Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En osaa tehdä päätöksiä yksin

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.1.26 23:42:42

Kyselen jatkuvasti läheisiltä mielipiteitä ja neuvoja päätöksiin, enkä luota itseeni yhtään. Tuntuu jotenkin todella inhottavalta. En osaa esimerkiksi päättää vaikka tulevan koirani rotua ja jos olen yhteydessä eri rotujen kasvattajiin niin murehdin ennen sitä etten kehtaa sitten kieltäytyä pennusta, jos en vaikka pidäkään rodusta tai vanhemmista. Saatan kysyä mielipiteitä myös jonkun vaatekappaleen tai kenkien ostamiseen tai vaikka lähdenkö jonkun kanssa treffeille vai en. Olin mielestäni nuorempana paljon parempi tekemään päätöksiä enkä jahkaillut ja vaatinut muilta apuja.

Tunnen myös oloni välillä todella surkeaksi, siis että olen huono ja tylsä ihminen, josta esimerkiksi työkaverit ja esimies ei tykkää. En ole se ykkös henkilö, jolle tullaan juttelemaan tai pyydetään apua tai valitaan johonkin projektiin. Olen vaan hiljainen puurtaja enkä osaa edes osallistua enää keskusteluihin. Mietin joskus myös, että miten ystäväni jaksavat tuhlata aikaansa välillä minuun. Vanhemmat tietysti jaksavat, kun olen heidän lapsensa, vaikka epäilen heidänkin miettivän että miksi olen tällainen. Sitten tuntuu ettei mikään oikein jaksa kiinnostaa ja innostaa enää. Ainoa asia mistä pidän oikeasti on koirani seura ja matkustaminen ulkomaille välillä. Ja kotona sohvalla lojuminen, jos en ole koirani kanssa ulkona.

Re: En osaa tehdä päätöksiä yksin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.26 23:44:08

Tuota noin, onkohan sinulla joku ahdistuahäiriö tai jotain?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.1.26 00:03:51

En tiedä, varmaan joku uupumus iskenyt kun mikään ei tunnu kiinnostavan ja ärsyynnyn tavallista herkemmin ja ihmiset ärsyttävät

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.1.26 01:22:06

Uupuneena tai masentuneena päätöksien teko muuttuu vaikeaksi. Itse huomannut, että lähipiirissä on useampi ihminen joka on yleensä heti ollut puuttumassa tekemiini päätöksiin sekä kyseenalaistanut niitä. Sellainen tekee ihmisestä epävarman.

Asiaan auttaa lepo, sekä se, ettei puhu asioistaan muille. Puhuu muille täysin joutavia asioita, ei lainkaan niistä itselle tärkeistä asioista. Tee enemmän asioita joista vain sinä tiedät :) varo myös niitä ihmisiä jotka kalastelevat asioitasi, itselleni nämä on kompastuskivi.

Omassa äidissä esimerkiksi sellainen piirre, että lähtee todella nopeasti vetämään johtopäätöksiä sekä olettaa tietävänsä miten minä ajattelen kaikista asioista. Hokee että ajatellaan niistä samalla tavalla, mutta oikeasti ajatellaan vain murto-osasta samalla tavalla. Todella ärsyttävää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.