Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos ne koirat ei pysy kytkettynä niin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 09:38:35

silloin et vie niitä ulos, jos et kykene noudattamaan sääntöjä.

Olin koiran kanssa metsässä ja näin jonkin matkan päässä koiran ja henkillön. Odottelimme vähän että menevät kauempaa ohi, mutta tämä koira olikin yhtäkkiä jäänyt jälkeen ihmisestä ja ihmettelin sitä, kunnes se yhtäkkiä alkoi juosta meitä kohti!

Nostin koiran syliin ja yritin pitää painavaa koiraa sylissä kun se koir pyöri ja hyppi ja tempoi siinä hihna perässään.

Sitten kun omistaja tuli, sanoin että koirat tulee pitää kytkettynä eikä voi mennä itse montaa kymmentä metriä edellä ilman että on kiinni.
Selitys oli vain että ei nähnyt!

Ne koirat pitää pitää kytkettynä AINA! Sieltä kun tulee joku verikoira ja repii koiran kappaleiksi niin onko se sitten kiva selvitellä korvauksia ja surra koiraa vaain sen takia että joku on sitä mieltä että koira voi taluttaa itse itseään hihnassa ja tulee perässä jos tulee. Koira oli kuulemma vielä pentu, niin mitä käytöstapoja oppii tuosta; että voi hyökkiä muita kohti.

Minun koira olisi varmasti käynyt kiinni, jos olisi ollut massa, jos en olisi saanut syliin.

Re: Jos ne koirat ei pysy kytkettynä niin

Päivämäärä:   3.2.26 10:46:36

Mimun koirat on aina irti. Eivät mene näköpiirin ulkopuolelle ja tulevat oma-aloitteisesti luo jos joku tulee vastaan. Ehdin aina kytkeä ne ennen kuin vastaantulija edes huomaa niiden olleen irti, joten kukaan ei pääse pahoittamaan mieltään.

Irti ei saa pitää koiria jotka eivät ole hallinnassa. Ja valitettavasti suurin osa vapaana ulkoilevista ei sitä ole. Olen itsekin mm. joutunut soittamaan miehen hakemaan lenkiltä kun iso sakemanni päätti liittyä seuraan enkä voinut lähteä sen kanssa ylittämään ruuhkaista 100km/h tietä kotiin päästäkseni kun sinkoili miten sattuu. Perkeleillä pysyi kuitenkin kauempana eikä tullut omien iholle. Ei ne yleensä tule kun riittävän tomerasti komentaa ja tarvitessa sitten tehostaa komentoa potkulla jos ei muuten uskota.

Lähettäjä: ya 
Päivämäärä:   3.2.26 10:53:07

"Minun koira olisi varmasti käynyt kiinni, jos olisi ollut massa, jos en olisi saanut syliin."

^
Miksi omistat vaarallisen koiran?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.2.26 11:11:40

önnönnönnööö sössönsössönsöö

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.2.26 11:23:56

Talvella on koirien irtipito aika. Keväämmällä sitten kiinni.

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   3.2.26 11:24:14

Mikä on verikoirat?

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   3.2.26 11:33:06

Ei talvellakaan saa pitää koiraa irti kuin maanomistajan luvalla, ja harvalla koiriaan irti pitävällä sitä on. Ja hallinnassa sen on silti oltava, metsästyskoira joka on ajossa on eri asia, ja niistäkin omistaja tietää tarkalleen missä koira menee.

Omat on aina kytkettynä, ihan jo senkin takia kun tiedän niiden olevan potentiaalisesti vaarallisia muille koirille. Ja tuo terrieri myös itselleen kun on varmasti lähimmässä luolassa päällään pystyssä, ja jos siellä on joku mäyrä tai vastaava niin sitä kovemmalla innolla.

Päivämäärä:   3.2.26 11:40:51

"Talvella on koirien irtipito aika."

Ei ole olemassa koirien irtipitoaikaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.2.26 11:53:34

onpas 1.9-1.3

Lähettäjä: diiza 
Päivämäärä:   3.2.26 11:59:09

Miksi ap:n koira on niin vaarallinen, ettei sitä voi laskea nuuskimaan toisia koiria? Onko koirasi, ap, myös ihmisille vaarallinen "pussailija"?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.2.26 12:41:58

Verikoira tarkoittaa vihikoiraa.

Pidän koiraani vastaisuudessakin irti, eikä ole kenenkään lupia siihen. Kaupungin alueilla saa liikkua vapaana jos ei ole muita näkyvissä. Meren jäällä oli irti ja nätisti kulki ihmisten ohi. Tottelee luoksetuloa. Toteutan kansalaistottelemattomuutta jotta koirallani on parempi elämä. Itkekää rauhassa.

Päivämäärä:   3.2.26 12:44:35

Mulla on aina koirat irti. Ei ole sääntöä tai lakia että koira on pidettävä jatkuvasti kytkettynä. Välittömästi kytkettävissä kyllä.

Päivämäärä:   3.2.26 12:59:09

Vihikoirat ovat kyllä kilttejä ja lupsakoita otuksia.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   3.2.26 13:00:04

piste ,ei ymmärrä .Metsästyskoirat liikkuu vapaana ihan laillisesti ,lain ajan puitteissa,vai meneekö koira omistajansa kanssa rusakon perässä flexi kädessä.
Haloo...

Päivämäärä:   3.2.26 13:09:30

Ei se pelkälle kävelijällekään ole kiva kun suursnautserin kokoinen koira ryntää täysillä haukkuen kohti. Omistaja huutaa 50 metrin päästä ettei se tee mitään. Kun yrittää mennä poispäin koira seuraa haukkua louskuttaen perässä.
Alue on kaupungin metsää, ei ehdottomasti tämän ulkoiluttajan. Ensi kerralla läiskytän nahkarukkasia täysillä yhteen, jos se auttaisi karkuuttaman koiran luotani.

Päivämäärä:   3.2.26 13:13:12

Joo mutta koira on oltava omistajan hallinnassa ja sen on oteltava seis käskyä. Vastaan voi tulla vaikka lapsi,joka pelkää koiria eikä kukaan voi lasettaa omaa koiraansa lapsen päälle esimerkiksi. Ja kaikki koirat eivät tule toimeen keskenään. Minun koira esimerkiksi käy juuri tämän näköisenä koirien kimppuun ja kyllä olisi käynyt, jos olisi ollut irti eikä sylissäni. Sitäkö halutaan että omistajat irrottavat koiria toisistaan ja käydään oikeudessa puntaroimassa kenen vastuulla mikäkin oli?

Päivämäärä:   3.2.26 13:19:36

Lisäksi aina on mahdollista,että kun koira hyppii vasten,se raapaisee kynnelle ja osuu silmään. Koirani on matala ja kun iso koira hyppii päälle, sen tassut osuvat juurikin silmien kohtaan. Siitä tulee kivat laskut irtipäästäjälle sitten...

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   3.2.26 13:21:48

Lainaan: "Taajama-alueiden ulkopuolella koiraa voi pitää vapaana elokuun 20. päivästä helmikuun loppuun saakka.
Oikeus pitää koiraa vapaana liittyy pääasiassa koiran kanssa metsästämiseen.
Koiran vapaanapito edellyttää aina maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan luvan (ks. Metsästyslaki 53 §)."

Tuota metsästyslain kohtaa valvotaan tosi vähän, ja lakia rikotaan yleisesti huonon valvonnan takia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.