Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin moniteholasit

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.26 17:04:40

Olen voimakkaasti likinäköinen ja rillit on olleet alakoululaisesta saakka. Nyt päälle nelikymppisenä huomaan ikänäön tulleen. Aamulla silmät eivät tahdo jaksaa tarkentaa ja lasit on otettava kapassa pois, jos mielin nähdä tuoteselosteen. Kirjaa lukiessa sitä täytyy hilata kauemmas, mutta sentään vielä käsivarret riittävät. Missä vaiheessa olette hankkineet monitehot ja onko ne olleet hankalat? Oliko vaikea tottua ja ovatko ne vaikeuttaneet liikuntaharrastuksia? Tilanteeni on siis se, että rillit on aina oltava päässä.

Re: Milloin moniteholasit

Lähettäjä: Sokea saa maksaa 
Päivämäärä:   30.1.26 17:37:15

No tuossa vaiheessa minä ainakin ne hankin.
Suosittelen. Minulla ei ollut mitään vaikeutta sopeutua niihin. Mulla on ollut silmälasit lähes aina ja liikuntaa olen myös harrastanut aina.
Pidin monitehoistani hyvin paljon mutta ongelmia tuli aina just kun oli tottunut että viimein näki yksillä laseilla...
Ikävää oli että lähinäköni huononi aina vuodessa niin paljon että en enää nähnyt lähelle niin hyvin.
Aina sama ongelma vähän ajan päästä ja ostin sitten lukulasitkin välillä erikseen.
Viimeksi en pystynyt enää saamaan monitehoihin riittävää tarkkuutta ollenkaan. Sivuille en nähnyt kunnolla vaikka hiottiin uudestaan pari kertaa ja yritin totutella viikko tolkulla. Niin se silmä muuttuu.
Nyt mulla on siis erikseen lukulasit. Sit tarvitsisin vielä uudet aurinkolasitkin voimakkuuksilla ja varmaan tummuvat lukulasitkin, näyttöpäätelasit ja vielä ajolasitkin...äh katselen usein mallikkaasti lasien yli koska vasemmassa silmässä on erinomainen lähinäkö:)
Eli voi olla todella vaikeaa tämä näkeminen ja sokean pitää siitä maksaa vielä tonneja!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.26 18:08:16

Itse 46 ja näen kyllä lähelle ihan hyvin ilman laseja. Laseilla sitten huonommin ja joutuu välillä ottaa pois. En ole kuitenkaan raaskinut vielä ostaa monitehoja, pärjään näinkin.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   30.1.26 18:16:10

Sokea saa maksaa

Kannattaa melkein liisata lasit tuossa vaiheessa, kun joutuu linssejä vaihtamaan vuosittain.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   30.1.26 18:19:48

Silloin kun autolla ajaessa piti jatkuvasti nostella laseja otsalle nähdäkseni mittaritaulun.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.1.26 18:21:42

Silloin, kun ei näe enää lukea laseilla. Kävin juur optikolla ja silmälääkärillä, mutta vielä ei ole ajankohtaista. Katsotaan sitten joskus, toivottavasti ei ihan heti, kun ostin juuri kahdet uudet lasit.

Lähettäjä: Sokea saa maksaa 
Päivämäärä:   30.1.26 18:47:44

"Kannattaa melkein liisata lasit tuossa vaiheessa, kun joutuu linssejä vaihtamaan vuosittain."

^Silloin ei ollut vielä liisaus- palveluita pahemmin. Nykyisin lähinäköni ei välttämättä niin paljoa enää muutu mutta...

Oikeastaan pitikin ottaa viimeksi All Inclusive kokeiluun mutta eihän siitä mitään tullutkaan. Ehdin tehdä jo sopimuksen mutta sit se peruttiin koska lasit ei käynytkään mulle ja melkein suutuin siihen sähläämiseen...monta reissua edes takaisin joutui suorittamaan a' 60 km .Oikeastaan hyväkin että peruuntui koko tilaus.
Ois maksanut noin 90€/ kk kolmen vuoden sopimuksella. Hirvitti sekin. Ehdottomasti olisi pitänyt sitten sillä hinnalla vaihdella laseja ...sekin on aika rasittava rumba mun tapauksessa.

Mutta joo. Monitehot on hyvät niille joilla näkökyky ei ihan heti heittele eikä silmät ole eriparia niin että näöntarkkuus kärsii niinkuin minulla nykyisin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.