Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asunnottomat

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   31.1.26 17:42:03

Aidosti ilman omaa syytä asunnottomia on paljon mutta meidän kunnassa on vapaita vuokra asuntoja lähes 100 ja asunnottomia tilston mukaan tuota määrää paljon vähemmän eli nyt vissiin syy asunnottomissa ainakin osittain. Moniin asuntoihin kyllä vaaditaan 2-3kk takuuvuokra, harvalla sitä on ja Kela ei helposti myönnä takuuta.
Vuosia sitten olin tilanteesss ja kysyin takuuvuokraa Kelasta olin pienipalkkaidessa työssä. Heti kysyttiin olenko työtön tai alkoholisti kun en ollut en saanut.

Re: Asunnottomat

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   31.1.26 17:46:20

Mitä ihmettä sinä selität? 100 vapaata asuntoa, joihin ei jostain syystä saada asukkaita? Vai 100 ilmoitusta asunnoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 17:51:24

Oletko kuullut että asumistukea ei saa kalliseen asuntoon määräänsä enempää. Laske ne ilmoitukset mihin köyhällä on varaa muuttaa, niin tulokseksi ei tule 100 asuntoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 17:52:12

Minä olin asunnoton siksi kun edellinen asunnon määräaikainen sopimus loppui, oli opiskelija-asunto joten asumisoikeus päättyi pari vuotta valmistumisen jälkeen. Tässä välissä menetin työkykyni ja en löytänyt tarpeeksi halpaa asuntoa jotta se menisi kelan rajoihin, ei olisi homeessa ja siihen palkattaisiin työtön, kun en sairaslomaa saanut kuin vasta paljon, paljon jälkeenpäin. Tuohon kun olisi lisännyt sen että olisi ollut lemmikejä niin ihan mahdoton yhtälö.

En tiedä mikä ihmeen tuuri kävi vuokranantajan kanssa, valitsi minut varmaan ihan sillä että kirjoitin etten käytä alkoholia tai mitään muitakaan päihteitä. Hakijoita oli yli neljäkymmentä joista kuulemma suurin osa luottotiedottomia.

Minun syntini oli se, että olin sairas ja siksi köyhä. Kaupungilta eikä säätilöiltä ei tullut 15kk aikana yhtään asuntotarjousta.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   31.1.26 18:48:44

100 vapaata asuntoa, totta. Kovat vuokrat varmaan osa syynä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.