|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.1.26 13:32:34
Erkki, itse terveenä olet hyväosainen etkä onneksesi ymmärrä sairaiden paskasta byrokratiasysteemistä edes sen vertaa kuin se kuuluisa enokaan. Älä puhu paskaa asioista joista et ole perillä. On sinulla siunattu, sinisilmäinen suomalaisen lapsenusko systeemiin ja byrokratiaan, ei voi muuta visertää! Katpot jöivät varmsan aikoinaan katsomatta vai oletko vielä untuvikko? Et ole itse ainakaan kokeillut miten toimii?
Sairauspäivärahaa per sairaus saa sen ekan vuoden putkeen ja sitten se loppuu niin että nasahtaa, eikä siinä auta mitään vaikka se olisi miten yhtä lailla edelleen jatkuva työkyvyttömyyden aiheuttava sairaus. Se ei tarkoita mikään olisi parantunut. Ihmiset tiputetaan työmarkkinatuelle. Jos on pariutunut, ei saa muuta, mikäli puolisokin ei ole työtön peeaa. Jos asuu yksin vailla muita tuloja saa lisäksi TTT ja asumistukea. Samasta sairaudesta pitää olla vuosi tuossa väliä, minkä jälkeen voi armollisesti hakea uutta sairauspäivärahaa. Myönnetään tai ei. Välissä pitää olla tasan työtön työnhakija työmarkkinatuella, vaikka olisi miten edelleen yhtä sairas ja työkyvytön. Prikulleen samasta asiasta.
Täysi Hölmölän klassikko. Ei niin mitään järkeä.
Systeemi on rakennettu aivan pähkähulluksi venäläiseksi ruletiksi niin ettei se vastaa muiden kuin maksimi 1v sairaiden tarpeita, pudottaen muut yleensä älyttömään mustaan aukkoon toimeentulosta. Se on hyvin, hyvin, hyvin harva joka saa sen jälkeen suorilta jatkoksi määräaikaisen työkyvyttömyyseläkkeen ja niitä putkessa kiltisti vuosi toisensa jälkeen kuten minä sain ongelmitta. Tosiaan jopa edes itse hakematta ja tarpeeksi monen vuoden jälkeen lykkivät pysyvälle eläkkeelle. Se on kuten todettua harvinausta settiä, keräilytavaraa jos asian näin ilmaisisi.
Ei ole olemassa mitään "sairaathan ovat sairausperusteisilla päätöksillä ja tuloilla" toimivaa järkevää systeemiä. Ei ole. Ihmiset vain luulevat niin.
|