|
Lähettäjä: mirha
Päivämäärä: 29.1.26 16:47:01
"Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 29.1.26 15:49:26
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Onko käynyt mielessä että syy on juuri sinussa itsessäsi?"
Ei. Koska nuo ihmiset on täysin perseestä kaikkia kohtaan, ei vain minua. Ja ovat sellaisia, vaikken minä edes olisi heidän kanssaan tekemisissä.
Esim. en ole koskaan tavannutkaan kaverin eksää, joka käyttää lapsia lyömäaseena, tekee ohareita, muuttelee aikatauluja eikä pidä sovitusta kiinni. Miten tuokaan on minun syytäni?
Tai miten on minun syytäni sekään, että isäni haukkuu äitiämme, vaikka minä ja siskoni emme ole edes kotona, mutta palaamme kotiin riidan keskelle, jossa isä on vetänyt kamalan raivarin siitä, että äiti oli ostanut banaaneja kaupasta kaksi päivää sitten ja nitä on vieläkin jäljellä ja "nyt ne mätänee tähän kun niitä ei syödä". Ihan vihertäviä ovat vielä, joten ei ole mätänemässä. Niiden oli tarkoitus riittää pidempään kuin vain päivän, joten niitä ostettiin sen verran, ettei heti huomenna tarvitse ostaa lisää. Mutta isä raivoaa, että nämä banaanit lentää roskiin, katkoo ne banaanit ja survoo ne roskikseen kun "ei niitä kukaan syö", äiti huutaa, että älä heitä ruokaa roskiin ja sitten isä kaivaa ne banaanit roskiksesta ja alkaa tunkea niitä minun ja siskoni suuhun väkisin voidakseen haukkua äitiä, että "Katso nyt, ei lapsetkaan niitä syö, turhaan ostit! Minä ja siskoni (8 v ja 10 v) emme ymmärrä tuota isän raivoamista, koetamme syödä niitä banaaneja jotka on yltä päältä sotkussa ja isän muussaamia ja roskiksesta kaivamia, että isä lopettaisi raivoamisen, mutta isä vain huutaa, että turha tänne on banaania ostaa.
Miten tuo oli minun syytäni? Tuo oli ihan tositarina.
Ja tuo oli vain yksi tapahtuma, ja moni kaverikin on kertonut siitä, miten jotakuta sisarusta on halveksittu kaikesta ja toista ylistetty kaikesta. Miten sekään on sen yhden sorsitun vika? Syy ylistämiselle voi olla se, että ylistetty on esikoinen tai poika ja alistettu on pikkusisarus tai tyttö. Miten se on lapsen vika, että hän on pikkusisarus tai tyttö? Eikö oikeasti ole mitään syytä niissä vanhemmissa, jotka kohtelevat lapsiaan eriarvoisesti?
Tai kun kaverin luona kyläillessä toienn vanhemmista nälvii perheenjäseniään koko ajan, ihan vain siitä, että ovat olemassa. Miten sekään on minun syyni?
Minä en ole tuon tätini kanssa ollut enää vuosiin tekemisissä, viimeksi v. 2017, mutta moni muu on, ja hänen käytöksensä on tuollainen kaikkia kohtaan. Eli hän on täysi pska kaikkia kohtaan joka päivä ihan tänäänkin, varsinkin puolisoaan. Miten se on minun syyni, kun en ole melkein 10 vuoteen hänen kanssaan ollut tekemisissä?
Ja miten se on minun syytäni, että joku isän kaveri selostaa ympärillään oleville ihmisille loputtomiin jotain nkereistä, kun minä en edes keskusteluun osallistu ja kaikki hänen kanssaan keskustelevat ihmiset sanovat, että lopeta jo. Miten sekään on minun syytäni, että tämä haukkuu tummaihosiia rsistisia termejä käyttäen?
Kaipaisin nyt vähän selitystä tuolle kommentillesi, että ihmisten perseestä oleminen on vain minun syytäni?
|