|
Lähettäjä: Mietteliäs
Päivämäärä: 29.1.26 18:55:41
Poika on viisi vuotias ja ilmeisesti leikit päiväkodissa sujuu ja henkilökunnan mukaan on pidetty leikkikaveri. On pitänyt kahdet synttärit (4- ja 5-v.) synttärit. Vastakutsu on tullut yhdeltä tytöltä, jonka perheen kanssa tunnetaankin paremmin, kun lapset käyvät samassa harrastuksessa. En tosin tiedä onko muilla lapsilla ollut synttärikutsuja. Ollaan pyydetty pojan parhaita kavereita meille leikkimään muutenkin, mutta koskaan ei tule vastakutsua heille. En tunne näiden muiden poikien vanhempia oikeastaan yhtään. Mitä nyt joku sana vaihdettu kun ovat lapsiaan tuoneet tai vieneet. Poikaa harmittaa kun ei koskaan pääse kavereille leikkimään, mutta olen aina sanonut, että itseään ei voi kutsua. Tämän yhden tutumman tytön äiti välillä kysyy voiko tyttö tulla meille. Ei se minua haittaa, itse en vaan osaa / ilkeä tuputtaa omaa lasta. No heille ehkä voisin kun tunnetaan jo paremmin.
Ymmärtäisin, jos joku noista pojista ei koskaan kutsuisi kotiinsa, koska ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä (ei halua vastuulleen vieraita lapsia, ei tykkää että tulee meteliä/sotkua, ovat muuten erakkoja, kotihäpeä, haluavat olla vain oman perheen kesken jne.) Mutta vaikea kuvitella että kaikki perheet olisivat tuollaisia. Olen ymmärtänyt pojan puheista että ainakin pari poikaa kyläilee vuoroin (toinen näistä varsinkin omalle pojalle tärkeä). Harmittaa pojan puolesta ja mietin pitäisikö tässä nyt itse sitten olla jotenkin aktiivinen, vaikka mielestäni kylään tuppaaminen on vähän noloa. Meille kaverit kyllä tulevat mielellään ja lyhyelläkin varoitusajalla.
Miten teillä muilla menee nämä lasten kyläilyasiat?
|