Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset on niin perseestä?

Lähettäjä: mirha 
Päivämäärä:   29.1.26 15:41:45

Olen miettinyt tätä paljon, pohtinut myös sukulaisten ja kavereiden kanssa.

Minkä takia ihmiset on niin perseestä? Parisuhteita ei synny tai ne rakoilee tai päädytään eroon, kun toinen ei ota toista huomioon tai kohtelee tätä huonosti. Eron jälkeen pahin asia on se, että lasten isän kanssa on pakko olla tekemisissä, kun lapset on vielä alaikäisiä. Lasketaan päiviä, milloin lapset täysi-ikäistyvät, ettei tarvitse enää olla eksän kanssa tekemisissä, kun tämä tekee eksänsä elämästä kaikin mahdollisin tavoin hlvettiä.

Jollain ei ole mitään suodatinta vaan päästää suustaan ulos kaiken ääliömäisen ja jopa rsistisen ja kun hänelle huomauttaa, niin ei silti lopeta, tai saattaa tokaista "mä vain sanon suoraan".

Omia lapsia kohdellaan pskasti ihan vaan koska voi. Kumppania haukutaan siinä sivussa.

Ollaan ylimielisiä ja halveksitaan. Oletetaan asioita päin persettä ja haukutaan oletuksen perusteella.

Valehdellaan, tehdään ohareita, jne.

Miksi???

Sitten valitetaan, että "no se on sun isä/äiti, et sä voi katkaista välejä siihen". "Älä nyt noin pieenstä suutu." "Miksi valitsit niin huonon puolison?" sen sijaan että kysyttäisiin "Miksi olet noin paska isä/äiti lapsillesi?", "Miksi käyttäydyt noin pskasti, ettei kukaan enää siedä sinua?" tai "Miksi kohtelit puolisoasi noin karsealla tavalla, että hän halusi erota?".

Monet sukulaisenikin ovat ihan hirveitä. Kaikkien muidenkin mielestä, esim. tätini on eniten perseestä ja serkkuni on käytännössä katkaissut välit äitiinsä, eikä hänen lapsetkaan ole mummin kanssa tekemisissä. Tätini on muita kohtaan hirveä. Hänen miehensä on iäkäs ja sairas eikä välttämättä elä enää montaa vuotta. Tuo mies haluaisi olla ihmisten kanssa tekemisissä, hän haluaisi, että ihmiset tulisivat käymään ja vierailemaan sairaalassa, mutta tätini kieltää sen. Väittää, että "Kimmon pitää nyt saada levätä. Meille/sairaalaan ei voi tulla, kun Kimmo haluaa levätä". "Kimmo ei nyt jaksa puhua puhelimessa, Kimmo sulkee puhelimen nyt", vaikka Kimmo itse sanoo, että tulkaa vain ja haluan että tulette ja haluan puhua kanssanne puhelimessa.

Jos tätini ei halua ihmisten kanssa olla tekemisissä, hän voisi aivan hyvin itse mennä ulos tai vaikka pois sairaalahuoneesta tai jäädä kotiin. Mutta ei, kun hän kyylää Kimmonsa vieressä, ei anna hänelle hetken rauhaa. Ja tosiaankin heidän lapsensa ei halua enää olla äitinsä kanssa tekemisissä, kun ei jaksa tuota käytöstä! Muuten hän vaikuttaa olevan ihan järjissään, ajaa autoa, hoitaa asiat, ei tarvitse apua, eli ei ole muistisairas.

Oikeasti. Miksi?

Re: Miksi ihmiset on niin perseestä?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.1.26 15:49:26

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Onko käynyt mielessä että syy on juuri sinussa itsessäsi?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   29.1.26 16:46:54

Samaa mieltä aloittajan kanssa ja olen itse huomannut aivan saman käytöksen lisääntyneen.

Mutta tällaista kommentointia en ymmärrä: ''Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Onko käynyt mielessä että syy on juuri sinussa itsessäsi?''

Siis mitä v.ittua? Ei tainnut tuo tyyppi lukea mitä aloittaja kirjoitti. Tai ainakaan sisäistää sitä.

Parasta on, kun pitää mahdollisimman pienen ystäväpiirin, vain ne omat läheiset ihmiset elämässä ja yksinkertaisesti unohtaa kaikki idiootit. Toki joskus joutuu olemaan tekemisissä, mutta niin vähän kuin mahdollista.

Lähettäjä: mirha 
Päivämäärä:   29.1.26 16:47:01

"Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 29.1.26 15:49:26

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Onko käynyt mielessä että syy on juuri sinussa itsessäsi?"

Ei. Koska nuo ihmiset on täysin perseestä kaikkia kohtaan, ei vain minua. Ja ovat sellaisia, vaikken minä edes olisi heidän kanssaan tekemisissä.

Esim. en ole koskaan tavannutkaan kaverin eksää, joka käyttää lapsia lyömäaseena, tekee ohareita, muuttelee aikatauluja eikä pidä sovitusta kiinni. Miten tuokaan on minun syytäni?

Tai miten on minun syytäni sekään, että isäni haukkuu äitiämme, vaikka minä ja siskoni emme ole edes kotona, mutta palaamme kotiin riidan keskelle, jossa isä on vetänyt kamalan raivarin siitä, että äiti oli ostanut banaaneja kaupasta kaksi päivää sitten ja nitä on vieläkin jäljellä ja "nyt ne mätänee tähän kun niitä ei syödä". Ihan vihertäviä ovat vielä, joten ei ole mätänemässä. Niiden oli tarkoitus riittää pidempään kuin vain päivän, joten niitä ostettiin sen verran, ettei heti huomenna tarvitse ostaa lisää. Mutta isä raivoaa, että nämä banaanit lentää roskiin, katkoo ne banaanit ja survoo ne roskikseen kun "ei niitä kukaan syö", äiti huutaa, että älä heitä ruokaa roskiin ja sitten isä kaivaa ne banaanit roskiksesta ja alkaa tunkea niitä minun ja siskoni suuhun väkisin voidakseen haukkua äitiä, että "Katso nyt, ei lapsetkaan niitä syö, turhaan ostit! Minä ja siskoni (8 v ja 10 v) emme ymmärrä tuota isän raivoamista, koetamme syödä niitä banaaneja jotka on yltä päältä sotkussa ja isän muussaamia ja roskiksesta kaivamia, että isä lopettaisi raivoamisen, mutta isä vain huutaa, että turha tänne on banaania ostaa.

Miten tuo oli minun syytäni? Tuo oli ihan tositarina.

Ja tuo oli vain yksi tapahtuma, ja moni kaverikin on kertonut siitä, miten jotakuta sisarusta on halveksittu kaikesta ja toista ylistetty kaikesta. Miten sekään on sen yhden sorsitun vika? Syy ylistämiselle voi olla se, että ylistetty on esikoinen tai poika ja alistettu on pikkusisarus tai tyttö. Miten se on lapsen vika, että hän on pikkusisarus tai tyttö? Eikö oikeasti ole mitään syytä niissä vanhemmissa, jotka kohtelevat lapsiaan eriarvoisesti?

Tai kun kaverin luona kyläillessä toienn vanhemmista nälvii perheenjäseniään koko ajan, ihan vain siitä, että ovat olemassa. Miten sekään on minun syyni?

Minä en ole tuon tätini kanssa ollut enää vuosiin tekemisissä, viimeksi v. 2017, mutta moni muu on, ja hänen käytöksensä on tuollainen kaikkia kohtaan. Eli hän on täysi pska kaikkia kohtaan joka päivä ihan tänäänkin, varsinkin puolisoaan. Miten se on minun syyni, kun en ole melkein 10 vuoteen hänen kanssaan ollut tekemisissä?

Ja miten se on minun syytäni, että joku isän kaveri selostaa ympärillään oleville ihmisille loputtomiin jotain nkereistä, kun minä en edes keskusteluun osallistu ja kaikki hänen kanssaan keskustelevat ihmiset sanovat, että lopeta jo. Miten sekään on minun syytäni, että tämä haukkuu tummaihosiia rsistisia termejä käyttäen?

Kaipaisin nyt vähän selitystä tuolle kommentillesi, että ihmisten perseestä oleminen on vain minun syytäni?

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   29.1.26 16:54:22

Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 29.1.26 15:49:26

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Onko käynyt mielessä että syy on juuri sinussa itsessäsi?

---
Tässä olennainen. Jos kohdellaan huonosti niin se vähän pakottaa vastaamaan samoin jotta ei jää jalkoihin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   29.1.26 16:57:42

Tämä nykypäivän omaan napaan tuijotus, minä, minä ja minun oikeudet on syy moneen asiaan.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   29.1.26 17:13:48

''Tässä olennainen. Jos kohdellaan huonosti niin se vähän pakottaa vastaamaan samoin jotta ei jää jalkoihin.''

Näistä kommenteista huomaa kyllä että kuka on lukenut aloituksen ja kuka ei. :D Nää kommentoijat taitaa itse olla niitä pahimpia kiusaajia ja hankalia tyyppejä? Eihän mikään muu oikeuta tuollaiseen idioottimaiseen kommenttiin??

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   29.1.26 17:22:08

Lähettäjä+

Päivämäärä29.1.26 16:57:42

Tämä nykypäivän omaan napaan tuijotus, minä, minä ja minun oikeudet on syy moneen asiaan.

Itsekkäitä persereikiä on ollut ihan aina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 17:33:38

Jossain porukoissa tuntuu kieltämättä olevan enemmän huonosti käyttäytyviä kuin toisissa. Ehkä se on jotenkin sukuvika.

Sitten kun ei enään itse ole lapsi, on jo oma elämä, oma koti yms, niin silloin voi laittaa rajan sille miten omassa kodissa toimitaan. Ja voi valita lähipiiriin vain kivoja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Joo ne törky sukulaisetkin ovat siellä jossain, ei niistä kokonaan eroon pääse, mutta ei heitä enään tarvitse päästää vaikuttamaan mihinkään. Pitäköön tunkkinsa. Sitä Kimmo setää voi mennä katsomaan eikä välitä pskaakaan tädin riekkumisesta. Se on tädin ihan oma valinta ja ongelma. Tekee itse vain niinkuin oma sydän sanoo oikeaksi.

Sanotaan että toisella ihmisellä on valtaa sinuun vain niin paljon kuin annat sitä. Sinä voit olla paljon fiksumpi kuin sukusi.

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen en taida osata vastata koska olen itse onnistunut saamaan ympärilleni niin mukavia ihmisiä. Jos välillä törmäänkin idiootteihin, niin en keskity heihin enempää kuin on pakko. Ei vaan jaksa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.