauspalveluista löytyy kaikki mahdolliset sarjat eikä tarvi maksaa netflixeistä sun muista.

Kesällä makaan ulkona ja kävelen eri uimakohteisiin ja saan niistä hirveästi iloa.

Olen sinänsä onnekas että vaikka olisin terve ja työelämässä, tekisin näitä ihan samoja juttuja silloinkin.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.2.26 15:38:27

No, olen työkyvytön, takuueläkkeellä, mutta on mulla koira, aikaa tehdä hyvää ruokaa ja tapailusuhteen toinen osapuoli on varakas, mutta pihi. Mutta mulla on kuitenkin auto tai ainakin kulkupeli. Seksiä saa jos haluaa. Kalliseen sampanjaan ei oo varaa, mutta suvun kesämökki on järven rannalla. Siellä voi uida ja kalastaa, metsästä saa sieniä ja marjoja. Luonto lähellä. Mut enää ei lennätä viinlopuks Pariisiin kuten ennen tms. Mutta nyt talvella ..tuttaa ku ei pääse aurinkoon.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   3.2.26 15:49:40

Kahvi, ruoka, lemmikki, iso ihana sänky, pitkät unet, hyvä sohva ja sopivan kokoinen tv.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   3.2.26 15:52:20

Mutta oikeesti iloitsen eniten asunnosta.
Olen pätkätyöläinen joka onneksi saa ansiosidonnaista mutta se riitä mihinkään jos teet tunninkaan töitä.

Siispä olen "työtön".

Lähettäjä: tilli 
Päivämäärä:   3.2.26 15:58:46

Kävelylenkit, äänikirjat, iso hyvä telkkari, Netflix, viikonloppuja odotan kun lauantaina herkkupäivä, ai niin lisäksi hyvä pyörä ja kamera, kesäisin seikkailen luonnossa. Olen onnellinen ja kaikista tärkein on terveys.

Lähettäjä: prii 
Päivämäärä:   3.2.26 16:00:10

Mulle ei ole vielä selvinnyt, miten köyhyyden voi määritellä pätkätöistä tai työkyvystä?

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   3.2.26 16:27:36

Kaikki muu omista karsiutunut liikuntakykyä myöden (4 seinän sisällä) paitsi some, musa ja ruutuviihde.

Lähettäjä: Tuota noin 
Päivämäärä:   3.2.26 16:33:06

Jos ihmisen terveys on niin huono ettei ole työkykyinen se on Suomessa jo vakava vamma tai sairaus.
Tuskin siinä köyhyys on se suurin murhe jos on menettänyt terveytensä?

Olen elänyt tähän ikään kovin monenlaisissa elämäntilanteissa. Ei se raha tuo onnea kuitenkaan, ihmiset vain luulevat niin.
Ei tunnu yhtään onnekkaammalta kuluttaa aikansa ja voimansa loppuun työssä jota on pakko tehdä elääkseen ja joka ei muulla tavalla ole mielekästä vaikka raha riittääkin paremmin.

Kyllä se onni on löydettävä muualta kuin työstä ja mammonasta kuitenkin.
Elämän tarkoitus ja merkityksellisyys ei saa olla kiinni pelkästään aineellisissa asioissa koska ne eivät kannattele ketään loppuun asti.

Viisas ottaa tästä asiasta selvää eläessään.

Päivämäärä:   3.2.26 16:37:43

Ajatus siitä että jonain päivänä tämä loppuu kuitenkin.

Lähettäjä: Vällykäärme 
Päivämäärä:   3.2.26 16:39:47

Naiminen on ilmaista iloa.

Lähettäjä: ............... 
Päivämäärä:   3.2.26 16:45:04

No jos hallitukselta ja sen kannattajilta kysyy, niin ei mitään, eikä saa ollakaan. Sellaiset asiat kuin maksulliset harrastukset tai vaikka lemmikki, ei ole äärioikestolaisen mielestä mikään ihmisoikeus, kuten ei ole välttämättä asunto eikä riittävä ruokakaan. Jostakin vaatteista nyt puhumattakaan. Lääkkeetkään ei nyt niin ole välttämättömiä, pieni kipu ja tuska jalostaa köyhää.

Kuitenkin kun nyt olemme kehitysmaa, vaikeat ääriolosuhteet kuten kuivuus ja tulvat ja pieni sota tässä päällä, niin ymmärtäähän sen, että vaikeaa on. Ai ei ole vai? No miksi helvetissä sitten jengi seisoo leipäjonoissa hakemassaa ruoka-apua, kuten kehitysmaissa, missä saattaa olla noita haastavia olosuhteita vähän enemmän kuin meillä?

Mutta rehellisesti sanoen, soisin köyhien alkavan saada kiksejä mellakoista, lakoista ja kapinasta, eikä aina vaan jäädä maahan ja tuleen makaamaan ja odottamaan, mitä seuraavaksi viedään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.