|
Lähettäjä: Yvonne
Päivämäärä: 30.1.26 01:12:31
Olisin ottamassa koiranpentua, aluksi olin ehdottomasti sitä mieltä että kooikerhondje. Tutkin rotua kuitenkin enemmän ja luin, että niissä on luonteissa aika paljon hajontaa ja paljon vaikealuonteisia. Haluaisin aktiivisen, ystävällisen ja iloisen koiran, jota ei tarvitsisi vahtia silmät selässä ja stressata, että rupeaa tappelemaan toisten eläinten kanssa tai näykkisi ihmisiä vihamielisesti. Minulla on ennestään jo todella isokokoinen perhoskoira (32cm ja 7kg), joka on todella sosiaalinen, älykäs, ystävällinen, kiltti, iloinen ja sopeutuvainen. Voisin sanoa sen olevan oikea unelmien koira, joka osaa lukea minun ajatuksiani.
Mitä näistä roduista suosittelisitte, onko täällä kokemusta näistä roduista? Cairnterrieri on kiehtonut aina, ensimmäinen oma koirani lapsena oli kodinvaihtaja cairnterrieri ja siitä se innostus lähti. Perhoskoirat on tuttu rotu ja pidän niistä paljon, tämä on minun neljäs perhonen nyt. Ottaisinko tutun ja turvallisen taas?
Kooikerhondje on myös sellainen "ikuinen haavekoira", mutta sopisiko se minulle ja näkeekö vanhemmista ja luovutusiköisestä pennusta jo millainen siitä tulee?
Etsin koiraa siis seuraksi ja harrastuksiin. Nykyisen perhosen kanssa ollaan käyty näyttelyissä, mätsäreissä ja nose work kursseilla (ei kilpailtu). Tykätään myös käydä paljon metsissä ja rannoilla lenkeillä ja kesäisin saarimökillä. Ajellaan paljon autolla eri paikkoihin.
|