|
Lähettäjä: Fox
Päivämäärä: 30.1.26 08:39:36
Mulla on yksi tosi samanlainen kaveri! Hämmentävä tapaus siinä mielessä, että tietynlainen vastavuoroisuus loistaa ihan poissaolollaan tavalla, jollaiseen en koskaan ennen ollut törmännyt. Hän rakastaa puhua itsestään ja sitä, että puidaan hänen asioitaan ja ongelmiaan usein, pitkään ja hartaasti, on myös mestari kääntämään ihan kaikki puheenaiheet itseensä. Jos yrittää puhua omista asioita hänelle, niin ihan saman tien vaihtaa puheenaiheen itseensä, ei häntä selkeästi kiinnosta edes kuulla.
Olen ihan mielelläni kuuntelija ja tukipilari muille, tykkään siitä roolista. Mutta liika on liikaa mullekin, yksipuolisuus kieltämättä on aika raskasta, varsinkin kun hänellä on paljon jatkuvasti ties mitä pieniä ja outoja ongelmia, valituksen aiheita, miessäätöjä jne purettavana. Tämä ei ole sellainen normaali kaverisuhde.
Itse olen vetäytynyt hänestä sen verran, etten esim enää kysele kuulumisia tai jaksa tavata, koska siitä jää vaan tyhjä ja paha olo itselle. Vastailen vain kun hän viestittää ja soittaa (en tosin enää heti todellakaan aina, puheluita tulee niin usein) ja yritän häntä tsempata parhaani mukaan. Hän usein kertoo, että kokee minut tärkeäksi ja hyväksi ystäväksi, niin yritän jaksaa häntä tukea, tukea kun hän ihan oikeasti tarvitsee.. Ja hän on siis muuten ihan mukava ihmisenä. Syö vaan todella paljon energiaa, joskus ei jaksaisi. En sitten tiedä vaikuttaako se yhtään asiaan, että hänellä on kaksisuuntainen vai onko vaan persoonana tuollainen ns itsekeskeinen.
|