Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elatusapu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.1.26 07:39:25

Muutaman vuoden asunut eron jälkeen lasten kanssa ja elatustukiasioita aloin miettimään. Itselläni bruttotulot 1900 ja 4 lasta asuu kanssani. Lasten isän tulot 25000.
Itse ostan kaikki vaatteet,hygieniatuotteet ym mitä lapset tarvitsee. Käyn päivätöissä ja iltatöitä lisänä että pärjätään.
Ystäväni puhui näistä asioista mutta en uskalla hakea ja joutua kasvotusten lasten isän kanssa näistä asioista neuvottelemaan. Edelleen kärsin henkisen väkivallan seuraamuksista.

Re: Elatusapu

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   31.1.26 07:58:06

Ei se elatusapu miettimällä tilille tupsahda. Miksi olet muutaman vuoden jälkeen alkanut miettimään, etkä erotessa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.1.26 08:08:18

Ystävä tämän asian otti esille, sen myötä aloin itse miettimään sitten etteihän minun yksin tarvitse yrittää kaikkea maksaa yhteisille lapsille ja ajaa väsyksiin työnteolla itseäni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.26 09:16:08

No mitähän nyt taas.

1. Se on sun lasten oikeus saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan.
2. Heillä on myös oikeus jaksavaan ja läsnäolevaan vanhempaan, joka ei ole 24/7 töissä.
3. Vanhemmalla on elatusvelvollisuus. Eli velvollisuus elättää jälkeläisensä. Vanhempi ei voi tästä velvollisuudesta laistaa.

Nyt siis hoitamaan asia. Lastenvalvojan kautta ja jos ei onnistu niin käräjäoikeuden kautta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.26 09:17:39

Ja tottakai on kamalaa et olet kokenut henkistä väkivaltaa ja kärsit siitä edelleen. Mut nyt sun pitää ajatella lapsia ja hoitaa asia. Kerran se kirpasee ja sit se on ohi. Kela hoitaa jos elatusvelvollisen kanssa ei elatusavun maksu suju sovitusti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.