Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten nousta köyhyydestä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.26 19:56:35

Ei tietenkään välttämättä onnistu mutta miten maksimoida mahdollisuus? Ei lapsia, kaupungin halvin kämppä. Nollasopparilla huonopalkkaisessa työssä. Voiko näin epävarmassa tilanteessa opiskella?

Re: Miten nousta köyhyydestä?

Lähettäjä: Kiina 
Päivämäärä:   29.1.26 21:12:44

Itse otin riskin noin 25 vuotiaana kun olin samassa tilanteessa. Ammattikoulun kautta AMK:hon. 6 vuotta opiskelin sekä tein pääasiassa täyttä työaikaa ohella. Vuosi sitten valmistuin. Nyt on opintolainaa +5000e, mutta työ missä tienaan bruttona +4000e. Olen tehnyt suunnitelmat opintolainan takaisin maksuun. Muutama kuukausi sitten sovin pankkiin ajan, avasin ASP tilin sekä kaksi eri rahastoa, missä toisessa mennään enemmän riskillä. Olen päättänyt nyt vuoden säästää tietyt summat kuussa ja muuten annan itselleni myös luvan nauttia rahasta. Jos vuoden onnistun tässä säästämisestä, lähden miettimään voisinko opiskella vaikka sijoittamista lisää. Olen yli kolmekymppinen ja kyllä tässä pitää antaa itselle armoa kun omaisuutta ei vielä ole kertynyt...

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   29.1.26 21:15:49

Tee aivan hemmetisti töitä. Minä tein aikanaan kahta, kolmea työtä yhtäaikaa. Kun tein pari vuotta,sain kerättyä pesämunan joka kantanut eteenpäin. Sitten opiskelin, tein parempia hommia ja opiskelin lisää. Tällähetkellä elämän perusta vakaa.
Mutta, en ole vauras. Enkä köyhä. Ei täällä kukaan tavallinen töitä tekevä vaurastu..

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   29.1.26 21:15:54

Lähde vaikka Norjaan töihin? Sinne moni on lähtenyt rikastumaan, ja ihan perustyöllä se on siellä mahdollista.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.1.26 21:30:42

Kyllä opiskella voi ihan kokopäivätöidenkin ohella vaikka mitä. Itselläni diplomi-insinööriopinnot menossa kokopäivätöiden ohessa. Miksei sitten nollatuntisopparilla voisi samalla opiskella? Jotainhan sinun täytyy tehdä eri lailla kuin nyt, jos meinaat muuttaa elämäsi suunnan.

Lähettäjä: Plää 
Päivämäärä:   29.1.26 21:46:43

Hei aloittaja sullahan on koko maailma auki! Nollasopparissa on se hyöty, et voit ottaa vaikka mitä tuohon kylkeen =)

Itselläni tällä hetkellä kokopäivätyö ja opiskelen monimuotona omaan piikkiin amk:ssa. Ottaisin lisää töitä jostain mutta päivätyö on niin raskas fyysisesti että en vain jaksa. Toivon et palkka nousee jahka valmistun ja voin vaihtaa työtä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.