Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menikö nyt ihan oikein? Vuokrahevosesta

Lähettäjä: Pisterivi 
Päivämäärä:   3.2.26 05:18:04

Olen vuokrannut vuoden verran hevosta vuoden verran, sovittu määrä kahdesti viikossa.
Teen kohtuullisen sekavaa vuorotyötä ja omistaja on ollut ymmärtäväinen, olen aina edellisellä viikolla ilmoittanut/kysynyt sopivat päivät.
Jossain välissä hän otti hevoselle minulle puhumatta toisen vuokraajan jolla on sovitut päivät tiistai ja lauantai. Tässä vaiheessa pystyin vielä helposti sovittamaan itseni kuvioon.

No, edellisellä viikolla kysyin ihan rutiinisti että käykö ke ja su ensi viikolla. Kuulemma hevosella on nyt kolmas vuokraaja joka käy sunnuntaisin plus jonkun toisen viikon päivän. Että tulepa joku viikonpäivä kiitos.

Viikonloput on mulle useimmiten vapaita. Viikolla teen töitä joskus iltaisin, ja vaikka pääsisinkin viideltä tulee tallilla käyminen kahdesti viikossa töiden jälkeen aika raskaaksi. Tarkoittaa myös että ratsastuksenopettajani kanssa on aika mahdotonta sopia enää aikoja.

Kerroin tämän hepan omistajalle joka vaikutti loukkaantuneelta. En kuitenkaan usko että näillä spekseillä jatkan vuokrausta. Harmittaa aivan älyttömästi.

Joo ei meillä ole mitään erityisen virallista sopimusta vuokrauksesta ja hänellä toki oikeus hamstrata vaikka viisitoista vuokraajaa halutessaan mutta mulle tämä ei sovi. Tuntuu vain ikävältä ettei asiasta puhunut mitään etukäteen ja nyt kun olen asiasta viestitellyt mulla on sellainen olo että alkaa hankalaksi esim viimeisen maksukuukauden kanssa jos/kun lopetan vuokrauksen.

Menikö ihan oikein omistajan puolelta teidän mielestä?

Re: Menikö nyt ihan oikein? Vuokrahevosesta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.2.26 05:36:27

Mulle käynyt sama. Yhtäkkiä hevosella oli vuokraajia useampia, ja selän takana kysymättä oli varattu mun vakiopäivät. Omistajalle ihmettelin ja hän oli vaan että mites tässä näin kävi. Lopetin että hevosella olisi edes kerran kuussa vapaapäivä.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   3.2.26 06:13:20

Ompa ikävää.
Millälailla hankalaksi maksun kanssa?
Jos teillä ei oo mitään sopparia niin senkus lopetat, anna hänen uhkailla.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.2.26 06:38:25

Niin, eihän se ole sinun hevonen. Omistaja on vapaa sopimaan muiden kanssa mitä haluaa kysymättä sinulta. Ehkä nuo päivien venkailut alkoi kyllästyttämään ja haluaa vakiopäiväkvuokraajat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 07:08:58

Tää hevosten vuokrausbisnes pitäisi laittaa verottajalle. Aloituksen hevosella kin oli kolme vuokraajaa, hyvät massit saa käärittyä. Miksi omistaa hevonen jos ei koskaan ite tee sillä mitään?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   3.2.26 07:14:19

” Niin, eihän se ole sinun hevonen. Omistaja on vapaa sopimaan muiden kanssa mitä haluaa kysymättä sinulta. Ehkä nuo päivien venkailut alkoi kyllästyttämään ja haluaa vakiopäiväkvuokraajat.”

Silloin sanotaan asiasta suoraan ja joko vuokraaja alkaa käydä vakipäivisin tai lopetetaan yhteistyö.

Itse olen hevosenomistaja (useampi hevonen) ja mulla käy vuokraajia useampia. Kosks mun oma työ on hyvin epämääräistä aikatauluiltaan, niin päivät saa vuokraajat varata hopoti-kalenterista ja merkkaan sinne milloin en itse ole tallilla ja vuokraajat saa ratsastaa millä hepalla vaan.

Ei se ole mitään ”venkoilua”, jos työajat ei ole ma-pe 8-16 ja jos on sovittu etukäteen, että päivät sovitaan edellisellä viikolla. Jos tuo systeemi ei enää omistajalle sovi, niin se suu auki!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.2.26 07:15:09

Ehkä nuo päivien venkailut alkoi kyllästyttämään ja haluaa vakiopäiväkvuokraajat.

^ Tämä. Veikkaan että omistajan kannalta tuo "ilmottelen kun pääsen" -systeemi on aika raskas. Jos joku muu on valmis sitoutumaan vakipäiviin, valitsisi moni sen. Ja jos arki-illat on mahdottomuus kun olet töissä jopa viiteen (Oikeasti? Aika normaali aika minusta) niin mielellään sitä ottaa semmoisen jolle ne arki-illatkin kelpaa.

Päivämäärä:   3.2.26 07:16:55

.: vai että massit kerätään :D päivän vitsi… hevoseen menee enemmän rahaa vuorokaudessa, kuin mitä vuokraajilta saa. Ikinä ei saa omiaan takaisin, ellei saa vuokraajia, jotka maksaa ihan törkeää hintaa.

Päivämäärä:   3.2.26 07:18:37

Ja vuokraushan pitää ilmoittaa oikeasti verotuksessa, se on tuloa. Ja jos tekee elinkeinotoimintana, voi vähentää vielä kulut verotuksessa.

Lähettäjä: Savustus 
Päivämäärä:   3.2.26 07:24:58

Aloittajan kannattaa suosiolla lopettaa vuokraaminen enkä usko hevosen omistajan olevan siitä moksiskaan. Haluaa selkeästi vuokraajat joilla vakiopäivät ja nyt hankkinut sellaisia useamman jotta saa savustettua sinut ulos ihan sinun omasta aloitteesta. Siihen tuo toiminta ja vastaukset sinulle viittaa eli toivoo sinun itse ymmärtävän lopettaa vuokraamisen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 07:25:30

ei tietenkään mene oikein, mutta omistajalla on valitettavasti oikeus... onkohan iskenyt ahneus/äkillinen rahapula? en ihan periaatteen vuoksi jatkaisi vuokrausta, törkeää käytöstä sua kohtaan.

meidän tallilla on kaksi vuokraajaa yhdellä hevosella, ihan keskenään sopivat milloin kumpikin parhaiten pääsee. on näitä ollut ennenkin ja toiminut hyvin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.2.26 07:26:54

Ei de sinun hebosesi ole, on todella kuluttavaa omistajalle joutua omat menot järkkäämään sekä hevosen että toisen ihmisen mukaan, joka on kuin tuuliviiri, vaikkakin itsestä johtumattomista syistä, lopputulos silti sama.

Ymmärrön erittäin hyvin että vakipäiviin sitoutujat menee ohi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.