Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ns. turvaruoka järjestyy

Lähettäjä: molly 
Päivämäärä:   31.1.26 00:26:51

jos perheessä on vaikkapa viisi lasta, joista yksi haluaa nugetteja, yksi lihapullia, yksi perunamuusia, joku ranskalaisia ja joku vielä nyhtökauraa?
Onko kompromissin mahdollisuutta vai tehdäänkö jokaiselle omat ruuat??

Re: Miten ns. turvaruoka järjestyy

Lähettäjä: 2 
Päivämäärä:   31.1.26 00:49:58

Kotona pyritään tekemään ruokaa, jota jokainen voi syödä. Sitten on tomaattia ja Vaasanin leipää Oivariinilla lisäksi.

Lähettäjä: 2 
Päivämäärä:   31.1.26 00:53:16

Niin ja joo, tuskin viisilapsisessa perheessä kaikki lapset tarvitsevat turvaruokaa koulussa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   31.1.26 01:00:53

Välipalatauolla hyvästä K draamasta täällä, moi. Kyselyikä täälläkin.

Mistä syystä ihmiset kehittävät jostain itseään koskemattomista, tasan uutisissa törmäämistään asioista pakkomielteitä? Eikä teillä ole mitään muuta kivaa tai muuta funtsimista? Edes pe-la yönä?

Lähettäjä: ypy 
Päivämäärä:   31.1.26 01:15:15

Vaikka itse ei olisikaan turvaruuan tarpeessa, on näitä turvaruokaihmisiä nykyään niin paljon, että heihin törmää joka paikassa. Ja kaikki eivät ota omia eväitä mukaan, jolloin heitäkin joutuu ruokkimaan, ja siitähän raivo syntyy, kun ei ole joka hiutaleelle omia uniikkeja herkkuja tarjolla. Ehkä siksi tästä nyt kysellään.

Minä olen vähän väliä lapsenvahtina ties kelle lapselle ja kaveritakin ramppaa kylässä ja kavereiden kanssa rampataan vaikka missä. Ja ruokailut on kyllä hankalia, kun lapset ei syö mitään muuta kuin jotain todella harvoja juttuja ja aikuisillakin jotain nirsoiluja ja omia ruokavaliotaan, eikä heille kelpaa mikään. Ei sekään, että minä ja muut ruokavammattomat menemme paikkaan X syömään ja ruokavammaiset sitten menevät muualle tai ottavat omat eväät. Eli mihinkään ei voida mennä syömään ja ruokavammaiset kiukuttelevat nälkäänsä.

Eli ihan validi keskustelu ja voisin vastata tähän, ettö tarjolla on sitä ruokaa mitä on ja jos ei kelpaa, niin tuokaa itse ruokanne mukananne tai pakatkaa lapsillenne niitä ruokia, mitä hän suostuu syömään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.1.26 01:47:26

Juu juu, ypy! Niin niitä vain sattuukin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.