Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Antaisitteko vielä mahdollisuuden - lastenhoito

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   2.2.26 12:50:58

Tarjouduttiin FB'n kautta "tukiperheeksi", eli perheen lapset saa tulla meille 1-2 krt kuukaudessa ennakkoon sovittuina aikoina (päivähoito tai yökylä). Valittiin sopiva perhe, tutustuttiin (tutustumiskertaa piti siirtää kahteen kertaan kun unohtivat). Kaksi kertaa lapsien on pitänyt tulla hoitoon.
Kumpanakin kertana olen odottanut kotona tiettyyn kellonaikaan. Ja sen yli reilusti tunnin. En ole kysellyt perään, ajattelen että ilmoittaa jos on myöhässä/on este. Niin kummallakin kerralla ilmoittavat vasta 1,5h jälkeen että ei voikaan tulla! On unohtanut neuvolan, ovatkin kipeänä, tms. Kuitenkin edellisenä päivänä on kellonaika lyöty lukkoon..

Nyt kävi kolmannen kerran ja sanotaanko näin että alkaa hermot kiristyä. He itse kysyvät sopivia päiviä, kerron ne ja lyödään lukkoon viikkoja ennen. Silti käy sama juttu, ei tule ja ilmoittavat myöhässä. Ja sitten kehtaavat kysyä seuraavia sopivia aikoja!!

Minä olen sitä mieltä että unohdetaan, etsitään oikeasti tarvitseva perhe. Puoliso haluaisi vielä katsoa miten käy.. Miten te tekisitte?

Re: Antaisitteko vielä mahdollisuuden - lastenhoito

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.2.26 13:06:12

Mitä kautta käynnit sovittu, siihen tahoon yhteys. Kuulostaa elämänhallinnan ongelmalta eli tarve taatusti todellinen.

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   2.2.26 13:11:07

Sehän tässä onkin kun ei ole minkään virallisen tahon kautta tätä järkätty, tehtiin vain ilmoitus lastenhoitoryhmään.

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   2.2.26 13:14:46

Minä unohtaisin ja etsisin toisen perheen. Ihana ajatus teille tässä takana ja en omaa aikaa käyttäisi tällaiseen odotteluun.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.2.26 13:15:51

Unohtakaa ja etsikää uusi perhe, joilla oikeasti tarve "tukiperheelle" ja osaavat siihen kiitollisina sitoutua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 13:21:45

Ehkä voisitte hakea tukiperheeksi virallista reittiä pitkin.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.2.26 13:25:24

Tuo on lastenhoitoapua, ei tukiperhetoimintaa.

Ilmoittautukaa oman kunnan/kaupungin sosiaalitoimeen että olette halukkaita alkamaan tukiperheeksi, sitä kautta homma toimii ja oikeasti tarvitseva perhe saa apua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 13:29:24

Noh, selvästi tarvitsevat apua elämänhallinnassa... Voisin sopia vielä yhden kerran ja ilmoittaisin että mikäli sovitusta ei pidetä nyt ja jatkossa kiinni, en halua jatkaa yhteistyötä. Jos heittää jotain ilkeää kommenttia, en vastaisi mitään.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   2.2.26 14:02:14

"Ilmoittautukaa oman kunnan/kaupungin sosiaalitoimeen että olette halukkaita alkamaan tukiperheeksi, sitä kautta homma toimii ja oikeasti tarvitseva perhe saa apua."

Saatte myös korvauksen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.2.26 14:04:01

Hankkiutukaa virallisesti tukiperheeksi, jolloin siihen tulee koulutus ja ohjaus sekä tuki. Ja molemminpuolinen selkeys, miten homma toimii. Tuo on pelkkää pelleilyä ja toisen ajan hyväksikäyttöä. Plus tuossa voi tulla monenlaisia ongelmia, kun ei oikein ole selvää, onko tukea vai lastenhoitoa vai mitä on ja koska on ja jos on vai eikö ole. Unohda koko juttu tee oikeasti kunnolla, jos teet.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   2.2.26 14:06:10

Mä kyllä jo luovuttaisin. Siis joo eivät varmasti tahallaan tee, mutta itse vihaan tuommoista toimintaa, niin ei vaan hermo kestäisi. Vaikka seuraavalle kerralle tsemppaisivat, niin tuskin tavoistaan jatkoa ajatellen pääsevät.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.2.26 14:52:41

En jatkaisi. Minäkin suosittelisin ihan virallista reittiä tukiperheeksi hakeutumista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.