Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tehomaksut tulee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 16:40:15

Tarkoittaa käytönnössä sitä että jos ulität 8kw tehon tehomaksu paukkuu. kulutuksen tarvii olla 11A kolmevaihejärjestelmässä. Tämä lainsäädännöllinen sähkönrajotus on törkeä. Nyt voit käyttää 3x25A mutta jatkossa vahtaat kulutusta kokoajan. Kylmä tulee. Laittakaa pääsulakkeiksi 6A sulakkeet koska sulake kestää kumminkin isompaa kuormaa niin wi tuo 11A kulutus ylity.

Re: tehomaksut tulee

Päivämäärä:   2.2.26 18:26:05

Tarkistin carunalta mun liittymän vapaan kapasiteetin. Kertoi et kerran tässä n 7 vuoden aikana on ollut 8kw kulutuspiikki. Johtui siitä kun huhtikuussa oli öljy loppunut ja lämmitti vastuksilla. Eli toistaiseksi en ajatellut häiriköityä. Toki ei ole sähköautoa eikä sähkökiuasta. Vilp ja ilp ja öljy ja paneelit on, eli luulisin et ei iske tänne. Sulakkeet saa olla.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   2.2.26 18:30:22

Ei mulla ylity ikinä 8kwh tunnin tehona. Vähän jakaa kuormaa useammalle tunnille niin se on siinä. Olenkohan maksimissaan onnistunut vetämään 6kwh tän 8v aikana, mitä olen tässä asunut. Se alunperin ajateltu 5kwh taas paukkuu yli näin talvella käytännössä joka päivä.

Päivämäärä:   2.2.26 18:31:11

Valitsen tehomaksuttoman sähkösopparin. 3x ILP (yksi autotallissa), kylppärissä sähköinen lattialämmitys, se sähköauto ja toinen näillä keleillä lohkolämppäriä kaipaava auto ja se sähkösaunakin on tulossa kunhan saunaremppa valmistuu. En jaksa miettiä milloin pitää jotain muuta sammutella käyttääkseen jotain toista sähkölaitetta.

Kesäisin asuminen on melkein ilmaista täällä niin maksellaan sitten talvesta tasainen todennäköisesti jonkun verran nykyistä suurempi summa. Tuskin se niin suureksi nykyiseen verrattuna kasvaa että maailma siihen kaatuisi etenkään kun meitä maksajia on kuitenkin kaksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.