Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auton ajaminen laivaan

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.1.26 19:23:40

Olen menossa hakemaan koiranpennun Tallinnasta kasvattajalta, mutta en todennäköisesti saa kaveria sinne mukaan. Viking xpressillä saisi sunnuntaille edullisesti menopaluun auton kanssa (halvempi kuin parkkipaikkamaksu), mutta mietin, että osaankohan minä sinne ihan yksin ajaa :D miten se toimii? Olen joskus ollut kyydissä, mutta en ole itse ajanut. Otetaan vinkkejä vastaan

Re: Auton ajaminen laivaan

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.1.26 19:29:06

No menet siihen jonoon jossa autot tsekataan laivaan. Ja ajat kyytiin. Jos et ole ekana jonossa niin seuraat edellä menevää, jos olet ekana niin seuraat niiden työntekijöiden käsimerkkejä.

Rauhallisesti. Se on se pointti. Ajat rauhallisesti ja katsot niitä ihmisiä jotka viittoo minne ajaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.1.26 19:35:32

Mitäs kun tekoäly väittää minulle, etten voi poistua Tallinnassa maihin ilman autoa, niin onko se totta? Maissa en siis tarvitse autoa

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.1.26 19:41:27

Joillekin lähdöillä tarjotaan mahdollisuutta jättää auto laivaan, joillakin se pitää ajaa pois. Tarkista siis varatessa, että miten on. Autot ohjataan laivaan sen mukaan, ovatko ne lähdössä Tallinnassa pois vai ei, laivaan jäävät autot ovat omassa jonossaan etteivät ole tiellä kun jotkut poistuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.26 19:45:01

Et sä voi sitä autoa sinne laivaankaan jättää. Jos otat menopaluun auton kanssa niin silloin joudut ajamaan sen auton muiden kanssa pois sieltä laivalta, tekemään uukkarin ja palaamaan uudestaan sinne laivaan menevien jonoon. Ja risteilyillehän autoa ei voi ottaa mukaan ollenkaan.

Päivämäärä:   31.1.26 19:49:06

” Et sä voi sitä autoa sinne laivaankaan jättää. ”

Voi jättää. Päiväristeilyjä myydään just tuolla ”autoparkilla” esim viikkarin laiva odottaa satamassa tai sitten se laiva käy kiekan Helsingissä ja sielä on päiväristeilijöiden autot parkissa sillä aikaa kun ihmiset on päivän Tallinnassa.

Päivämäärä:   31.1.26 19:51:30

Ihan viikkarin sivuilla on maininta:

Auto parkkiin laivalle Tallinnan-risteilyn ajaksi

Huipputarjous! Pysäköinti alkaen 10 € ajalle 2.2.–25.3.2026. Muista myös kätevä Pre-order.

Henkilöauton pituus enintään 5 m ja korkeus enintään 2,05 m.

Lisää henkilöauton pysäköinti laivalla varausvaiheessa 4 "Lisäpalvelut laivalla". Ajoneuvoa ei voi ajaa ulos Tallinnassa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.1.26 19:54:33

Noniin hyvä juttu, ehdin jo vähän ihmetellä. En vielä varaukseen asti ole ehtinyt katselemaan, kun täytyy se päivä sopia. Vähän jännittää yksin lähteä, autolla olen ajanut pitkin maailmaa, mutta aina joku ollut apukuskina mukana.

Päivämäärä:   31.1.26 19:59:30

Ei ole hankala ollenkaan. Katajanokalla ajat henkilöautojen lähtöselvitykseen, siitä pömpeliltä saat lippulaput mukaan ja siitä opasteiden mukaan. Siellä on joku ukkeli, joka ohjaa sut oikealle kaistalle ja sitten odottelet. Kun oma jono liikkuu, niin joka mutkassa on joku viittomassa minne mennä. Laivassa ohjataan oikeaan paikkaan, siellä myös tyyppi avustaa sut pysäkömään tarpeeksi lähelle edellä olevaa autoa. Sit vaan pistät merkille, että missä sun auto on parkissa niin ei tarvii palatessa etsiä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.1.26 20:02:13

Kiitoksia paljon, vähän tässä rohkaistuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.26 20:16:17

Muista ottaa kuljetuskoppa sille koiralle, että voit keskittyä itse ajamiseen.

Päivämäärä:   31.1.26 20:33:28

Hei mutta sellainen, että et varmaan pysty varaamaan lemmikin kanssa risteilyä, vaan sun pitää ottaa reittimatkat. Mikä sinänsä on vähän hölmöä, koska siellä samassa laivassa on reittimatkalaiset ja risteilijät sekaisin. Koiran voi jättää matkan ajaksi autoon tai ottaa laivaan mukaan, toki laivassa on tosi rajattua missä koiran kanssa saa olla. Mutta siis jos sulla on reittimatka, niin sitten auto pitää ajaa Tallinnassa ulos.

Lähettäjä: ek 
Päivämäärä:   31.1.26 20:35:42

Olin juuri autolla Viking xpressillä ja oli kyllä helppoa vaikka oli ensimmäinen kerta mullakin ajaa itse laivaan. Siellä on tosiaan paljon työntekijöitä näyttämässä mihin pitää mennä. Jos kovin jännittää niin kannattaa katsoa etukäteen YouTubesta videoita kyseiseen laivaan ajamisesta, niin itsekin tein niin ei jännittänyt sitten niin paljoa siinä tilanteessa :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 21:00:46

Kun sinne jonoon menet, et pääse muualle kuin laivaan ohjattuna :)

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   31.1.26 21:03:30

Jos laitat auton ovet lukkoon ja sulla on liikkeestä aktivoituva varashälytin autossa, niin muista ottaa häläri pois päältä . Muuten saattaa lähdön hetkellä olla akku tyhjä.

Nimim. Kokemusta on

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.