Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oon tosissani alkanut harkita muuttoa ulkomaille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.2.26 14:48:56

En haluisi, koska rakastan Suomea. Ei vain jätetä vaihtoehtoja, koska kansaa kurjistetaan koko ajan vain enemmän ja enemmän. Onko työssäkäyvänä mitään järkeä joutua palelemaan kotonaan, koska sähkö on niin kallista? Tai kun palkka ei meinaa riittää edes ruokaan? Puhumattakaan perheen perustamisesta, joka olisi ajankohtaista. Puoliso ei saa q

Re: Oon tosissani alkanut harkita muuttoa ulkomaille

Päivämäärä:   2.2.26 14:49:57

lähti liian aikaisin. Siis puolisto ei ole saanut töitä.

Lähettäjä: Tyhmä jannu 
Päivämäärä:   2.2.26 14:53:18

Kannattaa valita tarkkaan uusi kotimaa, ettet joudu ojasta allikkoon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.2.26 14:53:37

Onko puolisi jostain muualta kotoisin?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   2.2.26 14:56:42

Puoliso ei osaa suomea ja on lähi-idästä kotoisin?

Lähettäjä: Mörkö 
Päivämäärä:   2.2.26 14:58:58

Jos valtion turvaverkkoja meinaat, niin Suomi on edelleen ihan maailman eliittiä siinä, että käytännössä mihin tahansa menettekin, niin sen puoleen on heikennystä luvassa.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   2.2.26 15:38:25

Aloittaja on hyvä ja muuttaa ulkomaille. En estele enkä pidättele.

Lähettäjä: Yy 
Päivämäärä:   2.2.26 15:45:02

Hei hei!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 15:49:33

Heippa

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   2.2.26 15:59:18

Ja siellä ulkomailla työllistytte heti, kustannuksia ei elämässä ole ja palkkakin on huippu?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.2.26 16:00:21

Ymmärrän. Tämä on masentava maa, jossa työnteko ei kannata.

Lähettäjä: .................. 
Päivämäärä:   2.2.26 16:01:43

Juurikaan ketään ulkomaille lähtenyt tuttavani, joita on monta, ei ole vielä palannut takaisin, eikä ole palaamassakaan. Onhan se mielekkäämpää tehdä töitä ja maksaa veroja, joille saa aidosti vastinetta.
Kannattaa muistaa, että valtio pitää vain yllä propagandaa siitä, miten hienot ja hyvät ovat Suomen sosiaaliturva, terveydenhuolto jne.
Ei ole, tsekkaamalla maiden, jotka sinua kiinnostavat, työmahdollisuudet, palkat, terveydenhuolto, sosiaaliturva etc. huomaa miten kaukana olemme hyvinvointivaltiosta.
Tuttaviani on muuttanut töihin Ruotsiin, Norjaan, Ranskaan, Saksaan, Hollantiin, Belgiaan ja Italiaan, Espanjaan, eikä tosiaan takaisin ole tullut vielä ainakaan 30 vuoden aikana kuin kaksi vanhempiaan ja sukulaisiaan ikävöivä, mutta hekin olivat ensin taktisesti riittävän ajan töissä (Norja), jotta saavat sieltä hyvän eläkkeen.

Itse kannustan omia lapsiani lähtemään muualle töihin, koska elämä on muutakin kuin kurjuutta, jo pelkkä rasistinen, masentunut ja väkivaltainen ilmapiiri mikä Suomessa nykyisin vallitsee, saa monen lähtemään pois.

Itse pärjään Suomessa vielä ihan ok, mutta esimerkiksi saadakseni perussairauksiini oikeaa ja nykyaikaista hoitoa, käyn hakemassa sen muualta.

Meillä on jatkunut systemaattinen kurjistaminen ja esim. koulutuksesta leikkaaminen niin kauan, että tämä maa ei tästä enää nouse, koska kaikki älykäs ja innovatiivinen aines on lähtenyt ja lähtee, muualle.
Joten rohkeasti vain paremman elämän syrjään kiinni!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.2.26 16:05:15

Täällä toinen joka haluaisi johonkin täältä kylmästä. Meillä ei ole kohta kenelläkään varaa asua täällä.

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   2.2.26 16:12:59

Ulkomaille muutto oli elämäni paras ratkaisu. Ympäri vuoden lämmintä, lumesta ei tietoakaan. Lapsi käy kansainvälistä koulua hybridisti, itse teen etätöitä.
Asuminen ja ruoka on täällä halvempaa.

Päivämäärä:   2.2.26 16:17:18

Puoliso on täysin supisuomalainen. Konkurssin myötä työpaikka lähti. Lähes jokaiseen työpaikkaan on ollut satoja hakemuksia, joten monella muullakin on sama tilanne kuin meillä. Olen lukenut hyviä kokemuksia ulkomaille muuttaneista suomalaisista. Myös jostain somesta voisimme saada tukea.

Suomessa on maailman korkein verotus, surkea palkka, ruoka ja autoilu kallista, kuten myös lämmitys.. Edes terveydenhuolto ei toimi (kokemusta on.) Surullista mihin tämä maa on vajonnut

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.2.26 16:18:42

"Myös jostain somesta voisimme saada tukea."

Somettajan ura "jossain ulkomailla" kuulostaa nyt vähän samanlaiselta haaveelta kuin lottovoitto...

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.2.26 16:32:14

Minäkin. Haikailen jonnekin päin Saksaa tai muualle Keski-Eurooppaan, ehkä jopa ihan Ruotsiinkin. Tärkeintä olisi saada töitä ja päästä lämpimämpään ilmastoon.

Ei ole töitä, kaikki on kallista, puolet vuodesta menee kylmässä ja pimeässä, niin kyllähän sitä miettii että onko tämä elämisen arvoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.