Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Älkää intoilko pakkasista!

Lähettäjä: Viiksivellut 
Päivämäärä:   3.2.26 08:30:14

Tässä on ydinvoimainvestoinnit tekemättä ja muut voimalainvestoinnit, mitä nyt yhtä voimalaa votrum tonne kehötielle puskee...

Tämmösii pakkasjaksoja oli viimeksi 40-50 vuotta sitten ja viime vuosien lumijaksoja. Niissä ei oo mitteen kivvoo tavis paljasjalkaiselle pohjolan asukkaallekkaan. Ei tää sää oo mittään normia olluna 50 vuoteen. Olkaa hiljoo siel medias!

Re: Älkää intoilko pakkasista!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 08:33:36

Mitä hittoa. Ihan normaalit talvikelit. Älkää iniskö siellä etelässä.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   3.2.26 08:38:17

Lopetan heti kun helteistähehkuttajat ovat hiljentyneet.

Päivämäärä:   3.2.26 09:03:27

Eihän tämä ole mitään siihen kahden vuoden takaiseen pakkasjaksoon, tai kaksi kovaa oli peräkkäin.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   3.2.26 09:05:01

-87 tammikuussa oli kunnon talvi.

Päivämäärä:   3.2.26 09:06:41

Juu kaksi vuotta sitten oli kyllä paljon kylmempää kuin nyt ja pidemmän ajan putkeen. Muistan kun olin remonttia paossa mökillä vanhassa talossa pelkän puulämmityksen varassa :D ja kyllä on vastaavia pakkasjaksoja elämäni aikana ollut enemmänkin vaikka olen reilusti alle 40v.

En tykkää, mutta ei se valittamalla miksikään muutu. Parempi vain sopeutua ja laittaa lisää vaatetta päälle niin voi elää ja ulkoilla ihan normaalisti :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.2.26 09:13:57

Meilläkin on ollu lämpösempi talvi nyt kuin vähään aikaan. Eikä luntakaan juuri ole. Ihan normaalia on että välillä talvella myös pakkastaa.

Päivämäärä:   3.2.26 09:18:00

Kesäihmiset taitaa olla vähän fiksumpaa sakkia, kun eivät ole täällä jo haukkumassa talvesta tykkääjiä.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   3.2.26 09:21:10

Meinaako aloittaja, että pakkasista intoilu lisää niitä vai miksi ei saisi intoilla? Jos ei intoilla, niin lämpenee?

Kaksi vuotta sitten oli vuodenvaihteessa myös tosi kylmä pakkasjakso, että ei tämä nyt mitenkään ainutlaatuista ole. Ja joku viittasi tuolla vuoteen 1987. Kirjoitin itse silloin ylioppilaaksi ja se talvi oli kyllä todella kylmä. Oli jopa pelko, että penkkariajelut jää toteuttamatta kylmyyden takia. No, ajelulle päästiin, mutta kyllä siellä sitten paleltiinkin.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   3.2.26 09:25:49

Nää kelit on just ihaninta! Intoilen! Intoilen ihan sikana! Koita kestää! *LOL*
Mutta jos ihan tosissaan puhutaan, niin minä kyllä nautin täysin rinnoin näistä keleistä, aurinko paistaa ja pakkanen paukkuu. Pääsee koiran kanssa järven jäälle joka päivä, tätä saisi mun puolesta kestää vaikka huhtikuulle ja siitä parissa viikossa sitten kesälukemiin =D. Loskapaskakelit saisi vallan jäädä välistä. Ja ikää on minulla kohta 50v, pohjoisessa Suomessa lapsuuteni asunut ja kokenut ne -40 asteen pakkaset kun isä naulasi räsymattoja ovien eteen ja sisätiloissa oltiin toppavaatteet päällä. Nämä -15/-25 on just hyvä, vaikkakin täällä länsirannikolla tuo pureva viima lisää kelin ikävyyttä aika tavalla. Savukoskelta kotoisin oleva tuttu pariskunta valittelee joka kerta täällä käydessään, miten mikään vaatekerros ei riitä pitämään lämpimänä. Kotonaan hiihtävät paljon ja ovat ulkoilmaihmisiä ja siellä tosiaan lukemat on pikkuisen erilaisia.

Lähettäjä: sensuuri 
Päivämäärä:   3.2.26 09:26:57

Eli media ei saisi mielestäsi uutisoida kovista pakkasista? Miksi ei?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   3.2.26 09:30:08

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.2.26 08:33:36

Mitä hittoa. Ihan normaalit talvikelit. Älkää iniskö siellä etelässä.

No eihän ole, Lapissakin kylmin tammikuu 40 VUOTEEN.

Päivämäärä:   3.2.26 09:38:32

”Meinaako aloittaja, että pakkasista intoilu lisää niitä vai miksi ei saisi intoilla? Jos ei intoilla, niin lämpenee?”

Ilmeisesti. Kesällä sama ilmiö, jos helteenrakastajat eivät olisi itsekkäitä, niin muillakin olisi parempi olla :D

Lähettäjä: Kerruuta 
Päivämäärä:   3.2.26 09:43:26

Suomessa jouluaatot ja investoinnit...niin koska meni omiin aika monta.

Lähettäjä: Idah 
Päivämäärä:   3.2.26 10:02:53

kyllä tälläsiä ja pahempiakin pakkasjaksija on ollu jatkuvasti. vai ettei ois mun elinikänäni ollu 😂😂
normikeli. ei kiva, mutta sitä se suomen talvi välillä on.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   3.2.26 10:10:02

No eihän niitä nyt jatkuvasti ole, jos kerran on kovimmat pakkaset 40 vuoteen. Toi sattuu keskimäärin jokaiselle kerran elämässä, ehkä joillekin kahdesti. Ei voi sanoa että "jatkuvasti"

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.