Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Velkaantuneet-sarja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.2.26 17:27:42

Kuka katsonut? Itseä ihmetyttää tuo, että vaikka miten on pienet tulot niin aina riittää jostain rahaa tupakkaan ja päihteisiin. Ja on varaa ostella bemareita heräteostoksena. Ei silloin kovin huonosti voi mennä.

Re: Velkaantuneet-sarja

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   2.2.26 17:29:53

Mua taas ihmetyttää ihmisten tarve katsoa moista ja sitten kauhistella kuinka ihmiset elää väärin. Mikä tarve on lyödä lyötyä? Itseään heikompaa..ja mikä tarve on tuutata tämmöstä eetteeriin.?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   2.2.26 17:32:24

Ja lisään vielä, että oman tyhmyytesi tuot esille jps et ymmärrä miten velkaantuneiksi ajaudutaan, mitä syrjäytymisen taustalla on yms. Ei se ole niin yksinkertainen kuvio, kun kyseessä on ihmisaivot jotka hakee mielihyvää, hyväsytyksitulemisen tunnetta yms. Me ei olla robotteja, jotka toimii aina ja vain loogisesti ja "järkevästi"

Lähettäjä: Frouva 
Päivämäärä:   2.2.26 18:09:00

Mä pääsin tuossa hyvin sisälle siihen mielentilaan mikä noilla ihmisillä mahdollisesti on. Seurasin sitä vierestä hyvin läheltä kun puolison Oy meni konkurssiin. Ei hänellä ollut työkaluja tai voimia selvittää asioita kun oli toivonsa menettänyt. Karhukirjeet avaamatta ja onneksi yksi päivä kävin postilaatikolla ennen häntä ja näin ulosoton kirjeen. Selvittiin siitä koska puoliso sai apua kauttani. Hän häpesi asiaa ja vaikeni, mutta antoi luvan tonkia ihan kaiken. Soitin kaikkialle, työtä oli ihan hirveästi. Ei kaikilla ole tukiverkkoa joka auttaa tai edes osaa auttaa!

Mietin tuon yhden verovelkaakin, sekin kuulosti tutulta koska kun puoliso jätti alvit ilmoittamatta niin verottaja heittää sieltä arvion. Ellet korjaa sitä, se menee ulosottoon. Kukaan ei opeta tätä aloittavalle yrittäjälle.

Tsemppiä näille velkaantuneille, tuosta voi selvitä!

Lähettäjä: Jape 
Päivämäärä:   2.2.26 18:20:35

Rouva
Kiitos kannustavasta kirjoituksesta ❤️

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   2.2.26 18:31:49

Joo vähän pitäis yrittää ymmärtää, eikä vaan lyödä lyötyä. Tuollaisissa tilanteissa se toivottomuus on ihan hirveää eikä silloin välttämättä enää toimi kaikin tavoin jonkun muun mielestä järkevästi. Minulla on itselläkin jonkun verran velkaa, jota saan maksettua, kun olen töissä. Jos ajautuisin työttömäksi, niin saattaisi aika tiukkaa tehdä liiton rahoilla. Pitäisi todennäköisesti muuttaa työpaikan perässä ihan muualle päin suomea yksin tai muuttaa johonkin todella pieneen halpaan yksilöön epämääräiselle seudulle. Joka tapauksessa kiitollinen siitä, että minulla on töitä ja toivottavasti jatkossakin ja makselen ahkerasti velkojani pienemmäksi. Onneksi ei ole hirveää summaa yhteensä (noin 20 000€).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 19:17:48

Mietin tuota Miraa ja paljonko hän tosiaan hyötyisi kotipalvelu-tyyppisistä ennaltaehkäisevästä työstä, esim. että joku kävisi hänelle kaupassa masennusjaksojen aikana ja vaikka tekisi ruoan valmiiksi jääkaappiin. On niin turhaa velkaantua noutoruuan takia, mutta ymmärrän ettei masentuneena välttämättä pysty muuhun. Tässä yhteiskunnan pitäisi tulla vastaan että klarnaa ym. helppoja luottoja pitäisi rajoittaa alle 25-vuotiailla, luottokortti on parempi kun siihen tarvitset oikeasti tuloja, mutta toki silläkin voi velkaantua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.