Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää suunnitella aina vkl jotain ohjelmaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.26 18:10:05

Oon ollu useamman vuoden sinkku. Elänyt omilla rutiineilla jne. Nyt sit tarviskin alkaa huomioimaan toinen ihminen. Tapailua on kestänyt vasta 3 kk ja mua tympii jo nyt se että pitää aina suunnitella jotain tekemistä. Helppo olis mennä joo kaupunkiin syömään, elokuviin jne. Mutta mulla ei ole sellaista aina varaa juosta. Itselle riittäisi ihan elää fiiliksen mukaan...

Re: Ärsyttää suunnitella aina vkl jotain ohjelmaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 18:18:28

Onko kumppanivalinta osunut kohdalleen, jos teillä on noin erilainen tapa suhtautua vapaa-aikaan ja suunnitelmiin?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   29.1.26 18:19:21

Selkeästi väärä puoliso. Ainakin aika keskustella, mitä oikeasti haluatte. Tuossa vaiheessa pitäisi olla vielä molemmilla ihan pinkit lasit päässä ja about kaiken kivaa.

Mitä se puoliso sanoo, kun kerrot mitä SINÄ haluat tehdä? Tai jopa olla tekemättä?

Päivämäärä:   29.1.26 18:20:26

Miksi sinun pitäisi suunnitella mitään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.26 18:27:24

No siis sanon kyllä että mä tykkään vapaapäiväni viettää ilman suunnitelmia, lähinnä hyvin arkisia asioita puuhaillen. Arkena saan touhuta ja elää aikatauluissa niin en halua sitä vapaa-aikaani.

Päivämäärä:   29.1.26 18:28:54

Jos se ei kumppanille käy niin uutta matoa koukkuun vaan.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   29.1.26 18:49:40

Luulis että uuden rakkaan kanssa olis ihanaa nyhjätä viikonloppu kotona.

Lähettäjä: rkea 
Päivämäärä:   29.1.26 18:53:45

Miksi sitä aikaa täytyy viettää ympäriinsä rampaten? Miksi ette voi vain nähdä jomman kumman kotona jutellen ja ehkä leffaa katsoen?

En minä kavereitakaan tapaa kaupungilla kalliiden aktiviteettien yhteydessä. Suurimman osan kanssa nyhvätään jonkun kotona.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   29.1.26 18:56:32

Tuo voi olla sellainen, että tulee aika isoksikin rasitteeksi. Itse just tykkään suunnitella vähän etukäteen mitä tehdään viikonloppuna. Ei tarkoita sitä, että pitää pää kolmantena jalkana juosta pitkin kaupunkia, mutta esim. nähdäänkö "meillä vai teillä", käytäisiinkö sunnuntaina retkeilemässä jne. Yhdelle exälleni taas oli tosi vaikeaa lyödä suunnitelmia lukkoon. Ongelma ei niinkään ollut se, että hän ei voisi tehdä mitään muuta tehdä kuin maata kotona sohvalla, vaan että hänen oli vaan vaikea sopia asiat yhtään tarkemmin. Tämä kyllä hiersi meitä puolin ja toisin, ja oli hankalaa löytää kompromissiakaan, kun ajateltiin asiasta eri tavalla.

Aloittajalle sanoisin, että yritä kuitenkin ymmärtää vastapuolenkin näkemystä. En tarkoita sitä, että ei saisi omia puolia pitää vaan pitäisi vain sopeutua, mutta veikkaisin, että molemmin puolin tarvittaisiin vastaantulemista.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   29.1.26 19:00:05

Ja tuohon rkean kommenttiin semmoinen, että itse olen sellainen, että kaipaan kyllä aktiviteettiä kotona nyhjäämisen lisäksi. Mulla istumatyö, osittain etänä, niin mulla pakko liikkua ja käydä ihmisten ilmoilla. Toki jos joku kaveri nyt ei muuta halua kun olla kotona, niin voin sitä hänen kanssa tehdä, mutta kumppanin kanssa ei kyllä tulisi mitään, jos hänelle ei mikään tekeminen kävisi. Nykyisen kumppanin kanssa harrastetaan ja touhutaan paljon kaikenlaista ja se on ihan parasta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.1.26 19:14:41

Itse jätin seukkailut juuri aloittajan kuvailemista syistä: alat seukkaan ja aina pitää yhteisenä aikana TEHDÄ JOTAIN. Seukkamiseen kuuluu joku hiton yhdessätekemisen pakonomainen tarve. Ja sitten kun muutetaan yhteen, kaikki jääkin ilman ongelmaa sohvalle katsomaan yhdessä telkkaria ja kännykkää ja on oikein käydä tekemässä välillä yksin jotain..?
Ihme kuvio.

Teen itse päivät töitä, sitten teen pakolliset kotityöt ja sitten teen juttuja, jotka koen, että ovat vastapainoa työlle, koska ovat vapaavalintaista, aikataulutonta ja jotka voi jättää tekemättä, jos ei huvita.
En ole nykyään enää ihan varma siitä, olivatko ihmiset suoraan väärin valittuja (shameshameshame), vai onko yleinen oletus se, että seukatessa pitää tehdä koko ajan jotain, vaikka sille ei oikein kukaan osaa antaa ihan hirveän paljon hyviä perusteita.

Lähettäjä: Jesh!! 
Päivämäärä:   29.1.26 19:17:50

Joku muukin on kyllästynyt olemaan matkatoimisto tai kokemustarjoaja tai seuralainen! Go girl!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.