Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omakuva aina lihava

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.1.26 15:40:22

Nuorempana tunsin itseni aina lihavaksi, paitsi silloin kun painoin alle 50kg (olen 163cm pitkä). Lasten myötä lihoin jossain vaiheessa 80-kiloiseksi. Jossain vaiheessa kyllästyin kiloihin ja pudotin painoa aluksi 73 kiloon (se oli helppoa), sitten siitä alaspäin kitkutellen ja vuosien aikana. Paino pysähtyi 67 kiloon ja aloin tuntea oloni melko hyväksi.

Nyt olen lisännyt liikuntaa ja painan 65kg - olen huomannut näkeväni itseni jälleen lihavana. Ajattelen koko ajan, että pitäisi painaa 10kg vähemmän.

Re: Omakuva aina lihava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 15:46:53

Sinulla on syömishäiriö. Kannattaa hakea siihen apua ja lopettaa vaa'alla käynti heti.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.1.26 16:20:45

Käyn tosi harvoin vaa’alla, mutta nyt olen käynyt salilla pari kertaa. Kotivaaka onkin ollut ilman paristoa jo vuosia. Ajatus lihavuudesta aktivoituu aina, kun näen kuvia sukulaisten kanssa, koska kaikki muut naiset ovat minuun verrattuna pienempiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 16:35:27

No sun mittanen 163 senttinen on ylipainoinen painaessaan 66,3 kg enemmän. Et sä lihava ole, mutta on sussa jonkin verran ns. pehmeyttä.

Lähettäjä: wuw 
Päivämäärä:   31.1.26 17:08:06

Vaikea sanoa, onko syytä nähdä/tuntea itsensä lihavaksi. Mutta ilmeisesti et ole kovin lihaksikas, jotta painoa voisi sillä perustella. BMI:n perusteella et ole ylipainoinen, muttet kyllä kovin kaukanakaan siitä. Aina sanotaan, että BMI on huono mittari, joten käytetään sitä lausetta nyt ja todetaan, että BMI:stä huolimatta sinussa on ylimääräistä, josta haluat ymmärrettävästi eroon, koska nykyisen kokoisena ja muotoisena et tunne oloasi hyväksi, vaikka tavoitteesi ei olekaan olla mitenkään muodoton tikku.

Olen itsekin 163 cm ja minun ruumiinrakenteeni sellainen, että näytän ja tunnun plösöltä 56-57-kiloisena, jonka painoinen olen siis nyt. Kroppa on paksu ja möhkö ja sisäreisissä löllöpullistumat, jotka hinkkaa toisiinsa. Alavatsa ja alaselkä ja persaus sen kokoiset/muotoiset, että mitkään housut ei näytä/tunnu hyvältä. BMI:ni ei ole korkea, mutta olo on huono ja vanhat vaatteet kiristää enkä halua/voi niitä käyttää.

Minun tavoitteeni olisi saada paino johonkin 52 kiloon, mutta ei tunnu lähtevän. Elimistössä tapahtunut iän myötä joku muutos, vaikka mikään muu ei olekaan muuttunut.

Parhaiten kilot on minulla lähteneet liikunnalla. Pikäkestoinen liikunta, kuten lenkkeily (ihan vain kävely, ei ole pakko juosta) tai vaikka lumikenkäily. Mutta täällä ei paljon lunta ole ja nytkin sellainen pakkanen, ettei liikunta ulkona ole mukavaa. Joku lihastreeni ja salilla käyminen ei tunnu minuun tehoavan. Onhan se kivaa kun lihakset rasittuu, mutta ei sillä muuta muutosta tapahdu. Ja pelkkä ruokavaliolla laihduttaminen ei tehoa vaikka miten söisin vhh-ketosti, minulle toimii parhaiten liikunta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.